Yak!

7 stycken i LillMyras klass kom inte ens till skolan idag.
Den 8:e gick hem efter lunch.

Om jag känner efter och koncentrerar mig lite, så mår jag nog inte så bra.
Frågan är bara om det verkligen sitter i magen, eller om det endast huserar i huvudet.

Men jag är snäll och delar gärna med mig, så jag talade genast om det för Maken.
Så nu sitter han i studion och sällskapar med mig. Känslomässigt.

SmåMyror kör på som vanligt.
Fusk, tycker jag.
Tänk den som ändå kunde leva i nuet.
Trots information om vad som ev kan komma.

Jag hatar maginfluensa.  
Även den psykiska.

Sagt och Tyckt
Postat av: Sabina

Åååå nej varför skulle jag hit och läsa, känner mig genast såååå magsjuk som man kan bli, bäst jag lämnar sidan fort, fort!!!

=)

Pst håller tummarna för att ni klarar erDst

2008-01-14 @ 18:07:14
Postat av: Tussen

URK - SLUTA! *blink*
Tror jag gör som Sabina, och smiter härifrån SNABBT!

2008-01-14 @ 18:46:38
Postat av: MissyElliot

Japp, här är det samma visa. 6 barn var hemma från dagis i fredags. Sambon har varit psykiskt magsjuk i flera dagar. Speciellt om han känner efter lite...
:-)

Postat av: Liselott

Holy f***! Bäst att sticka precis som Sabina och Tussen! Blev ju magsjuk så fort jag började läsa. Har redan spytt, haft diarré och nu måste jag nog spy igen nu när jag känner efter.

Just kidding!

Jag vet hur det är. Kidsen kommer hem och är sjuka och nog fasen känner man efter.

Yngsta sonen var hemma här hela första skolveckan efter jul (ja han hann gå en dag) sen fick han hög feber. Och nog fasen - tyckte jag mig känna att även jag hade lite hög feber...hm...

Ja maginfluensa är ju liksom inte särskilt kul att ha. Bläää...

Jag hoppas (och håller tummarna) att ni blir förskonade från denna hemska sjukdom.

*huggisar*

2008-01-14 @ 21:01:32
URL: http://measiwannabe.blogspot.com/
Postat av: Kottemor

Ojojoj, isch.
Jag åt halvrå kyckling till lunch, känner ungefär detsamma.
Det psykiska är nästan lika illa det...

Hoppas hoppas hoppas ni ej åker dit ni med!
Ni har mina tumma!

Jo, det är tråkigheter som hänt.
En närstående finns ej längre där han borde.
Skriver nog mer när jag orkar...

Många många kramar och var rädda om er!!

2008-01-14 @ 22:02:53
URL: http://ilasprivatespace.blogspot.com/
Postat av: nilla

Visst e det häftigt vissa människor kallar hos kvinnor för okänsliga men hur många män fattar känslan av oro i magen bara man hör om magsjuka..
ja ja hoppas att du slipper ratta gustavsberg...ha det bra

2008-01-14 @ 22:44:20
URL: http://fnilla.blogg.se
Postat av: BagLady

vill bara säga det att....det är himla skönt med barnbarn! Jag slipper! Men min dotters fem minsta har haft vattkopper sen veckan innan jul! Hoppas bara (för dotterns skull)att det inte blir magsjuka nu när två av dem börjar skolan igen.

2008-01-15 @ 01:31:03
Postat av: Fröken K

Jag mår också illa av att bara HÖRA att någon har eller har haft magsjuka. Genast funderar jag om jag nyligen har varit nära den personen, sedan mår jag illa några timmar innan jag säger åt hjärnspökerna att sluta (*nickar*, ja det går att prata med dem).
Och nu mår jag lite illa igen om jag känner efter..trots att baskiluskerna är på andra sidan vattnet!!

2008-01-15 @ 08:17:56
URL: http://frokenk.blogspot.com
Postat av: Märtagreta

Ja men tack så mycket, nu mår jag illa, och hur långt är det inte mellan oss??
Jag får aldrig maginfluensa, mår bara pitt i en vecka.

2008-01-15 @ 13:56:27
URL: http://islanddragon.wordpress.com

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback