Livet bjuder på tvära vändningar.

I två dagar har hon kämpat mot förgiftningen som härjat i hennes kropp. Men igår gick det inte längre. Veterinären, som var uppe för tredje gången, avslutade äntligen hennes lidande. Masey Grey, K's vackra andalusier, fick slutligen somna in.

Detta pga av människor, som i all välmening (hoppas jag!), ger andras hästar 'godis' över staketet.
Jag förstår inte.
Det spelar ingen roll om det 'bara' är äpple och morötter. Du har ingen aning om vad hästen tål och inte. Hur mycket den har fått tidigare på dagen, eller hur mycket den kommer att få sen.
De allra flesta hästägare drömmer om att kunna ha sina hästar på stora fria ytor. Där de kan springa. Leva så fritt som möjligt. Och ha obegränsat med gräs. I flock.
Det finns därför ofta en mycket stor anledning till varför man har en del hästar i mindre rasthagar med minimalt att äta, och kanske även utan sällskap. Speciellt då det ligger tre stora fält alldeles intill. Där alla kompisarna går.
Och anledningen är inte elakhet. Jag lovar.

Igår sände jag även extra tankar till
min älskade Bix. Också hon vandrade vidare alldeles för tidigt.

Idag dock, är det positiva tankar. Prinsessan blir inte mindre än fem år idag.
Stora damen ju!
 

Fast det märks inte alltid...

Sagt och Tyckt
Postat av: Malde

Livet bjuder verkligen på allt möjligt. Rosor och champange varvat med riktigt feta smällar. För min del hoppas jag att det blir mer rosor och champange i morgon för igår var det mest feta smällar...

Postat av: Catja

Ja, sorgligt är bara förnamnet. Svårt att få "icke hästmänniskor" att förstå att deras välmening är rent av livsfarlig för hästen.
Men som föregående talare sa, det kommer ljusare dagar nu förhoppningsvis. Jag skickar en solig tanke...

2007-09-28 @ 11:31:09
URL: http://Catjalainen.blogg.se
Postat av: Nathalie

Usch vad tråkigt :( det är verkligen svårt att försöka få en del människor att förstå att även om de menar väl, kan det gå så fel.
Grattis på Prinsessan! Min mor fyller också år idag, så vi firar varsitt födelsedagsbarn. ;)
Ps: översättning: "jag vill vara din bajskorv" (Vadå? Kiss och bajshumor? Den kommer jag aldrig att växa ur...)

2007-09-28 @ 19:17:22
URL: http://lockigare.com/blog
Postat av: Petra

Åh, nej. Nu blev jag ledsen istället. Jag som älskar andalusier.

2007-10-01 @ 00:54:53
URL: http://www.metrobloggen.se/petra

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback