Kliar du min rygg, så kliar jag din.

Diskberget som jag lämnade igår kväll var inte alls mindre idag då jag kom hem från hästarna, utan tvärtom betydligt större. Efter en halvtimme av diverse löjliga ursäkter och omvägar för att slippa ta tag i det, så tog jag slutligen ett djupt andetag, kavlade upp ärmarna och traskade med bestämda steg iväg mot köket. Face your fears, heter det ju, och direkt harig är jag då inte. Och jag var tvungen att diska, för att kunna laga mat sedan. ...för att få diska igen...
På väg till diskhon så stoppade jag mobilen i bakfickan, tryckte snäckorna i öronen och ringde
Jenny. Lite extra stöd och sällskap skadar ju inte. Speciellt inte i svåra stunder som denna.

Då är hon på väg ut. För att äta på restaurang. Dessutom har hon precis satt igång en maskin med disk. Bara för att hon kunde. Bara för att hon inte behöööver diska för hand.  

Så inte ville hon prata inte, där hon stod i startgroparna på väg ut genom dörren, utan hon tackade vänligt men bestämt för sig, sa hej och lade på luren. Samtidigt som hon skrattade högt och ljudligt.
Och där stod jag, med diskvatten upp över armbågarna. Tårarna brände innanför ögonlocken och jag var minst sagt grön av avund.

Men vänta bara. Nästa gång du kommer ska du få skura toaletten också. Inte bara diska. Kanske rent av bjuda ut mig på restaurang också. Så det så.

Hmpf

Sagt och Tyckt
Postat av: Lotta

Hej! Vad kul att du hittade till mig! Vad fint du hade det här, gillar tegelväggen skarpt! förstar att ni ocksa bor utomlans, var bor ni? Har lagt in dig i mitt rss flöde... sa hit kommer jag titta in igen :-)

Postat av: Jenny

HAHAHAHA.

Jag skrattar fortfarande. Sitter och lyssnar till det tysta brummandet av den ljuva diskmaskinen. (For att upplysa er alla andra, sa har jag anvant den tva gangen pa 19 manader, for jag tycker faktiskt om att diska. Nu blev jag tvungen bara for att Myra inte kunde.) HAHAHAHA.

Lilla gumman, du vet att om jag hade kunnat, sa hade jag stoppat in din disk ocksa.

Eller kanske inte.

HAHAHAHAHA.

Jag KAN inte sluta skratta.

2008-03-13 @ 21:22:15
URL: http://jennythenanny.blogspot.com
Postat av: Märtagreta

Nej men visst är det typiskt??? Lera, disk, tvätt och så har människor maaaaaaaage att inte sympatisera, bojkotta restauranger, diskmaskiner tills alla snygga babes har det också tillgängligt???
Gråt inte vännen, här kör vi overall och stövlar i tvättmaskinen efter dagens regnpölsspringande, och disken... jaja, den får stå till i morgon!

2008-03-13 @ 21:23:10
URL: http://islanddragon.wordpress.com
Postat av: nika

Myyyyra..........det är nåt fel på länken, jag får felmeddelande....och jag som är såååå nyfiken juh!

2008-03-13 @ 21:33:58
Postat av: Queen

*skrattar*...Men jag gillar att diska :)Det är avkopplande, men måste erkänna att jag efter att ha köpt en diskmaskin förra året inte alls längre diskar för hand, bara det som man måste.

Ser Jenny, hur hon skrattar :P hahha...

2008-03-13 @ 22:18:00
URL: http://naturelllife.blogspot.com/
Postat av: Chitza

Hemligheten är att inte spara på disken.
*duckar för eventuella kastruller som kommer flygandes*
Springer ut...lalalalala

2008-03-14 @ 11:07:00
URL: http://lifeaschitza.blogspot.com
Postat av: Moniqa

*skratt* ja fy tusan för den där disken. Vi har inte diskmaskin heller... för vi ska vänta tills vi gör om köket har i sagt och då är kan du ju förstå de helger det är 7 personer ihushållet.. och alla är fullt upptagna med annat. *hhhmmm** Men ska erkänna att maken tar sig an högen ibland.. tror detär för han läst i aftonbladet att vi tjejer tycker killarna är sexigare om de diskar och hjälper till?? *fniss* Eller?
Hoppas du får lite hjälp med din disk. *kraam* ha det gott! =)

2008-03-14 @ 11:17:25
URL: http://moniqas.wordpress.com
Postat av: Liselott

Om hon ändå skall skura muggen kan hon väl lika gärna rensa avloppet samtidigt så blir det gjort? ;)

Att diska är jätteroligt eller hur! NOOOT!! Det är då man önskar att man vore i Harry Potters värld, tog fram "the wand", viftade lite nonchalant med den och vips! diskar disken av sig självt.

Dream on...right...

Kramar Liselott

2008-03-14 @ 11:37:53
URL: http://measiwannabe.blogspot.com/
Postat av: Emma

Det är synd om Dig ;)
Diska gör jag varje dag nästan... men visst, diskmaskin är bra och en karl som diskar är ännu bättre... hehe, bara att min karlslok inte är här, han är å spelar diskhockey han ist.... *hmpf*

Ha en skön kväll!

Kram,
EmmaW

2008-03-14 @ 19:52:08
URL: http://shutterm.wordpress.com
Postat av: Malde

Min make som köpte oss en diskmaskin för massor med år sedan, fast jag inte ville... Nu vill jag inte vara utan den!

2008-03-14 @ 23:41:14
URL: http://maldes.blogg.se
Postat av: Myra

Lotta: Välkommen till MyrStacken! Och tack. Befinner oss på Walesiska kusten, och har inga planer på att återvända till Sverige på lääänge. :)

Jenny: Du ÄR en elak människa!! VAAD ser jag hos dig!?
Har jag sagt förresten, att det är jag, och inte MAken, som ska slutföra arbetet på din senaste tatuering?

Moahahaaa.

Kan oooomöjligt sluta skratta.

Märtagreta: Mycket typiskt! Kanske ska testa hur länge det tar innan MAken rycker in. Bara låta det stå. ;)

Nika: Jag for in som ett skott till dig, och rättade till det hela. Men det var INTE jag som gjort fel, utan någon (:P) som inte gjorde rätt. :D

Queen: Här diskas ingenting, förutom stekpannor och lergryta, för hand. Det som inte håller för maskindisk har ingen plats i mitt kök! Haha
Hjälper du mig att puckla på den där Jenny. Hon är fasligt styv i korken emellanåt!

Chitza: Kom nu inte med en massa bra förslag! Låt mig tjura ifred! *lol*

Moniqa: Hahaha. Det måste vara denartikeln som AMken också läst, för ha rycker in med en hjälpande hand lite titt å tätt. Men det kan jag ju inte skriva om, för då är det helt plötsligt inte så synd om mig längre...
Här är det också ofta många runt matbordet, jag älskar att laga mat och bjuder gärna. Kanske gästerna skulle få diska som tack för maten... *funderar* ;)

Liselitt: Absolut! Man kan inte komma undan med halvdant jobb. Jaghälsar helt enkelt från dig, om hión skulle börja protestera. :)
Jag fyller år snart, skulle jag kunna få en egen 'wand'? *dreaming on*

Emma: Spelar diskhockey! hahaha

Malde: Samma här. Jag tyckte det var onödiga pengar då Maken kom hem med våran första. En liten bänkdiskmaskin, som skulle underlätta för mig då jag gick hemma med MellanMyra. :)

2008-03-15 @ 12:23:41
URL: http://myrasmysterier.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback