Hur hade de tänkt sig det här då?

Den förgjordade penicillinkuren jag går på måste tas på tom mage. Minst en timma före eller tre timmar efter måltid. Och detta fyra gånger om dan. 
Det har inte varit direkt svårt, då jag knappt har kunnat få i mig någon fast föda överhuvudtaget, så jag har inte tänkt närmre på det. 
Men nu är jag (nästan) på hugget igen. Maten smakar som den ska och jag har tom känt hungerskänslor ett par gånger igår och idag. 

Det är löööördag! Det är finalen i årets X Factor! 
Snart är pizzan färdig, chipsen och godiset på bordet och drickan i glasen, och jag kommer att tugga mer eller mindre oavbrutet resten kvällen.

Hur f-n ska jag kunna flika in sista tabletten?? 
För JAG har då inte karaktär nog att sluta äta godis TRE timmar innan jag tänker gå och lägga mig. 
Det tål att tänkas på, det här. 


Sagt och Tyckt
Postat av: MissyElliot

Vad härligt att du låter så mycket bättre. Nu känner jag igen dig igen!

fnissar



Gör nu så här: Ät så mycket göttigt du vill. Sedan går du och sover. Ställ klockan på ringning 3 timmar framåt. Ha ett glas vatten och tabletten redo jämte sängen. Slurpa i dig härligheten när klockan ringer. Somna sedan om och sussa sött och mätt hela natten....

BRA VA!

Postat av: TomasR

Måste? Inte bara bör?



Sista tabletten? Hoppas du nu är frisk.

2008-12-13 @ 20:43:05
Postat av: Malde

Eller så tar du den ändå, utan att ha slutat äta tre timmar innan ;-)



Skönt att höra att du mår så mycket bättre nu. Underbart! Och att du t o m är hungrig! :-D

2008-12-13 @ 23:13:20
URL: http://maldes.blogg.se/
Postat av: MyrPappa

eller sa kan jag vacka dig nu sa du kan ta din tablett, klockan ar bara 05:49 och jag har precis rastat prinsessan och kommit hem efter lordagens utgang... eller kanske inte, jag tror jag later dig sova ett tag till min van... love you, even if you are a bit porly at the moment :)

2008-12-14 @ 06:51:24
Postat av: Kim M

Jag ser MyrPappas kommentar och jag ler.

2008-12-14 @ 08:55:48
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: Jules

Härligt att du är piggare!

Här har det oxå varit förkylt...mansförkylning...:)

Kram

2008-12-14 @ 11:08:19
URL: http://julesofswe.blogspot.com
Postat av: Miss K

Skönt att du är piggare! Ja du, jag tycker nog att du ska ta den trots med lite mat..ehe jag menar godis i magen.. ;)

2008-12-14 @ 16:52:34
URL: http://meramig.blogspot.com
Postat av: Myra

Missy: Hahahaha. Det var min första tanke. Tja, efter 'fan också', dårå. Men så tänkte jag att såååå dum kan väl ändå ingen vara...

Så dök du upp! Tack! duckar och drar



TomasR: Bör låter bra, tycker jag!

Sista tabletten för dagen. Sorry, jag var lite otydlig där. :)



Malde: Jag gjorde det enda rätta: Glömde bort det helt och hållet! harkel



MyrPappa: '...tror jag låter dig sova en stund till...' Pfft! Jo ja tackar jag. Jag var redan vaken. Du smyger som en elefant!! Och passa dig, snart är jag inte pooorly längre.



Kim M: Jag kan tro det!



Jules: Ääääntligen, säger jag bara. Tom ridit idag! Tjohooo!

Hoppas mansbasiluskerna överger dig snart, de är tuffa som f-n. ;)



Miss K: Tack söta du. Eller f'resten. du är rätt bra hemsk du! :P

2008-12-14 @ 22:02:48
URL: http://myrasmysterier.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback