Utmanad

Nu har jag blivit utmanad från flera olika håll, och kan således inte blunda för det längre. ;)
Here goes:

"Skriv en önskelista med sju önskningar. Motivera dem, kort eller långt. Tagga sju bloggare som ska göra detsamma. Det behöver inte vara realistiska önskningar eller materiella ting."

1. Den där gården! Den perfekt välplanerade och lättstädade MyrStacken, som bara väntar på att MyrFamiljen ska dundra in med buller och bång, med marker och stall och sjö och bäckar och kullar och oändliga ridvägar och stort garage och klubbhus och, och, och...
Även nya möbler och diverse pinaler som passar i den perfekta MyrStacken ingår också. Snyggt, enkelt och praktiskt. Vill ha!

2. Ekonomiskt oberoende. Jag behöver inte kunna köpa mig en jacka för 400.000, men jag vill kunna betala alla räkningar och utgifter och ändå ha råd att göra lite som jag vill. Det kostar att hålla igång en hästgård!

3. Jag önskar mina barn lagom med motgångar som de tar sig ur starkare, och som gör att de inte tar lyckan förgiven. Men ändå så att de får det underbara liv de små prinsessorna är förtjänta av. En lyckofe var, vore bra.
Tänk så skönt att inte behöva oroa sig för dem, utan veta att de har det bra.

4. Lyckofeer skulle jag vilja dela ut ett helt gäng av. Jag har turen att ha så många härliga nära och kära, och jag önskar er allt gott i världen. Tänk om jag kunde ge er lite mer glamour i vardagen!

5. Mer och lättare umgänge med mina vänner. Bara kunna ta en fika efter lunch, gå en promenad med hundarna, eller landa i soffan och glo på film.
Varför bor ni så långt bort?? Underbara människor!

6. Vettigt väder! Rättvist väder! Tillräckligt med regn så allt växer som det ska, men mest uppehåll och sol så man kan vistas utomhus så mycket som möjligt. Inte för varmt, och inte för kallt. Ljusare och längre dagar även höst och vinter. Vita jular och vintrar utan slask. Längre vår och sommar.
I could go on forever.

7. Bli kvitt alla orättvisor och skit ute i världen. Kidnappning, våldtäkt, misshandel och mord. Stöld och bedrägeri. Krig och terrorism. Miljöförstöring och utrotning av vilda djur.
Why, oh why!?

Utmaningen går vidare till alla som fegar ur på den i förra inlägget!
Your choice.

Moahahaa

Sagt och Tyckt
Postat av: Malde

Jag har redan gjort denna, kolla om du vill ;-)

Postat av: Sarah

Jag fegade inte ur. Kolla in MIN pyjamas.. ;) hehe

2007-12-09 @ 13:47:28
URL: http://cancan.blogg.se
Postat av: Kottemor

Önskar dig alla önskningar uppfyllda vännen!
Hade jag kunnat hade jag slagit in alla i ett stort packet och gett dig i julklapp:)

Kramar i mängder

2007-12-09 @ 14:11:21
URL: http://ilasprivatespace.blogspot.com/
Postat av: Pulvia

Hahahaha nonono promise you it´s not my choice! Du är tacksam för att jag inte skickar bild på pyjamasen jag inte har *lovar*

2007-12-09 @ 18:16:31
Postat av: Vickan

Hoppas allt önskningar går i uppfyllese. Det var roligt att läsa.
ha det gott

2007-12-09 @ 22:13:44
Postat av: Blue

Aj då... jag fegade ju ur den andra utmaningen... helt enkelt för att jag sover i den dräkt som jag föddes i... eller ja trosorna får stanna kvar...

Hmmmm... jag tar med mig och funderar en stund....

2007-12-10 @ 09:34:09
URL: http://himmelellerhelvete.blogg.se
Postat av: rosflickan

Haha, jag som sover i varldens fulaste linne.. jag tar denna da :)

2007-12-10 @ 10:45:03
URL: http://angelinside.blogg.se
Postat av: MissyElliot

Hrmf, varför ska du vara sån????
Jag önskar jag hade nån söt eller rolig pyjamas att visa upp, men bara trista gamla trasor. (kan vi inte vänta till efter jul, jag har önskat mig en ny i julklapp!!!!)

suck....har lite för dåligt med tid just nu att skriva, så det får välan komma en bild på en sunkig pyjamas då!
*mohahahaha*

2007-12-10 @ 11:09:43
URL: http://MissyElliot.blogg.se
Postat av: MissyElliot

ps, hur gick det med min utmaning då????
hur många steg har du gått?????

*fnissar helt hysteriskt*

2007-12-10 @ 11:10:36
Postat av: Kim M

Livet ÄR en utmaning ju. :)

2007-12-10 @ 12:37:07
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: evans

Hej! Nej, inget paket ännu, men det dyker väl upp snart :) Ha det bra och hoppas att du slipper regnet. Här har vi 15 minus idag... Inte kul!

2007-12-10 @ 16:48:29
URL: http://evans.blogg.se
Postat av: Märtagreta

Hallåååååååå! Det är ju du som bor långt bort!!!

2007-12-10 @ 17:24:40
URL: http://islanddragon.wordpress.com
Postat av: Ivana

Fina önskningar, själv får jag bara ångerst över att jag inte har gjort utmaningen än :/

2007-12-10 @ 20:29:49
URL: http://jagkaninteslutaskriva.blogspot.com

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback