Snyft och suck

Veckans tema på morgonprogrammet på radion som jag vaknar till om mornarna, är 'Songs that makes you cry.'
Så varenda morgon ligger jag och drar mig till ett antal stora ballader.
Å skitans vad de väcker minnen. Jag går omkring i nån sorts melankolisk dvala resten av dagen...

Vilka är era största lip-sånger?

Sagt och Tyckt
Postat av: DMH/Samuel

Allt med Lilli & Sussi - får mig att storgråta...

Postat av: Malde

Streets of London - originalet. Alla covers gör mig bara arg för att de inte är lika bra! Sedan finns det ju några till som jag inte kommer på just nu... Vet precis hur de låter men titeln kommer inte fram. Jaja, jag börjar väl bli "gammal och gaggig" ;-D

2007-07-12 @ 10:03:34
URL: http://maldes.blogg.se
Postat av: rosflickan

Ååh, jag älskar ballader! "Nu lever sommaren" med Nordman är min favorit. Jag störtgrät första gången jag hörde den.
Angående språket: jag kan säga "nej" och "jag älskar dig" på vanlig tyska. Hur det sägs på schweizertyska har jag däremot ingen aning om.

2007-07-12 @ 11:26:09
URL: http://tusenrosor.blogg.se
Postat av: Sabina

I´m your Angel, den är jätte bra med Celine Dion & R Kelly.

2007-07-12 @ 20:18:44
Postat av: Kim M

Nog för att vi älskar gråtlåtar... men inte på morgonen!

2007-07-12 @ 20:22:34
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: chitza

Det är helt tomt...kan inte komma på en enda låt!
Återkommer när minnet är bättre (?)
Iaf kikar in här för att meddela att jag NU (imorrnbitti) drar till Mallis! Blev så in i bomben less på regnet! Är bara lite orolig att det här lågtrycket följer med oss...;)
Massor med kramar

2007-07-12 @ 21:34:39
Postat av: Jenny

Pinsamt nog... I touch myself.
Hahaha!
Jag AR pinsam.
Nej, jag ska andra!
Oh, oh, oh... den dar 9/11 heaven. Dar en liten flicka skriver brev till sin pappa. Bloody hell!
(jag har uppdaterat nu, sa sluta gnall ;))

2007-07-12 @ 22:29:58
URL: http://jennythenanny.blogspot.com
Postat av: Malde

Nu har minnet kommit tillbaka: "Seasons in the sun" med Terry Jacks, då kommer tårarna absolut!

2007-07-13 @ 01:45:06
URL: http://maldes.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback