Intet nytt under solen. (Vilken djävla sol??)

Jaa...
Ingenting har jag att skriva om. Inget nytt iaf.
Det regnar fortfarande. Ibland mycket. Ibland mer.
Det blåser fortfarande. Vilket gör att regnet märks av än mer.
Dagarna släpar sig fram och jag är hysteriskt trött på skiten.

Herr Fux kom inte ens och mötte mig idag när jag kom. Han tänkte minsann inte lämna platsen under träden, där han sökt skydd för skitvädret. Han går inte in i stallet i första taget. Gillar det inte alls.
Inte förrän jag mutade med mat kom han. Gåendes på sned, för att inte få regnet i ansiktet.
Jag fodrade dem med hö idag. Första gången sedan
29:e mars förra året. Här snackar vi långt sommarbete. Även om nu de sista månaderna inte varit så mycket sommar precis. Kändes riktigt konstigt att bära ut hö och lägga i högar på de få torra ställena som finns kvar i hagen.
Herr Fux och Fru Silversvart travade raka vägen bort till maten, men Herr Skimmel ville inte ens lämna stallet. Pissväder, sa han och stannade envist kvar inomhus. Tur vi har lösdrift, så han kunde stå kvar. :)

I morse när jag satt på sängkanten och klädde på mig så spelades en gammal favoritlåt på radio. Självklart lät jag min sköna stämma göra sig hörd och jag kom även på mig själv att sitta och vicka på tårna i takt med musiken.
-Oh, stop it, Mum. mummlade LillMyra och la kudden över huvudet. 'It's terrible!'
Snäll som jag är stängde jag av radion och fortsatte sjunga själv.
-That's even worse, Mum! hördes det från kudden.
Inte ens musiköra är hon begåvad med. Stackars barn.

Sagt och Tyckt
Postat av: Kim M

Solen var här igår men nu är den borta igen och det ha både haglar, regnat och snöat! Inom loppet av en timme!!

För övrigt är nog "hö" det roligaste ordet någonsin.

Postat av: Myra

Kim: Underbart januariväder! *sucka*
Hö är bara roligt om man säger det flera gånger i rad. Höhöhöhö! :D

2008-01-21 @ 13:03:32
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Märtagreta

Ha, jäkla ungar, de far med osanningar de små livet ;-)

2008-01-21 @ 13:35:43
URL: http://islanddragon.wordpress.com
Postat av: Vickan

Hej
Vilket barn.Hihi ni är roliga. Alltid roligt att läsa din blogg.
Ha det gott

2008-01-21 @ 14:28:55
Postat av: Liselott

Barn är roliga! Hahahahahaha!! Som när jag dansade till någon låt på MTV och trodde att jag gjorde det SÅÅ bra och så suckar Tonårssonen "Men mamma, du ser ju inte klok ut!"

Jaha, här tror man att man är skitduktig, men dom tar ned en ganska snabbt till verkligheten. *asg!*

Jag säger detsamma här "vilken jävla sol!!"

Och snart är det mörkt och snart måste jag gå ut, hämta Trulsan, ta med henne till gympan och sitta där och uggla...kommer fan att somna.

Jaja, piggnar väl till av en kall vindpust i ansiktet eller något sånt.

KRAAAAAAAM

2008-01-21 @ 14:51:57
URL: http://measiwannabe.blogspot.com/
Postat av: Nilla

Hej på dej..
Helt otroligt vi hade sol igår på förmiddagen och jag tänkte nu jävlar ska jag ut o rida i solen .Ut mee hästen på stallplan...men var var solen grrr
Hade de bra

2008-01-21 @ 15:16:58
URL: http://fnilla.blogg.se
Postat av: Carita

Av barn och...får man höra sanningen ;)Diggar småmyrorna!

2008-01-21 @ 15:20:29
Postat av: Fia

Eh...um...det är nog (kanske) vi som lagt beslag på solen, ska genast se till att dela med oss...soooorry.

2008-01-21 @ 15:52:11
URL: http://www.fiafilisoferar.blogspot.com
Postat av: Märtagreta

OM du vill, så har du en utmaning hos mig! Nåt att fundera på i rusket, som även återkommit här nu.

2008-01-21 @ 20:09:49
URL: http://islanddragon.wordpress.com
Postat av: Myra

Märtagreta: Ja, de gör ju det! Hemska ting!

Vickan: En påse pisk skulle hon ha, som inte uppskattar min ljuva stämma. Haha.
Kul att ha dig tillbaka. :)

Liselott: Barn har ingen koll, heter det. ;)

Nilla: Idag hade vi nääästan sol. Molnen var inte riktigt lika grå och det regnade inte ens. Jag spenderade fyra timmar hos hästarna och bara pysslade ifatt mig. Det ryktas dessutom att det ska vara uppehåll i några dagar i slutet av veckan. Tänk om man kunde tajma in ett par ridturer! *hoppas*


Carita: Hehe. Jag som sjunger så bra. Och SPECIELLT med morgonstämman. :D

Fia: Jasså, det är DU!! Jag skulle bli evinnerligt tacksam om du skickade hit några strålar. :)

Märtagreta: Hänger på, men ska ta mig en liten funderare och se vad jag får ihop. Jag har ju redan sagt så mycket... haha

2008-01-22 @ 18:32:50
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Malde

Då var det dags för dig att höra dessa osanningar... Vänta bara tills de inte ens tillåter dig att dansa omkring i köket till din underbara sång, för att du är PIIIINSAM ;-)Detta får jag höra varje gång jag försöker dansa och/eller sjunga, och hur skulle jag kunna vara bra när jag aldrig får träna ordentligt??

2008-01-22 @ 22:49:57
URL: http://maldes.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback