What to do, what to do?

Jo, så här är det va.

Först var jag ju i Sverige i nästan två veckor, över påsk. När jag kom hem igen så låg jag döende i soffan i ytterligare två veckor till. Drygt, för att vara sanningsenlig.
Underhöll mig med navelluddspill, dammråttsstudie och musikkanalerna på Tv, samtidigt som jag tittade på det fina vädret genom fönstret och var en allmän plåga för mina nära och kära.
Sen kom jag då äntligen på benen igen. Alldeles perfekt och lagom till när det kalla, blåsiga och regniga vädret tog hela UK i ett fast grepp.

Jag har sen 29:e mars tillbringat endast 7 timmar på hästryggen.
Tro fasen jag är nedstämd! Det är mindre än jag i vanliga fall gör per vecka.

Men för att återgå till saken.
Detta har medfört ett problem.

Mina naglar har vuxit så mycket så jag fått klippa (jo, klippa! Har liksom inte orkat fila ner alla millimetrarna...) dem flera gånger, och jag hade ändå problem med att spänna sadelgjorden idag.
För att inte tala om trasslet på tangentbordet! Det blir ju inte en siffra rätt! Jag kommer ju åt minst två tangenter för varje bokstav.

Men fint är det. Alla naglar lika långa. Och långa.
Idag målade jag dem tom. Och blev riktigt rörd över resultatet. Det är snyggt, ju.

Så. För att återigen ta mig tillbaka till den röda tråden.
Behöver jag sälja hästarna nu?

Sagt och Tyckt
Postat av: Millan

Hej! Kul att du kikade forbi! Lustigt nog var det just Cardiff jag hamnade i forst nar jag flyttade hit. Cardiff ar helt klart favoriten!! :-)

Nu ska jag kika runt pa din blog...
Millan

Postat av: Liv

Ojoj, stackars dig som du har haft det.. Kram på dig!

Ps. Vilken skådis tycker du att jag är lik? Hmm...är ju nyfiken av mig... :o)

2007-05-17 @ 00:14:44
URL: http://blogg.aftonbladet.se/95/
Postat av: vargakvinnan

nejdå, du behöver inte sälja dem. det går ändå! ;-) ha en trevlig helg!

2007-05-17 @ 07:37:36
URL: http://vargakvinnan.wordpress.com
Postat av: DMH/Samuel

I går så pratade jag - per telefon - med min (biologiska) bror som bor i Bristol och han var synnerligen trött på vädret där!

Å andra sidan så har vi väl i Sverige knappast lidit av någon "åskvärme" de senaste veckorna...

2007-05-17 @ 08:38:52
URL: http://detmorkahotet.blogspot.com/
Postat av: Kim M

Klipp naglarna och rid iväg!

2007-05-17 @ 09:39:39
URL: http://kiremik.blogspot.com
Postat av: Linn

HejHej! Kul att se nya folk i min blogg också - jag gör också så ibland - surfar rut bland andra 'utlandsvenskar' och tittar, för det är så trevligt att se att det inte bara är jag som sitter i ett annat land och längtar hem ibland!

Eurovision är alltid lika fånigt i storbrittanien... dom verkar inte ta det på så stort allvar inte!

jag kommer nog tillbaks hit och kikar runt lite mer senare idag!

2007-05-17 @ 11:25:33
URL: http://plingelinn.wordpress.com
Postat av: Jenny

Klart du ska! Och nar du har salt dem sa maste du flytta till Oxted. Det var pa nyheterna i morse. Sorry. ;)

Vi kan gora naglarna ihop pa lordagar da. Visst?! Och baka bullar pa onsdagar. Och sedan pa tisdagar sa maste vi pata i tradgarden. Fredagar har vi middag. Mandagar tar vi barnen till parken. Och sondagar sa shoppar vi. Deal?!

:D

2007-05-17 @ 12:04:53
URL: http://jennyabrahamsson.wordpress.com
Postat av: Anna-Lys

Absolut ej, använd bilhandskar för kvinnonaglar, de är luftiga och skyddar de långa röda!

2007-05-17 @ 12:13:52
URL: http://anna-lys.blogspot.com
Postat av: Nika

hehe...mina naglar ska målas idag...varenda en

2007-05-17 @ 13:52:21
URL: http://simonslane.blogspot.com/
Postat av: Anna-Lys

Myra
Theoretically speaking .... YES!!!
But, if I'm not wrong informed, you have some English Men in uniforms looking after You ... so I guess You are not a Viking up to 100% ! ;-)


2007-05-17 @ 15:04:33
URL: http://anna-lys.blogspot.com
Postat av: Myra

Millan: Välkommen. :) Jag gillar Cardiff. Tyvärr är jag där alldeles för sällan, bara. Började faktiskt också på Collage där, men hoppade av kursen ganska snart. Var gick du?

Liv: Visst har det varit synd om mig! Kan du vänligen tala om det för Maken också! ;) Men du MÅSTe ha hört det från fler!? Jag tycker det är jättelikt. Ska fasen skicka mina läsare till dig och se om de ser. :)

Vargakvinnan: Det går inte alls! *s* Jag KAN INTE ha långa fina naglar och hästar på samma gång. Har försökt i alla år, men nej, jag kan inte. Bryter av naglarna på löpande band. :)

Samuel: Åh, det har varit vidrigt den sista tiden. Urtrist. Men du! Jag bor ju bara ett par timmar från din bror. Inte långt alls. :)

Kim: Ord och inga visor här. Som vanligt. Jag gjorde som du sa. Nästan. Jag har ridit idag. :)

Linn: Det är kul att utbyta erfarenheter. :) Och som sagt, se att man inte är ensam om att ha hemlängtan ibland. ;) Välkommen, också, såklart.

Jenny: Vad synd att jag MISSADE nyheterna idag då! *lol*
Du har ett kanonschema. Det känns lockande måste jag säga. Två saker bara. Torsdagar? Vad fan ska jag göra då? Och hur ska jag kunna bo så långt ifrån havet? Eran lilla bäck ger jag inte mycket för. ;)
(och nej, jag går inte på att jag kan ägna torsdagarna åt att åka till havet! Du får all komma med nåt bättre.)

Anna-Lys: Bilhandskar för kvinnonaglar!? Finns det? *lol*

Nika: Klarar dina naglar allt trädgårdsarbete? Jag är imponerad! :)

Anna-Lys: (once again) No shit, Sherlock!
Det är klart, jag har ju mina uniformsnissar. *lol*
Så jag kanske kan se det som att jag både äter kakan och har den kvar! :D

2007-05-17 @ 16:02:35
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Millan

Jag gick pa UWIC. Jag kommer inte ihag vad gatan hette men det lag i Penylan. Vad laste du? Jag laste Business och Tourism. Kommer ihag att jag hade en del larare med sa start Walsisk dialekt att jag inte fattade nagonting och sakert inte larde mig ett skvatt heller :-)

2007-05-17 @ 17:03:08
URL: http://www.millansnils.blogspot.com
Postat av: Blue

Japp sälja dem du måste... (Yoda snack) Blue dem köpa för billig penning... *using the force*

Hahaha näääråååå... men jag kan inte riktigt förstå problemet eftersom jag ALDRIG kan få naglarna att bli långa.

2007-05-18 @ 00:01:05
URL: http://himmelellerhelvete.blogg.se
Postat av: Myra

Millan: Jag var på Coleg Glan Hafren som ligger fem minuter från den största gågatan i Cardiff. Skulle plugga engelska, men hoppade av då jag insåg att jag skulle lära mig mer av att umgås med folk. ;)
Sen snudd grät jag mig till sömns i flera månader då jag inte begrep ett skit av vad de med walesisk dialekt sa. *lol*
Blue: Myra inte sälja billig penning! Myra inte gå på den lätta! ;)

2007-05-18 @ 11:40:21
URL: http://myrasmysterier.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback