Swinglish

Här sitter jag i telefon och planerar morgondagens ridtur med J, då MyrMormor hojtar och tjoar på Skype. Självfallet klarar jag inte av att negligera henne, utan börjar chatta med henne samtidigt.
Det hela slutar med att jag pratar svenska med J och skriver på engelska till MyrMormor.
Jag HAR verkligen koll!

( Höstens första uppdrag på missionbloggen är utfört. Kolla in Myra vs Jenny, vettja!
Där, i länklistan ---> )

Sagt och Tyckt
Postat av: DMH/Samuel

Jag vet: det händer att jag blandar svenska och östgötska - crazy, va'?!

Postat av: Chitza

Skönt att man inte e ensam :)
Mixar alldeles för många språk när jag pratar...spanska, engelska, arabiska, thai & svenska och det lustiga är att jag tror att alla hajjar vad jag menar när jag snackar...not.
Take care

2007-09-16 @ 16:04:03
URL: http://lifeaschitza.blogspot.com/
Postat av: Sabina

Hehehe jag blandar oxå ibland men det är nog värre för dig=)
Kram på dig..

2007-09-16 @ 16:28:35
Postat av: Märtagreta

Det är ju inte konstigt, simultankapaciteten hänger väl inte alltid med.
Visst är Skype bra? Nu när sonen flyttat till stan och är åter en extremt fattig student, kan vi i alla fall prata via telefon när han vill.
Ha det gott!

2007-09-16 @ 19:03:06
URL: http://islanddragon.wordpress.com

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback