Blotsno = kaos

Igar (onsdag) var det ett himla liv i byn om att det eventuellt skulle snoa. Sno existerar knappt har, sa det ar en stooor grej.
Rektorn skickade hem 'a note' med alla elever. Det stod:

I am sure you are aware there has been a threat of snow forecast for tonight and tomorrow morning. Unfortunately many of our staff now live outside of _ _ _ and in the event of snow can have great difficulty travelling to school. In order to ensure your child's safety, in the event of snow, when you arrive at school please check with the staff if the school is open and also ensure your child has a telephone number for us to contact you if we have to close the school later in the day. If you all try to telephone the school to discover if it is open the line will be constantly engage.

Thank you for your cooperation.


Och mycket riktigt. Det snoade inatt, och skolan var saledes stangd idag.
Det var total kaos pa vagarna.
Folk var som tokiga, och det enda de pratade om var snon.

( Bilder kommer, sa ni ocksa far se kaoset. For det har inlagget ar inte ett dugg roligt utan bilderna... *s*
Och sa har vi Froken K's gastinlagg att se fram emot )

Uppdaterat 16.22.
Bilderna ;)


(Klicka for storre bild)

Sagt och Tyckt
Postat av: Fröken K

Åh *s* stänga skolan pga snö? Det önskade jag mig som liten också..hahha..vi var bara med om tre bombhot på skolan så dom fick stänga..men inte pga snö..
Här är det vackert snöigt ute om det inte vore för ryggen hade jag velat springa ut och göra snöänglar.
jaaaa så ser vi fram emot mitt gästinlägg :P

kramis

Postat av: Myrmormor

Och jag som har småmyrornas vinteroveraller här! Har de äntligen kunnat kasta lite snöboll nu? Puss å kram på er alla, både två- och fyrbenta.

2007-02-08 @ 16:58:10
Postat av: Anonym

Hej!

Ojojoj oj du store tid vad snö!!!!!!! Inte undra på att det blev kaos......!*fniss* Här var det mest kaos för att vi inte kunde hitta den bästa snöskyffeln!

2007-02-08 @ 21:40:26
URL: http://blogg.aftonbladet.se/8643/
Postat av: Sabina

Mouhahahahahhaaha, men jösses:)

2007-02-08 @ 21:46:59
URL: http://grewe.blogspot.com
Postat av: BagLady

Opps! det var det värsta! Är det kallt oxå? Stackare.....ta på er ordentligt och passa er för halkan, några benbrott vill vi inte veta av. Kram-snö i massor från mig

2007-02-08 @ 23:11:05
Postat av: PiaLiaLottaPotta

Haha! Och alla skrattar! Jag skrattar inte... jag är skåning! Hehe! (Lite fniss!) Här är det likadant i princip! Folk far av vägen bara de uttalar ordet snö på väderleksrapporten! Skolbussar ställs in och därmed ganska folktomma skolor! Haha! Än har vi inte sett snö som täcker marken här nere i Skåneland!!! (Den här vintern!)

2007-02-09 @ 02:09:32
URL: http://pialialottapotta.blogg.se
Postat av: Jessie

Herre jösses... Vilken tur att ni klarade... DEN snömängden klarar ju ingen av *ASG*

2007-02-09 @ 03:03:16
URL: http://jessies.wordpress.com
Postat av: Kim M

Woohoo! KAAAOS! Stäng skolorna! Stäng allt! Röda varningsflaggan fladdrar i vinden.

2007-02-09 @ 09:59:51
URL: http://kiremik.blogspot.com
Postat av: Karin

Jamen, var ÄR snön????
Det vart ju ingenting, t.o.m hästarna kunde vara ute......är det så där du är??
Skicka inte hit några engelsmän på vintern bara, jo kanske till Skåne. Här är det som hos dig ungefär...../Karin

2007-02-09 @ 11:13:00
URL: http://rachel99.blogg.se
Postat av: Myra svarar

Froken K: Oh! Jag har hellre tjejerna hemma pga 'mycket' sno, an bombhot!
MyrMormor: Det var mer smutsbollar som de kastade omkring... ;)
Iriz: Haha. Jag hann inte ens fa fram nagon skyffel...
Sabina: Precis! *s*
BagLady: Ganska kallt for att vara har, men inte for att vara vinter... :)
PiaLia: Da vet jag hur du har det. *s*
Jessie: Det var en pars! *asg*
Kim: Nastan sa man behover stanna inomhus en vecka!! ;)
Karin: Vi har visat vinterbilder fran Sverige, och de flesta bara gapar och tror knappt att det ar sant. *s*

2007-02-09 @ 11:48:23
Postat av: Liv

Oj, vilket kaos det måste ha varit med så mycket snö! :o)

2007-02-09 @ 13:53:39

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback