Gästbloggar hos Myra

Några rader från en hårt prövad moder
 
Varför står vi ut med ditt svammel, undrar du. Gör vi alltid det? Kommer du ihåg när min bror försökte stänga av dig med fjärrkontrollen?
Skämt åsido, om man sållar i ditt ordflöde så finns det en hel del vettigt kvar. Och svamlet (som vissa påstår att du fått från mig!) kan ju locka till många skratt. Och skrattat mycket har vi ju gjort, du och jag. Bl a på det där klassmötet, när du fick mig att regrediera till en flamsig tonårstjej och vi fick en reprimand av läraren.... Tänk att jag ändå fick bli klassmamma!
 
Sen ni flyttade utomlands så träffas vi ju inte så ofta men genom din blogg är jag ändå med i erat vardagsliv. Visserligen pratar vi med varandra flera gånger i veckan men jag har ju lärt mig att förutsättningarna för dig och din familjs liv och leverne kan ändras fort. Därför brukar jag börja och avsluta dagen med att kolla.... Ni kan ju ha flyttat till ett annat land eller köpt några nya hundar eller bytt jobb!
 
Det är härligt att läsa om den underfundiga MellanMyran och den tokiga LillMyran. Det händer nästan alltid något när de är med. Jag har huvudet fullt av roliga kommentarer och dråpliga situationer. Och jag vet att det blir mer av den varan när ni kommer hit till jul. Det är med blandade känslor som jag inser att mina barnbarn har engelska som första språk, men jag vet att du kämpar för att de inte ska tappa sin svenska.
 
Även MyrPappa, min absoluta favorit bland yngre män, figurerar ju emellanåt. Han har många bra egendskaper, men jag förstår inte hur den tatuerade dumskallen kan ha en MC utan bönpall. Jag menar, var ska jag sitta? (Och som svar på hans kommentar, som jag vet kommer, vill jag bara säga att jag inte alls är för gammal!)
Folk säger att du och jag snackar mycket. Är inte det lite orättvist, med tanke på vilken svada den mannen har? Förresten, tack gode gud för den svadan. Utan den hade vi inte haft vår underbara MellanMyra idag. MyrPappans vägran att godta läkarens beslut, och begära att få en annan läkare, räddade ju livet på henne.
 
Så blogga vidare, älskade Myra, och låt oss vara med er i vardagen långt där borta. Bloggen är dessutom lättare att läsa än de spegelvända breven som du brukade skicka till mig.

/MyrMormor

Sagt och Tyckt
Postat av: Blue

Hahaha joru... vad tror du jag gjorde... självklart gjorde jag båda delarna... har nyss vaknat.
Kul att se ditt namn förresten på min blogg... långt mellan varven... *pik* *ler*

Postat av: Sarah

haha skylla ifrån sig så där va.. de funkar inte!!
nu är det du som sk atesta yoga.. *asg* nä men testa någon gång unde nästa år.. ha en bra dag! Kram

2007-12-05 @ 14:47:02
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se
Postat av: Fröken K

Vilka vackra ord att få av sin mor! Det är det jag säger, jag har alltid gillat myrmormor ;)
OCh självklart måste myrpappa skaffa bönpall!!!
kram

2007-12-05 @ 15:11:07
URL: http://frokenk.blogspot.com
Postat av: Micke

Va fint!!
:)

2007-12-05 @ 16:24:35
URL: http://beckfjall1.blogg.se
Postat av: vickan

Vilka fina ord att få av mamma. Det låter son hon verkligen är en klippa.Hm även myrmormor är duktig på att skriva, blev rörd då jag läste detta.

2007-12-05 @ 17:24:26
URL: http://beautyminds.com
Postat av: Sabina

Vilket härligt inlägg, kanske Myrmormor skall skaffa sig en blogg som man kan hänga med i=)

Tur du ska hem snart så du får träffa mamsen lite och att mormor får prata lite svenska med barnen=)

OCH självklart måste Myrpappa skaffa en bönpall, det är ett måste att skjutsa omkring på Mormor=)

Kraaaam//S

2007-12-05 @ 19:02:09
Postat av: Märtagreta

Jaha, nu sitter jag och bölar!!! Så mycket kärlek det här inlägget andas, och så mycket mera bild jag fick av dig, älskade Myra!
Kram

2007-12-05 @ 19:08:29
URL: http://islanddragon.wordpress.com
Postat av: Blue

Ja och nu har även JAG LÄST inlägget och inte bara skickat iväg ett svar till din kommentar hos mig.

Håller med övriga i att det andas mycken kärlek i det här inlägget.

Ni verkar vara en mkt härlig familj... du och dina myror. Både stora och små....

2007-12-05 @ 19:45:57
URL: http://himmelellerhelvete.blogg.se
Postat av: MissyElliot

Härligt skrivet Myrmormor!!!!!

Förstår var författarådran kommer ifrån....
:-D

2007-12-05 @ 20:29:43
URL: http://MissyElliot.blogg.se
Postat av: BagLady

Denna fantastiska stack! Alla och envar, begåvade och roliga! Tack för att ni finns i mitt liv!

2007-12-05 @ 20:56:27
Postat av: rosflickan

Vad fint skrivet!

2007-12-05 @ 22:26:02
URL: http://angelinside.blogg.se
Postat av: Liv

Så mysigt att läsa!!

Hoppas att ni har en finfin dag!

Kraaaamar! :o)

2007-12-06 @ 11:45:20
URL: http://blogg.aftonbladet.se/95

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback