Vik hädan, Regnväder!

Det har pissat ner i flera dagar nu. Jag tycker inte det här är kul. Inte ett dugg.
I söndagsmorse då jag, i strilande spöregn, var och tittade till hästarna såg jag att täckena höll på att ge med sig. Mina värlsbästa regntäcken! Förstår ni vad det regnar!
Bara hem och skicka upp maken på vinden efter reservtäckena. Passade på att äta lunch innan vi åkte tillbaka till hästarna för att byta. Då hade det redan gått igenom...

Efter det så har det förvisso inte regnat riktigt lika hysteriskt, och reservtäckena är också bra täcken. Men nu. Nu har skitvädret kommit tillbaka. Det går i cirklar.
Regndroppar stora som måsskitar kommer farandes både lodrätt och vågrätt, och det går inte att vistas utomhus över huvudtaget.
Jag ger mig fan på att jag kommer behöva byta täcken imorgon igen...
Piss. pest och senapsgas.

Men nu.
Pirates of the Caribbean III.
Och lite saltlakrits. Såklart.

Sagt och Tyckt
Postat av: vickan

Ja nu är det mörkt och så. Ingen vidare årstid.

2007-11-20 @ 22:02:08
Postat av: MissyElliot

hrmf, det borde vara av samma kvalitet som på ungarnas overaller. De brukar stå emot det mesta!
(men då är iförsig inte ungarna ute hela dagarna. Och definitivt inte när det regnar både lodrätt OCH vågrätt!)
....men jag vet inte....
:-/

Postat av: Kim M

Återigen läste jag fel och nu skrattar jag högt.
"Jag har pissat ner mig i flera dagar nu".

:D

2007-11-21 @ 08:23:22
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: Tussen

Hej!

Du har säkert rätt om att MyrPappa mår bättre än mej.... för i dag är jag matt!

2007-11-21 @ 09:11:59
Postat av: Märtagreta

Oj, oj, det är inte lätt... regn kan verkligen ta musten ur en... här är det inte ens dagsljus idag, och det regnar små, små myrskitsstora regndroppar!

2007-11-21 @ 12:44:36
URL: http://islanddragon.wordpress.com
Postat av: Sarah

Jag kan trösta dig med att här är det lervälling i hagen = Greger ännu brunare än vanligt plus gråmulet hela tiden. Plus att vi bara går o väntar på att regnet ska forsa ner från himlen. Yeyes det är nästan alltid roligt att vara hästägare... :P

2007-11-21 @ 12:51:33
URL: http://silvergreger.blogg.se
Postat av: Myra

Vickan: Nej, en mycket tråkig årstid är det. Tur att den inte är längre än den är! :)
.
Missy: De ÄR av riktigt, riktigt bra kvalitet. Kruxet är att tyget måste andas, så de inte blir svettiga hästar inunder, sedan måste det vara slitstarkt också, så det inte går sönder under bus och lek och upptäcksfärder bland taggbuskarna. De flesta regntäta material (som andas) funkar ju så att de håller tätt sålänge man inte rör dem. Tänk tältduk, liksom. haha. Och mina hästar står då inte still. Och inte går de in i vindskjulet heller...
.
Kim: Men. hallå! *asg* Vad tror du om mig!?
.
Tussen: :( Nedrans influensa!
.
Märtagreta: VAD vet du om myrskit! Va!? :P
Idag kunde man faktiskt skymta lite blå himmel på morgonen, och kan med lite god vilja fortfarande göra så. Men det ska ändra sig. MEr regn är utlovat. Yeeeej. not.
.
Sarah: Samma skit som här då. Gråa trista höstväder. Vi har inte lervälling än, men det kommer...
Häromdagen då vi kollade till hästarna och regnet vräkte ner, så tyckte Maken att det var dags att jag skaffade mig en inomhussport istället... haha

2007-11-21 @ 13:04:49
URL: http://myrasmysterier.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback