Jisses, redan tisdag. Ändå.

Tja... Dagarna går ju helt klart oavsett. 
Jag har inte ridit sen i torsdags. Jag har inte lagat mat sen i fredags. Jag har inte diskat sen i lördags. Eller dammsugit sen i fredags. Jag har inte gått på promenad med Prinsessan sen i söndags och hon har inte fått springa ordentligt sen i torsdags - tror jag det att hon blänger på mig. Jag har inte läst läxor med SmåMyrorna sen i onsdags. I söndags hjälpte de varandra, de små änglarna. 
Maken sköter ställningarna och jag gör inget mer ansträngade än att titta på honom emellanåt. Då jag inte sover, vill säga, för det gör jag mestadels. Till Lilla Tiss' stora lycka. Hon använder mig som sovdyna. 
Imorse var han lite upprörd på mig, Maken. Han har köpt en massa soppor till mig, men tycker jag äter för lite. Jag försöker, men magen är i uppror och allt smakar päck och gör ont att svälja. Jag har inte ens kunnat smaka på lakritsremmarna han hade med sig hem från Tyskland. De har legat mitt framför näsan på mig, som ett jäkla hån, och jag bara kan inte... 

Bättre idag dock. Känner att rastlösheten börjar göra sig påmind. Har varit och sett till hästarna i hela tjugo minuter idag och fått i mig en hel kopp soppa. Sitter nu i soffan med en stor kopp lakritste med honung. Vansinnigt gott! Även om jag just nu inte känner så mycket smak. Men det lenar i halsen. Tack Malde du söta rara för att du tänker på mig. 
Ska nu slötitta på tv'n och mysa med Lilla Tiss, innan vi packar ihop oss och far till veterinären. Vi har tre och en halv timme på oss. 

Lilla Tiss...? PsssPsssPsss. 

Sagt och Tyckt
Postat av: Tussen

Det låter inte bra.

Krya på dej!

Tuss.

Postat av: Kottemor

Men hjärtat!!!!!!

Som du ställer till det...

Så där får du ju inte må!

Det är inte mkt av dig från början så

ÄT för guds skull!!

Ska jag behöva komma över och skeda

i dig soppan själv?!

Puss o kärlek!!

2008-12-09 @ 13:00:13
URL: http://www.ilasprivatespace.blogspot.com
Postat av: Malde

Så bra att teet kommer till nytta och glädje, men jag trodde ju inte att du skulle ha något kvar vid det här laget. Men det är ju bra att du har det. Hoppas att du har ordentligt med honung i det, så du får i dig lite energi. Men ät lite soppa också. Ta te till, om soppan nu inte är god.



Krya på dig!

2008-12-09 @ 22:01:19
URL: http://maldes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback