Gästbloggar hos Myra II

Sa var det dags for ljuvliga Froken K att fa sitt inlagg publicerat.
Och jag lovar, jag har inte mutat henne. Inte det minsta.
Inte ens hotat... :)



Myrskapet 

Det hände faktiskt av en ren slump att vi fann varandras vänskap, genom en gemensam bekant hittade jag till Myras sida och det lät så väldigt intressant det där med Stor Britannien och alla myrbarnen och fulen som jag förälskade mig i snabbt.

Vänskap med Myra betyder något speciellt.

Man kan lätt tro att genom Internet så hittar man inga riktiga vänner, att man liksom bara kommer in flyktigt i andras liv lite på avstånd. Visst kan det vara så, men inte med Myra!
Hon får var och en att känna sig speciell, hon är charmig, rolig, naturlig och har en jäkla humor. Hon har också sina allvarliga sidor, som man inte hittar hos alla, ett förstånd och medmänsklighet som är otrolig.

Nu är det lätt att tro att jag bara ska skriva så fint om Myra, men ärligt talat finns det inget negativt att säga om denna tjej! Och jag har minsann letat!!
Jag menar Herre gud! Har ni läst hennes blogg? Jag ömsom vrider mig av skratt över hennes eländiga släkting som inte har en hjärncell i kroppen och ömsom av skratt över hennes påhittiga småmyror, undrar just vart dom har fått sin kreativitet och förmågor ifrån.

Myra får mig att gå från gråt till gapskratt på två minuter. Genom att bara vara sig själv.
Hon känner in sig, trycker ner sig där det finns plats (och inte plats också för all del). Trots avståndet så får man känslan av att dela vardagen med henne, genom hennes hästar, fulen, barnen, familjelivet, tokiga knasiga delar av henne själv och inte allra minst hon sätter sig ner i soffan bredvid en med en kopp te eller kaffe, en film eller godis eller bara är där tillsammans med en. 

Vänskap med Myra innebär att man alltid kommer ha en vän som finns där i vått och i torrt, i glädje och i sorg. Med eller utan Internet så hittar hon ändå in till allas vrår och hjärtan.
Myrskapet är en av det underbaraste skapet i världen och jag är så tacksam och glad över att få vara en del av det.

Tack Myra för att du är så underbar, så härlig, har sån fantastisk humor och närheten till skrattet. Tack för att du har förmågan att skriva och delar med dig!

Jag längtar efter en ny blogg varje dag och njuter varje gång. Du får mig att le :)  

/ Fröken K

Sagt och Tyckt
Postat av: Fröken K

Så var det där du lovade mig då om jag skrev så vackert om dig...? ;) SKOJJA!!!!!! Sötnöt du är så gullig och det var det som kom i mitt huvud när jag tänker på dig!! Kramas

Postat av: Glitter!

Hej!
Tar mig en titt- lilla sussar och stora varvar ned med en DVD.... Har med andra ord VAB....
Vilken fin gästblogg från allas vår goa Fröken K, och jag kan ju inte annat än hålla med!
kram från Fd G

2007-02-09 @ 12:09:09
Postat av: Jessie

Håller helt med Fröken K... Jag vandrar oftast in på alla vår Myras sida när jag är lite less och vips så är man på bra humör igen :)

2007-02-10 @ 08:04:16
URL: http://jessies.wordpress.com

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback