Den långa vägen att vandra

-Faaan. muttrade jag trött där jag låg nerbäddad i dubbelsängen och bara väntade på att John Blund skulle få loss den där förbenade knuten runt sandpåsen. Jag såg honom ju. Han var där vid sängen. Och jag ville så gärna få sova. Aptrött, var bara förnamnet. Men knuten var krånglig. Måste varit en dubbelknut.
-Vad muttrar du om? mumlade Maken.
-Jag kan inte sova. Och nu måste jag kissa också. Jag vill inte gå upp. Det är långt till toan.
-Näää då. flinade Maken. 'Bara tre trappor ner. Och en trappa upp.'
Jag vände mig om för att med blicken tala om för honom att sluta löjla sig, samtidigt som jag i tanken gick igenom vårat boende.
-Ja djävlar. suckade jag ljudligt, då jag insåg att han faktiskt hade rätt. Vi har tre trappor ner och en trappa upp. Från sovrummet till toaletten.
Den här lyan måste byggas om.

Och tro mig, jag vet banne mig redan hur!

Sagt och Tyckt
Postat av: Nathalie

Haha, vad? Nu förstår jag inte riktigt! Tre trappor ner och en trappa upp? Hur går det till? :P

2008-04-05 @ 13:02:03
Postat av: Malin ( häst )

Låter väldigt krångligt....Kan du inte lägga ut en bild på huset så vi får se, känner mig väldigt nyfiken!!!

2008-04-05 @ 14:15:59
Postat av: MissyElliot

Annars finns det något som heter potta som man kan ha under sängen...
*garvar så jag nästan ramlar av stolen"

Postat av: vickan

hihi du e rolig. Inte lätt då man e trött och ska kissa på natten inget roligt att gå ifrån säng värmen ju.
Ha en fortastt trevlig helg.

2008-04-05 @ 18:38:27
Postat av: Malde

Jag tycker att MyrPappa var taskig. Klart han skulle ha gått upp och kissat åt dig!

Bra att du har en plan :-)

2008-04-05 @ 19:09:08
URL: http://maldes.blogg.se
Postat av: Anonym

Ställer mig till skaran som fattar nada..
Trevlig helg.

2008-04-05 @ 22:12:24
URL: http://hastbacken.zoomin.se
Postat av: Myra

Nathalie: Jag tycker inte att det borde gå till, men det gör det. haha. Jag ska visa. Snart.

Malin: Det ÄR krångligt! haha
Jag filmade ju men kunde inte lägga ut filmen pga av diverse krabb. I farten så tjurade jag ihop så dant så jag glömde bilderna också. Men jag ska ta mig i kragen och visa er. :)

MissyElliot: Hmmm... Du å din humor!!

Kanske ska köra på det och på så vis få Maken att göra mina planer till verklighet. *evil grin*

Vickan: Det är det värsta som finns ju, att behöva lämna sängvärmen innan när man egentligen inte behöver.
Nu är klockan mitt i natten igen (tjugo över ett) och jag har fått i mig 750 ml vatten sista timman. Inte mycket smart jag, inte... *sucka*

Malde: Det tyckte jag också, men gentlemannasymptomen biter ojämnt. Funkar bara ibland.... :P


Barbro: Haha. Ni skaaaa få veta. Jag lovar. :)

2008-04-06 @ 02:21:39
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Liselott

Förslag: Potta vid sängen? ;))

Visst är det enerverande när man inte kan sova...ligger och vrider och vänder på sig tills man blir totalt knäpp.

Men hur i hela h... är ert hus byggt? *fnitter*

Låter som Kråkboet i Harry Potter-böckerna. *flabbar massor!*

*slängkyss och springer fort som fasen!*

2008-04-06 @ 13:14:12
URL: http://measiwannabe.blogspot.com/
Postat av: Queen

Hur sjutton bor ni egentligen???

2008-04-06 @ 22:32:16
URL: http://www.naturelllife.blogspot.com/
Postat av: Myra

Liselitt: Det är byggt av sten. Och trappor. :D

Queen: I ett brittiskt hus. Det borde förklara allt. hahaha

2008-04-07 @ 11:35:31
URL: http://myrasmysterier.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback