Slow down, will ya!

Jag hinner ju inte meeed.

Jag som är bortskämd och van vid att komma hem till ett rent och välstädat hem och bara kunna klampa in och sätta mig i soffan, har den här gången fått ta tag i huset från grunden. MyrPappa som legat i influensa har gjort åt den lilla energi han haft på att ta hand om hästar och hundar och lite jobb. Huset har av förklarliga skäl hamnat lägst på prioriteringslistan.
Då jag ändå får ta tag i det så tänkte jag att jag kunde göra det ordentligt, så så har det blivit. Bara badrummet och toan uppe tog mig över två timmar igår, då jag rev ut varenda liten pinal och skrubbade både väggar och golv, kakel och porslin, och rensade ur bland alla halvtomma flaskor som står överallt. Samtidigt gick tvättmaskinen på högvarv och även snabeldraken motionerades en sväng. Vardagsrummet sanerades från hundhår och de nya soffkuddarna packades upp. De passar så bra!
Idag är det sängar och sängkläder som fått sig en omgång. Och gårdagens tvätt läggs in i garderoberna i samma takt som tvättställningen fylls på med nytt. Den sista resväskan ska också tömmas. Varvat med all städning och tvättning infinner sig även Yatzy och UNO, hundpromenader och hästpyssel, goda middagar och bra filmer.

Imorgon kommer åtminstone en familj på nyårsparty. Eventuellt kommer det folk i omgångar. Därav ligger städning av nedervåning på schemat. Tänkte att jag ska ta tag i det i morgon fm och placera Maken i köket. Det brukar bli bäst så, åt båda håll.

Så så mycket bloggande hinns det inte med. Varken att läsa eller skriva. Igår började jag beta av några av er, men bara i min RSS så ligger det drygt 130 olästa inlägg, och då har jag inte alla av er där...

Jag hoppas iaf att ni har haft en bra jul, och att nyårsafton kommer bli toppen.
En god fortsättning önskar jag er också. Allihop.


/Myra - snaaart tillbaka i vardagen.

Sagt och Tyckt
Postat av: Blue

Åh herreminjeee

Jag blev trött bara av att läsa eländet. Orka vara såååå effektiv.

Men nästa gång du äntrar Sveriges gränser så välkommen ska du vara till Blue's residens... här finns gott om städbara utrymmen... hahaha

Postat av: Malde

Jag håller med förra skribenten till fullo! Här hemma hos Malde finns också en hel del städbara utrymmen... Kan behöva utrensningshjälp kanske??? Nåväl, ta hand om ditt eget hem! Kramar!

2007-12-30 @ 19:26:07
URL: http://maldes.blogg.se
Postat av: Kim M

Njut nu! Stressa inte. Vi ses på andra sidan.

2007-12-31 @ 10:28:42
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: linda

Gott nytt år!

2007-12-31 @ 11:11:33
URL: http://angelinside.blogg.se
Postat av: MissyElliot

Ha nu en riktigt härlig nyårsafton, så ses vi nästa år!!!

kramiz

2007-12-31 @ 12:03:33
URL: http://MissyElliot.blogg.se
Postat av: Märtagreta

Ha en underbar Nyårsafton och tänk när du kan sjunka ner i soffan sen och bara vara mellan ridturer och VÅR PROMENADER!!!
Kram från mig!

2007-12-31 @ 12:50:03
URL: http://islanddragon.wordpress.com
Postat av: Blue

gott nytt år önskar jag er alla i myrstacken... städat eller inte...

2007-12-31 @ 18:10:40
URL: http://himmelellerhelvete.blogg.se
Postat av: batbut

Lite försynt smyger jag mig in. Har precis som Du tillbringat hela hösten ute i det verkliga livet, så mitt bloggliv har levt ett klart asketiskt liv. Men det kanske blir ändring på det? Ville bara säga Gott Nytt och hoppas på ett kanon 2008!

2007-12-31 @ 18:49:04
URL: http://batbutathome.blogspot.com
Postat av: Tussen

God Fortsättning på 2008!

Jag kommer inte läsa ikapp, jag har ju inte läst på ett tag så det blir lite mycket.....

Kram Tussen!

2008-01-01 @ 10:53:50
Postat av: Sabina

God fortsättning på er i myrfamiljen.

Glöm inte att ta det lugnt, vi finns kvar=)

Kram på dig M.

2008-01-01 @ 14:44:05
Postat av: Pulvia

rusar förbi och hojtar:
Grått nytt håååår!!!!!!!!
Kram på er alla

2008-01-01 @ 18:01:07
Postat av: ullio

Hahaha, fan vad du är duktig!
När skulle du komma hem till oss och agera städhjälp sa du? =oD

2008-01-05 @ 12:58:13
URL: http://blogg.aftonbladet.se/3394

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback