Britain goes celebrating

Vaknade med ett ryck när klockradion satte igång och det tog nån tiondels sekund att få grepp om situationen.
Men jo då. Jag hörde rätt. De sjöng på svenska!

Glad födelsedag till dig,
glad födelsedag till dig.
Glad födelsedag till dig, IKEA,
glad födelsedag till dig.


Rak översättnig, såklart, och på hemsk svenska med engelsk dialekt. För att sedan gå över till engelska med svensk brytning.

Hjälp, säger jag bara. Fan så jag skrattade.
Men visst. Grattis på dig, IKEA. Happy Birthday.
Inte alla som orkar med hela 21 år i StorBritannien. ;)

Is this what brits really think of IKEA?

Sagt och Tyckt
Postat av: Sica

Svar> Tack! =) och jag bara håller med om att klänningen är helt ljuvlig, helt underbar är den :) jo, jag får hoppas på det bästa med kjolen nu. Får hålla tummarna.

Postat av: Liv

Hehe... Grattis IKEA! :o)

2008-04-18 @ 12:15:15
URL: http://blogg.aftonbladet.se/95/
Postat av: Chitza

Happy birthday IKEA :)
Ha en underbar fredag!
Själv gör jag mit bästa för att krympa kläder - som vanligt på fredagar ;)
Tjillevipp!

2008-04-18 @ 12:41:58
URL: http://lifeaschitza.blogspot.com
Postat av: Znogge

Grattis IKEA för din tapperhet och ha en trevlig helg alla myror!

2008-04-18 @ 15:05:03
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: vickan

Grattis till lilla ikea. Vad länge de verkar ha funnits i storbritanien.

2008-04-18 @ 22:56:06
Postat av: Liselott

Grattis till IKEA! Man kan inte vara omtyckt av alla så är det bara! Själv diggar jag IKEA, inte allt i deras sortiment men mycket. Kramis L

2008-04-21 @ 09:03:27
URL: http://measiwannabe.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback