Ledigt = ...lugnt?

Halv tolv. Frukosten precis avslutad.
Latmask, tänker ni.
Stick å brinn, tänker jag.

Igår kväll var det någon ärthjärna som glömde stänga av klockradion på min sida av sängen. Det blev jag brutalt varse om idag på morgonen, då det plötsligt skrålade av Abbas Dancing Queen i hela sovrummet. När jag efter ett par klumpiga försök lyckades trycka på rätt knapp och få musiken att tystna, så tog fågelkvitter, sommarbris i gardinerna och solstrålar över.
Inte kunde jag väl låta en sån dag gå till spillo. Sova kan jag göra när jag blir gammal.

Hästarna har fått röra på benen en timma var, hundarna har fått sitt och ligger utslagna nere i hallen och själv sitter jag nyduschad vid köksbordet och har som sagt precis fått i mig lite frukost.

SmåMyrorna står med Lilla Fröken SkuttiKring i sele och väntar på att vi ska gå på promenad. Sen skulle vi visst till parken, och till stranden, och till andra parken. Så ville de visst rida, och mata fåglarna borta vid dammen. Så skulle vi ringa och höra om K vill komma över, och E, och F.
Jisses, säger jag bara, vad mycket de har på schemat.

Bäst att ta ett djupt andetag och fronta resten av den här dagen också. :)

Sagt och Tyckt
Postat av: Liselott

Härligt att vakna tidigt! Med Dancing Queen å allt! *fnissar*

Här skiner solen, rena rama sommarvärmen, en annan har ju klippt gräsmattorna, även grannens *sträcker på mig stolt*

Dagarna blir av någon underlig anledning alltid uppbokade. Fattar inte hur.

Kram Liselott


Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback