Förkärlek

LillaTiss har en förkärlek till.. erm... till fötter. 

Mina fötter. 

Det gör... erm... det gör ont. 

Riktigt ont. 

Annars är hon söt. 

När hon sover. 

Sagt och Tyckt
Postat av: Janne

Hej



Det där påminner mig om en av dom två katterna (syskon) jag hade i min första lägenhet för länge sen.



Det var under den tiden när det inte fanns Internet, när man var tvungen att köpa LP-skivor eller lyssna på radio för höra bra musik och kabeltv fanns inte i många lägenheter....så länge sen var det!



Veckans höjdpunkt var då när Headbangers Ball var på MTV som jag och en kompis satt hemma hos mig och kollade på.



Jag fick se att katten, som nog inte ens var ett halvår gammal, började smyga på min kompis fot där tårna vickade så roligt inuti hans strumpa.

Hon duckade bakom bordsbenet med sin lilla kattrumpa upp i vädret, svansen piskandes fram och tillbaka.

Jag vet ju naturligtvis vad som kommer hända när hon smyger sakta fram mot kompisens fot.

Jag ser att hon reser sig upp på bakbenen med framtassarna rätt upp i luften.

Med klorna ute och blottande tänder attackerar hon och det lätet som min kompis gav då kan jag inte förklara.

Han skrek rätt ut, flög upp och började hoppa runt på ett ben med katten hängandes i den andra foten som hon tuggar på och vill döda.

Han river ner nästan allt som är på mitt rumsbord när han slår i knäet i det.



Nästan lika mycket som jag skrattade då skrattar jag nu när jag i mitt inre ser din kattunge attackera din fot :P



Ursäkta att min första kommentar hos dig blev så lång men jag var tvungen att berätta.



//Janne

2008-12-11 @ 20:20:29
Postat av: Kim M

Men visst är det lite skönt också!



Det var länge sedan jag såg en parasitbloggare pekar uppåt.

We love 'em. :)

Postat av: Nilla

Håll i hatten Myra..det är fredag...yes ha det bra

2008-12-12 @ 07:27:42
URL: http://fnilla.blogg.se/
Postat av: barbro

Godmorgon vännen. Hur har ni det? Här är det början på förkylt. Men men man får la stå ut med det med.... Hoppas att du får en underbar helg. Massa kram B

2008-12-12 @ 07:55:41
Postat av: Märtagreta

Kurre är sjuk, min katt alltså, även kallad Kurre Shitstain. Snuvig, nysig och allmänt låg... så nu får nog vi dra till nån veterinär som åtar sig mindre djur än kor och hästar här... de är få ska jag säga dig.



Jag är jävligt sugen på att skriva en lååååååång kommentar, men ...

2008-12-12 @ 10:47:37
URL: http://islanddragon.wordpress.com
Postat av: Miss K

Min katt jagade mina fötter när hon var liten. Så fort jag klev upp ur sängen så satt en katt fast i fötterna. Än idag gillar hon fötter, men nu är det mest om dom sticker ut från täcket. Hon jagar dom inte längre, bara småbits i fall man inte vaknar när hon vill ha mat...



Alla djur är söta när dom sover...även en liten myra ;)

Moahahahahahhahhha

2008-12-12 @ 11:20:21
URL: http://meramig.blogspot.com
Postat av: Myra

Janne: Vääälkommen. Och vi GILLAR långa trevliga kommentarer! Inget att be om ursäkt för. Mer sånt. :)



Kim M: Skönt!? Det STICKS! :D

Visst älskar vi den här formen av parasiter!! nicka



Nilla: Har ingen hatt på mig..... :P skämt åsido. Helgen är alltid efterlängtad.



Barbro: Hej du söta. Frågan är väl hur DU har det. Fasen, jag får ta och maila dig, vännen. Yep, that I will do.



Märtagreta: Kattsnuva. Du har några dagar trevlig sysselsättning framför dig. Katter och meducin är inte alltid i symbios... Hohoho

Långa Märtagretakommentarer emottages tacksamt. :)



Miss K: Jag fattar inte vad det är för kul med fötter. Mina tidigare katter har varit mer eller mindre likadana allihop.

Men...? Du har inte funderat på att köpa större täcke? ;)

2008-12-12 @ 11:42:00
URL: http://myrasmysterier.blogg.se/
Postat av: evans

Jag hade en katt en gång, Tamlin, som kastade sig på mina fötter och klöste järnet! Men bara mitt i natten, när man skulle gå på toan. Andra tider på dygnet var han snäll... Skum katt.

2008-12-14 @ 10:43:09
URL: http://evans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback