Massor om inget

Upprepar jag mig om jag säger att det regnar?
Upprepar jag mig om jag säger att det är swimmingpool i hagen igen?
Upprepar jag mig om jag säger att jag ÄR TRÖTT PÅ DET HÄR!!??
Ingen ramsa i världen är tillräcklig...

Den enda som tyckte det var roligt uppe hos hästarna idag var Prinsessan. Medan vi andra klämde in oss i vindskjulet och suckade över pissvädret, så for hon runt som en galning. När hon kommer i 190 med bredställ så leran sprutar, då lyser det fanimig lycka om odågan.
Gnistan slocknar dock när man på hemmaplan blir kommenderad att hålla sig på sin filt tills man torkat...


Efter att ha lyckats tajma in en hyffsad kvällstur med hundarna mellan skurarna igår, och insett hur mycket bättre jag faktiskt mår efter lite fysisk aktivitet, så dammade jag idag av min gamla AB Glide som inte använts på år och dag.
'KollaVadJagKan'-attityden gav sig genast till känna och först vid 50 la jag ner.
SmartMyra. Nu blir det väl träningsvärk imorgon istället.

Fast kanske ändå inte. Klarade jag nu av att göra så många, så borde det ju betyda att en och annan muskel fortfarande finns kvar. Eller var det ENBART envisheten som kämpade...?

Jaja. Jag belönade mig iaf med en sväng i solariet, vidare in genom duschen och slutligen ett dopp i Body Shops underbara BodyButter. Sen kröp jag i min pyjamas och landade bland SmåMyrorna i soffan.

SmåMyrorna tycker att jag har den finaste pyjamasen av alla.
Det tycker jag också. Eller iaf sötast.


För inte har nån nåt bättre att komma med?
Isf. Upp till bevis. Jag utmanar er! :)

(Länka tillbaka till detta inlägget, eller ännu hellre trackbacka, så att jag hittar era pyjamasar. Det här kan bli kul. Hihi)

Sagt och Tyckt
Postat av: Sarah

Haha, att hundar kan lyckas se så bedrövade ut! Våra hundar ger oss blickar som nästan är tårfyllda när de blir instängda i pannrummet för att torka efter diverse vattenaktiviteter. :P

Och jag antar utmaningen, ska bara ta en bild först - jag har minsann en supersöt pyjamas också! Så det så. ;) Men jag tar den nog på min blogg istället för Gregers. :)

Postat av: Nathalie

Ibland funderar jag på att inte behöva fara ner till eran holme, för på denna holme regnar det minst lika mycket som det gör på eran! Om man blundar kan man låtsas att man är nere i GB... :)
Nää men faktiskt. Hästeriet blir lidande av det här vädret :/

2007-12-08 @ 20:15:04
URL: http://lockigare.com/blog
Postat av: Blue

Har också swimmingpool i hagarna....

Det enda positiva är att hästarna måste jobba lite för att ta sig fram... hahaha annars fastnar de och blir ståendes... hehehe

2007-12-08 @ 21:55:01
URL: http://himmelellerhelvete.blogg.se
Postat av: MissyElliot

Ha, din är klart snyggast!
jag har ingen sådan, så du vinner.....
*mohahaha*
slapp jag ifrån den utmaningen nu, eftersom du redan har den snyggaste.....?
:-/

2007-12-09 @ 11:11:49
URL: http://MissyElliot.blogg.se
Postat av: Myra

Sarah: Ja, jag veet. Haha. Men det mest förnedrande är ändå när handduken kommer fram. Jisses.
Skynda dig att foooota! :)

Nathalie: Fattar inte att det kan regna så mycket som det gör. Ta slut, för fan!
Eller åtminstone sprid ut det lite. :)

Blue: Haha. Då får de använda musklerna då. Stackarna.

Missy: Slipper? Du? Åh nej, tro inget!
:D

2007-12-09 @ 12:24:15
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Malde

Jag kan lova dig att det kommer ett foto på min pyjamas som jag sällan använder, men jag vet inte om det blir en bild på den med mig i den... ;-) Kolla strax!

2007-12-09 @ 12:51:25
URL: http://maldes.blogg.se
Postat av: Kottemor

Absolut den finaste pyjamasen!!:)
Lovar att skicka bild på min egen när jag väl packat upp den i min nya garderob, i mitt nya hus!:)
Haha
om inte, lova o påminn min;)

Kramar i mängder söta vän!

2007-12-09 @ 14:10:11
URL: http://ilasprivatespace.blogspot.com/
Postat av: netha

Jadu, detta nedrans regnande är såå trist, och hagarna och vägarna är inte roliga, suck, för att ha häst, det är ju ingen njutning just nu.
Fast en som trivs är ju vår hund med, jösses en sån lycka i vattnet som finns ikring han. :-) Men lika sur ser han ut med när han skall torka. :-)
Och du, inte antar jag den utmaningen med pyjamas, själv sover jag i trasiga urtvättade t-shirts.
Så din pyjamas är finare än min. :-)

2007-12-09 @ 18:43:48
URL: http://nethas.blogspot.com/
Postat av: Liselott

Men Myra, jag kan ju inte lägga ut vad jag sover i eftersom jag sover med aboslut ingenting på mig!! Hahahahahahaha!!

Här skiner faktiskt solen! ;))

Kram L

2008-04-04 @ 13:20:19
URL: http://measiwannabe.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback