Svenskar väljer livet utomlands

400 000 svenskar bor utomlands idag, de flesta i USA, England, Norge och Spanien.
Nästan 45 000 lämnade Sverige under förra året, och inte sedan 1892 har utvandringen varit så hög.

400 000. Ska man tro på det? Jag som kan känna mig så ensam.

(
Läs artikeln)

Sagt och Tyckt
Postat av: Chitza

Snart är siffran uppe i 400.002
:D
Det skulle va intressant att veta hur många som flyttat till respektive land...Orkar du eller ska jag räkna ;)
Tänker högt...
Vet med säkerhet att 4 stycken Myror bor i England, även 2 irl-vänner oxå...å några Nikor i USA...å 6 vänner i Spanien...
Nej alltså jag kan inte sitta här å räkna alldeles själv...blir inget bra resultat då :D

2007-06-27 @ 22:29:44
Postat av: Glitter

Men.... tja, då är det ju bara bra att du just fått ett mail av mej......

2007-06-27 @ 23:17:10
Postat av: Ivana

Jösses! Jag trodde verkligen inte det var så många!

Postat av: Kim M

Du är inte ensam. Du ser dem bara inte men de finns där. Om du lyssnar noga kan du höra att de har lite accent. Och om du tittar noga ser du att de är lite svenskt rödlätta.

2007-06-28 @ 10:52:32
URL: http://kiremik.blogspot.com
Postat av: Sarah

jag gillar din blogg!! nu har jag rotat igenom hit och dit... och du, kristen eller inte, i svenska kyrkan kan man finna folk från sverige. gå dit. de funkar:-)

2007-06-28 @ 14:07:37
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se
Postat av: Myra

CHITZA: *fniss* Var ska ni ta vägen då? OCh jag orkar inte alls räkna. Däremot orkar jag protestera: Vi bor inte ALLS i England! Nu är du vimsig i luvan. =D
GLITTER: *läst* ;)
IVANA: Inte jag heller. Det är massor, ju!
KIM: Kanske skulle skaffa en tröja som det står 'svensk' på. Så slappa jag leta själv. ;) (Svenskar är inte ett dugg rödlätta om man jämför med britterna. *s*)
SARAH: Tackar! :D Och tack för tipset, men närmsta svenska kyrka eller skola finns i London. Är ju jäääättelångt dit... :( Men jag klagar inte, egentligen, för jag trivs kanon. Bara ibland man känner lite extra att man saknar vännerna.

2007-06-28 @ 16:18:08
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Chitza

Men f-n oxå! Jag är ju vimsigast! Sorry! Ah, jag ska ingenstans - tänkte mer på darlingen och hans kollega som snart drar till Afrika och blir där i några månader...jepp - jag är bamseavis. Vill oxå upptäcka Afrika.

2007-06-28 @ 17:33:50
URL: http://lifeaschitza.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback