MyrMormor goes rund under fötterna

Myrmormor 19.41
Så här är det: Min mobil har druckit rödvin. Dumt, jag vet det, men så är det. Efter det så funkar inte alla knappar som de ska. Min fråga är: har ni nån övergiven, nykter mobil till mig? Eller alt vilken modell ska jag köpa?

Myra 20:03
Om nu mobilen supit till det, var den ego och tog allt själv, eller delade den med sig till sim-kortet?

Myrmormor 20:04
det är bara en del knappar som inte vill. T ex den man använder när man vill ringa...
20:04
jag fick ta ur batteriet och torka det, sen ladda och göra nya inst
20:05
själv drack jag öl
20:05
all pga HV:s guld

Vad ska jag ta mig till med tanten?? Behöver jag bli orolig?
Eller räcker det med att hon får en ny mobil?

Sagt och Tyckt
Postat av: Chitza

Hahaha!
Ge na en ny mobil. Tror inte du behöver va orolig - det e ju inte varje dag som HV tar guld ;)
Hihihi

Postat av: Queen

Hehhhe.. Myrtossar!
Jag har en kompis (jaa faktiskt) som tappade sin mobil i toaletten och som plockade i sär allt och torkade det i torkskåpet, då fungerade den igen. Inget att rekomendera (att tappa den i toaletten alltså).

Säg åt myrmormor att hejja på FBK istället, då händer det inte sånna hemska saker med mobilen ;)
hehhe..HEJJA FBK!!!

kram till myrmormor..

2008-04-29 @ 11:01:10
URL: http://www.naturelllife.blogspot.com/
Postat av: Myrmormor

Driv inte med din mor på nätet! Begrunda att jag kanske ska skriva en bok med titeln "Livet som mor till en Myra"
Där kanske jag kan berätta om frysta kycklingar, hönsgårdar, pubvakter och annat smått o gott....

2008-04-29 @ 12:13:31
Postat av: Moniqa

*skratt* ja..kära nån...har inte själv blött ner min mobil..men minns att jag snackade med en kompis en gång som låg i badet och PLOPP...så föll mobilen i vattnet och kompisens röst fösvann i ett bubbel. *S* Hoppas det fixar sig med mormor...kul att läsa era kommentarer till varandra
Ha det bäst sköna Myra!

2008-04-29 @ 12:18:09
URL: http://moniqas.wordpress.com
Postat av: Jenny

Inte sa konstigt hon ville inreda varat rum lila! Saker borjar klarna mer och mer...

Och lyssna inte pa vad Myra sager - hon kan inte ens anvanda sin egen telefon.

Hmpf.

2008-04-29 @ 15:28:01
URL: http://jennythenanny.blogspot.com
Postat av: Myra

Chitza: Ny mobil... Hmm... Du tror inte man kan få tag i nytt vett till mormor'n istället....?

Queen: Haha. En gammal arbetskamrat till mig tappade jourmobilen i toan en natt. Hon stod med hårtorken hon. :D

MyrMormor: Det ska du då rakt inte! *hytter med fingret* Det tillhör föräldrarollen att stå ut med sånt här. Men inte tvärtom, serru! *nicka*

Moniqa: Haha. Man ska inte BADA med mobilen!
Att det kommer fixa sig med ny mobil betvivlar jaginte en sekund. Om det kommer fixa sig med MyrMormor däremot... :P

Jenny: Haha. Blanda inte in mig i hur ni vill ha erat rum. Jag orkar inte medla mer! :D :D
Och jag kan visst använda min telefon. Jag kan däremot skvallra om nån som inte lärt sig svara alla gånger. ;)

2008-04-30 @ 01:33:30
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Liselott

Det finns ju vattentäta mobiler. ;))

*fnittrar hejvilt!*
Kram L

2008-04-30 @ 12:31:36
URL: http://measiwannabe.blogspot.com/
Postat av: Märtagreta

man ska helst inte pilla på mobiler och annan elektronik när de supit till, plocka isär direkt och torka av med fuktig trasa innan man låter det ligga och torka på... det gjorde inte jag, med kameran när den supit till på päronsaft... den tålde inte ens det och jag tror inte den hade hunnit jäsa...

Jag bokar mig härmed för en bok av myrmormor, sätt igång och skriv!

2008-05-02 @ 14:42:51
URL: http://islanddragon.wordpress.com

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback