Rugbymatch

FINNS det overhuvudtaget nagra regler i Rugby?
Andra an att forsoka fa motspelarna sa leriga som mojligt, menar jag.

Var traningsmatch mellan Wales och England igar, och jag hamnade vid planen under hundpromenaden.
I over en halvtimme stod jag och glodde, med oppen mun och fragetecken cirkulerande over huvudet.
Hundarna satt brevid och stirrade stint pa bollen, och alla de vralande, manliga tvameters-spelarna. 

De fattade ingenting.
Och inte jag heller...

Men kul var det.

:D


Sagt och Tyckt
Postat av: NikaNika

Hej vännen

vilken smarrig frukost du fick..haha...jag gissar att det är läsk i glasen för det hade det varit här.
Rugby har jag aldrig sett en hel match bara lite snuttar på tv...det liknar ju amerikansk fotboll....fast rugbyspelarna har inga skydd, med andra ord riktiga karlakarlar...hihi.
ha en bra vecka
kram till alla i stacken.

Postat av: Fröken K

Rugby spelade man i skolan på rasten på min tid :) (du kommer väl ihåg mina framtänder i killens huvud?)..Jag har dessvärre ingen aning vad det går ut på, förmodligen som alla andra bollsporter, att förflytta bollen och göra mål..(fast pingis, squash, tennis och vollyboll kan man ju fundera lite mera på) Kul är det och som Nika skriver..riktiga karlakarlar ;)
Hoppas du inte dregglade för mycket där du stod och gapade :P kramas

2007-02-12 @ 15:38:42
URL: http://frokenk.blogspot.com
Postat av: Kim M

Rugby är konstigt. Förstår ingenting. Å andra sidan är jag + vilken sport som helst = ett stort frågetecken. ?

2007-02-12 @ 16:24:00
URL: http://kiremik.blogspot.com
Postat av: filosofen

Du gumman, lycka till emd att förstå den sporten!!Mitt kompisgäng på Irland är uberintresserade av Rugby och försökte i 2 års tid få mig att inse dess storhet. De lyckades inte. Varje lördag träffades vi efter jobbet för att titta på någon match. Varje lördag fick de förklara reglerna igen. Jag tyckte det var tråkigt, löjligt och fånigt. Menmen, de älskar ju Hurling också och det tycker jag också är urfåningt så de fick ge upp hoppet om mig till slut. Kram på dig!!!

Postat av: Karin

De gånger jag sett denna sport (på TV - aldrig i verkligheten) verkar det som det alltid är lerigt. Och det verkar som dessa jätte-män bara älskar lerbaden.
Kanske det är det som är vitsen, männen som spelar Rugby vill fortfarande vara barn som hoppar i lerpölar........hihi

2007-02-13 @ 09:22:19
URL: http://rachel99.blogg.se
Postat av: Jill

Rugby är väldigt roligt att titta på och att spela. Gjorde det en kortare period med grabbarna i klassen. Dock inget ör den som inte vill ha ont...

2007-02-13 @ 11:50:49
URL: http://www.wegerup.blogspot.com
Postat av: Iriz

Hej jag kollade mkt på Rugby tidigare i mitt liv.... eller ok. rugbyspelare...... hmmm. Underhållande, skulle jag kalla det!

Ha en toppendag!!!

2007-02-13 @ 12:27:24
URL: http://blogg.aftonbladet.se/8643/
Postat av: Asfaltmamman

Du vet den där kompisen som jag har i Wales, hennes man är helt GALEN i rugby, och har till ochmed skrivit två böcker om det. Enligt honom är det världens bästa sport och det existerar ingenting annat. Jag är som du, fattar noll av det som pågår på plan. MEN. Och det är ett stort MEN. Dessa karlar. De som spelar rugby. HUBBA HUBBA ZUT ZUT ZUT säger jag bara. En del är riktiga mumsbitar och svältfödda asfalten dreglar så det rinner en hel å från munnen när jag ser leriga fajtande män i shorts springa omkring...

2007-02-13 @ 18:50:58
URL: http://albyhills.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback