A man among wolves

Alldeles, alldeles självvalt, så MISSADE jag första halvan av American Idol igår kväll.
Chockade?
Ja, jag vet. Det är knappt jag tror det själv.

Men inte kunde jag avstå från att se senaste dokumentären med
Shaun Ellis!
Inte så mycket för just honom, men för dem han lever med.
Mitt hjärta klappar lite extra för detta stora, vackra, intelligenta djur.
Vargen.

En av mina absolut häftigaste upplevelser är den dagen jag tillbringade med en flock vargar. Man är inte så stor och kaxig, där man sitter på huk med fyra stora varghanar strykandes runt en. Men så otroligt häftigt.

Omegavargen höll sig på behörigt avstånd hela tiden. Det märktes tydligt att det oroade honom att ha inkräktare i flocken.
Gamma- och Betavargen var sociala och nyfikna. De undersökte varenda mm av mig och jag kunde klappa dem båda två.
Även Alfahannen kom efter ett tag och ställde sig brevid mig och lät mig klappa honom. Jag kan än idag riktigt känna känslan av vargpälsen mellan fingrarna.
Det suddiga fotot på mig och Alfan sitter väl fasttejpat på kylskåpsdörren.

Se trailern för dokumentären:

(No missuppfattningar. Detta är inte de vargar jag var med.)

Sagt och Tyckt
Postat av: dumpad

Vargar har alltid varit ett av de djur jag har mest respekt för, av någon anledning. Givetvis respekterar jag det mesta, men vargar är speciella...

Postat av: dumpad

oh, det sla jag göra...jag hisnade när jag hörde Bianca första gången..vilken röst!!

2007-05-19 @ 16:00:54
URL: http://dumpad.sprayblog.se
Postat av: Myra

Dumpad: Respekt ska man ha. Jag har stor respekt för vargar, men jag kan inte säga att jag är rädd. De är facinerande djur.
Hon har en helt otrolig röst. Med rätt låtar så kommer hon bli hur stor som helst!

2007-05-20 @ 15:43:15
URL: http://myrasmysterier.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback