Packa pappas kappsäck

Senast halv sex i morgonbitti ska MyrFamiljen stänga ytterdörren efter sig, sätta sig i den fulltankade bilden och styra kosan mot Stansted.
Igår tog Maken ner resväskorna från vinden. För ett par timmar sedan hängde jag sista maskinen tvätt på tork. Så kläderna är fortfarande blöta och väskorna gapar tomma där de ligger utspridda över hallgolvet.
Och jag kom nyss på att alla mina julkort ligger i påsen brevid kaminen.
Oskrivna, såklart.

Ska vi ha vadslagning om när jag börjar med packningen? Och när (om!?) jag blir klar. Kommer jag komma isäng före midnatt? Kommer jag få med mig passen och plånboken då vi åker? Och kommer
Fulen låta resväskan vara ifred?
Organisation är mitt mellannamn!

Och VET NI vad jag ska göra på Stansted, medan jag väntar på planet!?
Jag ska fika och snacka skit med Asfaltis!
Så roligt.
Satt och babblade förra veckan då hon i förbifarten nämner att hon ska till London över helgen, och så visar det sig att hon flyger tillbaka samma dag som jag! 1 1/2 timme efter mig. Världen ÄR liten!

Häpp, undrar om tvätten har torkat...

Det är slutspurt på omröstningen idag, förresten.
Röstar ni för glatta livet, även om jag förlorar stort? :)

Sagt och Tyckt
Postat av: Pulvia

*inte tt dugg förvånad i vanlig ordning* Och jo du kommer få med dig allt (det viktiga) undantaget kan ju vara det extra paret strumpor eller just den där topen som skulle passa så bra til just det där tillfället, men det är ju inget man inte överlever =) Kram på´re så ses vi snart!

2007-12-17 @ 15:20:52
Postat av: Znogge

Det kommer säkert att gå bra! Skulle du glömma något så finns det möjlighet att köpa nytt. Håll bara koll på pass, pengar, biljetter och familjen så går det vägen!

Postat av: Sabina

Men shit det innebär ju att du går upp före mig imorgon=)*Ler stort*

På A svarar jag 22.30.
På B svarar jag 00.30
På c svarar jag då således Nopp!!

Trevlig med fika å trevligt sällis, då går tiden lite fortare, sen är det Sverige för hela slanten.
Kul...
Trevlig resa.//S

2007-12-17 @ 19:44:52
Postat av: Ivana

Åh välkommen hem till Sverige!!!

Förresten, jag kollade mitt nya mail först idag så jag hann verkligen inte se ditt meddelande, förlååååt!

Så går det när man skaffar sig 100 konton & tror att man ska kolla alla regelbundet.

2007-12-17 @ 21:09:46
URL: http://jagkaninteslutaskriva.blogspot.com
Postat av: vickan

Vad söt hunden var i resväskan. Hoppas att ni får en bra jul.
Ha det gott

2007-12-17 @ 21:46:08
Postat av: Det Mörka Hotet

Jag HAR röstat på dig, vännen!

Och välkomna hem: ser du en liten brun prick som irrar omkring och viftar till er så är det bara Darth Vader som välkomnar er hem igen!

2007-12-17 @ 23:07:30
URL: http://www.detmorkahotet.blogspot.com/
Postat av: netha

Jag har röstat.
Jag hoppas du nu befinner dig i bilen på väg till ett land som är helt OK.
Jag är övertygad om att du har packat färdigt, men jag är med övertygad om att väskan är tung pga av all fukt som är inbakad i den. ;-)
Hoppas på en braig resa och att du får det underbart mysigt i myrstacken över jul.
kramis

2007-12-18 @ 07:59:19
URL: http://nethas.blogspot.com/
Postat av: Malde

Jag har röstat och röstat och röstat... Välkommen till Sverige! Oj då, synd att jag inte såg detta i tid så jag hann be dig hälsa till Asfaltis! Ha en bra resa och en underbar jul!

2007-12-18 @ 10:07:57
URL: http://maldes.blogg.se
Postat av: Fröken K

Jag gissar på att fulen hittade en väldigt skön väska..och ni kom ju iväg..frågan är bara om du har allt med dig..eller om du kanske glömde halva huvudet kvar ;) *duckar*

2007-12-18 @ 22:17:45
URL: http://frokenk.blogspot.com
Postat av: EW

Hey,
tack för tumhållning, det gick vägen som du kanske läste på bloggen min!:)

Ska du till Svedala ;) Inte förbi huvudstaden?
Om, hör av dig så får vi ses!

Sköt om Dig!

Kramar,
E

2007-12-19 @ 00:43:05
URL: http://allofm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback