Gästbloggar hos Myra

Turen har kommit till den 6:e gästbloggaren (av 14! *pik, pik, pik till resten av er! Hehe) och det är ingen mindre än den störtsköna Nika.
Hon borde ha landat i Sverige nu, tycker jag, eller i vilket fall när som helst och jag ska inte längre sitta här, utan ta tag i min packning. Väskorna ligger tomma på hallgolvet och kläderna hänger på tork över elementen. This is me in front of a resa, people... :)

Well. Enjoy:

'Jag har fått äran att gästblogga hos Myra och det gör jag nu. Instruktionerna har jag glömt men någonstans i bakhuvudet...ja, jag har ett sådant....klingar "varför står vi ut med Myras svammel på bloggen".
Jaaa....det är ju inte så jäkla svårt att stå ut med det för vem kan väl låta bli att läsa BRA svammel? äntä ja i allefall.
Jag älskar när Myra delar med sig av småmyrornas fyndigheter och tilltag. Såsom dessa som blivit mina favoriter...... Nu vet jag att detta inlägg inte ska vara en sk "Nikas nyårskarameller" men jag kan inte låta bli att titta bakåt i Myras underbara Mysterier som gett mig så många härliga skratt.

'När det blir så där tyst,

som det blir när barna har nåt för sig.
Så tyst var det nyss.
'Hallå?' sa MyrMamma.
*tystnad*
'Tjejer. Vad gör ni?'
*väldigt tyst*
MyrMamma: *tänker fina saker och smyger uppför trappan*
*Dolt fnitter från toaletten*
MyrMamma: *öppnar sakta dörren och...*
*fnittret upphör*
MyrMamma: *...blir alldeles stum.*
MellanMyra: *tittar ner i golvet och döljer kartongen bakom ryggen*
LillMyra: *tittar oskyldigt sin mamma rakt i ögonen* 'Det bara hände, mamma.'
MyrMamma: *suckar* 'Kan vi hjälpas åt lite nu, kanske...'
SmåMyror: *Börjar snällt plocka ner MyrMammas trosskydd från väggen*'

eller detta

'En hederlig begravning.

SmåMyrorna fick nya tandborstar härom dagen.

-Slänger ni de gamla nu då. ropade jag efter dem, då de sprang uppför trappan.
Inget svar, men ett himlans tassel.

-Mamma! MellanMyra tänker inte slänga sin tandborste. Hon har gömt den. hojtar LillMyra.
-Gömt!? Men snälla nån. Hon har ju den nya nu. svarar jag.
-Jag är trött på att du slänger massa saker, mamma. ljuder en bestämd stämma. Jag tänker inte ta fram den förrän du ger mig en låda!
-En låda? Vad ska du med en låda till?
-Jag är trött på att du slänger allt. Jag vill ha minnen kvar. Jag ska gräva ner den. Till sen.

... jahopp....'


Det är inte bara myrbarnen som hittar på utan även hästar och hundar. Min absoluta favorit är fulen...som ju på sitt eget lilla vis är så fin och go.
Nu ska Myra bege sig till sverige för julfirande och jag önskar henne och hela myrfamiljen en underbar jul och ett gott nytt år. Ett 2008 där jag ser fram emot många fräscha härliga inlägg på MYRAS MYSTERIER.'

Nika

Sagt och Tyckt
Postat av: Kottemor

Hahahaha OH så mkt underbart!
Och JA det är ju just därför jag läser här underbara Myra:)
Ni är för sköna allihopa,hehe

Jag har inte glömt, jag skall också få ihop ett gästinlägg snart, hoppas få internet hemma ikväll så sen när jag slutat ägna nätterna åt att skruva IKEA möbler så ska jag nog plåga dig lite jag också;)

Massvis av kramar!

Postat av: Iah

Haha, undrar vad de skulle säga om man gjorde det... Om den inte var så viktig hade jag faktiskt testat! ;) Däremot fick jag fylla ut den med långa ord som "fenomenologi" och "fenomenologisk"... Det är grejjer det! =D Vad det betyder?? Tja... Fenomenologi betyder fenomenologisk utan sk på slutet!

2007-12-17 @ 15:14:47
URL: http://frokent.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback