En vecka

En vecka och jag håller på att fullkomligt krevera.
Av kyl, frys, tvättmaskin och diskmaskin så kom Maken och jag gemensamt fram till att diskmaskin stod längst ned på måste-ha-listan. Så allt utom just diskmaskin inhandlades, och det var frid och fröjd.
På ytan åtminstone. De två första dagarna.

Som om jag inte skulle kunna fylla mina dagar med andra viktigheter än att stå vid diskbänken och blaska! Med russinfingrar och mjuka naglar som följd.
Why, oh why säger jag bara, ska jag behöva stå ut med detta!?

Ge mig en solsemester.
Eller varför inte en diskmaskin.

Sagt och Tyckt
Postat av: Liselott

Diskmaskin klarar man sig inte utan när man är en barnfamilj - och händerna blir verkligen som russin och skittorra. Se till att skaffa en diskmaskin bums eller så får MyrPappa diska hela tiden. Du kan ju liksom inte förstöra dina vackra kvinnohänder eller hur ;)

Stor kram Liselott

Postat av: Anonym

Diskmaskin måste man ja ha!! Men det hade kanske varit något värre att vara utan tvättmaksin... ;D

Ha en fin helg!

kram

2008-03-01 @ 12:25:07
Postat av: Pulvia

Skickar uppmuntran som exilsvensken missar ;)
http://www.youtube.com/watch?v=Mg5jw83zyaA
Skriva om den och sjunga den för MyrPappa kanske skulle funka som ett diskarfrieri???

2008-03-01 @ 21:17:30
Postat av: Myra

Liselott: Presix! Jag ska se till att Maken läser din kommentar! :D

Anonym: Det var så vi tänkte också, men jag hade inte tänkt mig att behöva diska tre gånger om dan. Ska sluta ha folk på middag och fika och så. Ska börja låsa ytterdörren och vägra öppna! :P

Pulvia: *roflmao* Jag tror jag dör! Du vet precis min humor. Tack, gulle. Fan vad jag saknar dig ibland!

2008-03-01 @ 22:29:47
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Märtagreta

Diskmaskin??? Jaha, du menar stor son som diskar den smutsiga disken! Jag har ingen diskmaskin, jag har torra händer, trasiga naglar men alla diskar efter sig själva så jag tar "bara" det kring matlagning så jag tycker det funkar ändå... Men visst vore det härligt med en diskmaskin! Men... man vänjer sig;-)

2008-03-02 @ 11:51:17
URL: http://islanddragon.wordpress.com
Postat av: Malde

Kommer ihåg när vi byggde radhuset för 24 år sedan, jag ville absolut inte ha en diskmaskin. Några år senare köpte Maken en diskmaskin, han tyckte absolut att jag behövde en så jag slapp eksem under ringarna (som jag inte ens hade på mig när jag diskade...). Då var vi fortfarande bara två personer i familjen. Nu skulle jag inte överleva utan diskmaskin, känns det som.

2008-03-02 @ 22:03:51
URL: http://maldes.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback