Strejka på, ni.

Av de 16 klasser i SmåMyrornas skola, så är det idag bara tre på plats (pga den omfattande lärarstrejken i England och Wales). En 6:a, en 5:a och en 2:a. LillMyra går i tvåan. Den tvåan. Såklart. En unge hemma och en i skolan. Jag såg fram emot (not!) diskussionen om varför en fick vara hemma och inte den andra.

MellanMyra hoppade omkring i morse och var överlycklig över den extra lediga dagen. 'Sluta retas!' väste jag hysteriskt och förväntade mig det värsta då lillasyster kom nedför trappan.
LillMyra hoppade dock också omkring, alldeles överexalterad, då hon såg fram emot en annorlunda dag i skolan. Hennes klass skulle visst hålla till uppe på Juniors, tillsammans med 5:an och 6:an. Och de skulle dessutom få vara på stora skolgården istället för deras vanliga lilla. Hur coolt som helst ju.

Och mamman slapp gråt och tandagnissel. Det tackar vi för.

Sagt och Tyckt
Postat av: Jenny

Hej hej halla. Idag har vi haft sa fint vader sa och jag har varit ute och patat i min tradgard under solskenet *asg*

Du kan val komma och lasa min blogg, dar jag har skrivit absolut ingenting om vader, men i alla fall. Ja, alla andra ar saklart ocksa valkomna. *asg*

KrAmIz

Postat av: Nilla

Halloj...va folk strejkar här är det ju sjukhusen som drabbas...
Håll tummarna idag ska jag träna dressyr och under veckan har vi ju inte vart direkt överens hmm ha de gott

2008-04-25 @ 07:53:34
URL: http://fnilla.blogg.se
Postat av: Queen

Kikar in och önskar dig en toppenhelg!
Det är inte det att jag har det bra utan datorn ;) utan jag har fullt upp med städning *s*....
kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

2008-04-25 @ 09:55:12
URL: http://www.naturelllife.blogspot.com/
Postat av: Kim M

Det var ju fint!
Positivt tänkande i så unga år.

2008-04-25 @ 11:36:33
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: Liselott

Strejk är alltid irriterande. Borde ju kunna lösa vissa saker utan att strejka, men tyvärr verkar det inte alltid gå.

En annorlunda dag i skolan livar upp en! Det blir säkert skitbra ska du se!

Skönt att slippa tandagnissel för det ilar så förfärligt i tänderna.

Och gråt får ju ögonen att svullna upp så det är ju ingen bra idé.

;)

Kram Liselott

2008-04-25 @ 12:09:16
URL: http://measiwannabe.blogspot.com/
Postat av: MissyElliot

Gött att det löste sig och att du slapp dra en skrikandes lillmyra till skolan...
:-)
Ha en go fredag....

2008-04-25 @ 14:09:16
URL: http://MissyElliot.blogg.se
Postat av: Myra

Jenny: *asg* Har du möjligen slått i huvudet? Hårt och upprepade gånger? Bli dig själv, människa!!

Nilla: Lite sent, men jag håller tummarna jag! nu. haha

Queen: Städning är ett skit. Eller hur. Och det spelar ju ingen roll att man gör det, det behövs ju igen. Och igen. Och igen.... ;)

Kim: Man SKA se det från den ljusa sidan. Det försöker jag lära dem. :P

Liselott: Ganska skönt att inte behöva krångla med barnvakt eller jobbledighet och annat. Mig stör det ju inte så mycket att ha dem hemma en extra dag. Det enda som blir lidande är min häst- och hundtid. :)

Missy: Ja, haha. Hade hon gastat så hade jag gastat högre. ;)

2008-04-27 @ 15:49:39
URL: http://myrasmysterier.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback