Meet Roxy


'Meh!? Exakt VAD är det som sitter där borta???' 

'Don't you dare come closer. You monster!' 

'Men åh! En katt! Katter är skitkul! Om jag gör såhär så kan vi leeeeka.' 

'Reeeead myyyy liiips; PISS OFF!' 

'Pfft. Som om jag vore intresserad, eller...' 


Sagt och Tyckt
Postat av: TomasR

Roxy - a girl?



Nja, hon får kämpa lite mer med sitt arga utryck. Inga tänder, ingen krökt rygg. Eller missade du dem?



Såg en liten katt igår. Ja, först såg jag två tjejer som var ute och gick med en liten vit krullig hund. Fråga mig inte vad för ras, en liten hund.



fem sex meter bakom dem gick en liten grårandig katt. Stannar till en stund, tittar på omgivningen, springer efter. Helt klart att den följde med på promenaden. En fin katt, inte som grannes tjocka tunna som rulltar omkring på tomten lite då och då.



okej, inte helt ovanligt. Så gjorde även min katt ibland men bara till revirets gräns. Där stannade hon och tittade långt efter en. Inte ofta, men någon gång.



Om man däremot ville ut och gå med den och försökte sätta sele på den, ja då blev benen korta, som en brottare i partärläge...



2008-12-05 @ 16:40:42
Postat av: Therese

Söta! ^^

Postat av: Malde

:-D

2008-12-05 @ 21:54:35
URL: http://maldes.blogg.se/
Postat av: Myra

TomasR: Jupp. It's a girl! :)

Två av mina katter som jag hade för många år sedan var alltid med mig ut på ridtur. Jag brukade rida min ena häst och ha den andra som handhäst. Så hade jag med mig mina två hundar, och dessa två katter.

Det var så himla roligt att se dem, och alla jag mötte var helt facinerade. En del tog tom kort! Hahaha



Therese: Välkommen. :)



Malde: :)

2008-12-06 @ 11:35:17
URL: http://myrasmysterier.blogg.se/
Postat av: Blue

Min gammelkatt brukade följa med på mina promenader förr, ner till vägskälet en km bort sen stannade han o väntade tills jag kom hemåter igen.... ända tills jag skaffade mig en kattälskande hund.... ja han hade nog gärna ätit dem om han fått. Gjorde sina försök när han kom åt.



Men då slutade katten iaf att följa med.



Anyway... helt bedårande är den lilla fröken katt

2008-12-06 @ 19:25:05
URL: http://himmelellerhelvete.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Åh, så söt den lilla är. ;)

Ha det fint.

2008-12-06 @ 20:45:30
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback