Resvan och packningsproffs

Tänker inte ens försöka återge vårat fullspäckade Sverigebesök. Men vi har hunnit med en hel del. Bl a feber, hosta, restaurangbesök, bio, kusiner och julmat. MyrMamma har även hunnit med att motionera några av sina lovely partypinglor.
Igår (juldagen) var det den stora utekvällen och jag slog inte igen mina blå förrän tio över fem. Detta först efter att ha ringt och babblat med MyrPappa och jagat upp både MyrMormor och SmåMyror ur sina sängar. Och i igen, såklart. 
Det är tur att alla tycker om mig så mycket...

Måttligt trött och pinsamt osocial har jag uthärdat dagen med mer julmat och ytterligare julklappsutdelning. Utflykten som skulle vara 'ett par timmar' blev helt plötsligt dryga sex timmar. Och min planering med packning och resväskor gick klockrent åt fanders.

Istället för att, som planerat, vara klar med packningen redan på eftermiddagen och tillbringa kvällen i lugn och ro, så påbörjades inte packningen förrän halv nio.
MyrMormor kokade te och jag hamnade i soffan med temugg i knät och fötterna på bordet. Nu är klockan snart ett (svensk tid) och jag ska 'bara packa det sista'.
06.00 ska jag vara nyduschad och stå i givakt i porten. Då går bilen.
Heja mig.

Sagt och Tyckt
Postat av: Det Mörka Hotet

Vafalls...men då kom du inte och hälsade på Darth Vader i Östergötland, då...?..!

Postat av: Sabina

Ja heja dig..... Du är så avslappnat coool in i det längsta...
Önskar jag kunde vara liiiite mer som du, men kanske inte riktigt hela vägen=)

God fortsättning på dig Myra.

2007-12-27 @ 11:26:09
Postat av: Kim M

HAHA! Jag visste att jag skulle få läsa om packande. ;)
Du kan få packa åt mig nästa gång. Jag är inte särskilt vass på det.

2007-12-27 @ 18:08:58
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: Malde

Nu är du väl hemma redan i hemmets lugna vrå ;-)

2007-12-27 @ 20:32:09
URL: http://maldes.blogg.se
Postat av: Anna-Lys

Känner du Dig jagad?
Eller jagar du bara upp Dig?

;-))

2007-12-27 @ 20:59:43
URL: http://anna-lys.blogspot.com
Postat av: Märtagreta

Nu har du nog landat i din egen soffa, tack för att du hörde av dig, det var verkligen kul! En annan gång ska vi ses också, det vore skitkul rent ut sagt.
Ha det bäst helt enkelt kära Myra!

2007-12-27 @ 22:04:49
URL: http://islanddragon.wordpress.com

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback