Äntligen sommar

Det här är helt underbart.
Solen strålar från en klarblå himmmel, och har så gjort i flera dagar. Temperaturen stiger en bra bit över 20-strecket om dagarna, även om nätterna fortfarande är ganska kyliga.
Hästarna, som började sätta päls under regnperioden, har börjat släppa den nu igen. Jag har nog aldrig haft hästar som fäller i slutet på juli!

Igår tog vi paus från nästan allt, och höll oss inomhus större delen av dagen. Välbehövligt, kan jag säga.
Vi har knappt varit hemma sen skolan slutade. Lämnar huset vid senast nio om mornarna och är max hemma och äter lunch innan det bär av igen. Äntrar sen huset lagom till kvällsmat och läggdags. Precis som det ska va', och vi trivs. Men det är slitsamt. SmåMyrorna är så trötta så de knappt håller ihop.

Lilla Ful tyckte det var allt annat än roligt att ha en vilodag bara sådär, han travade runt i huset som en osalig ande och såg allmänt olycklig ut. Då jag skulle sätta mig vid datorn, kom han och demonstrerade ännu tydligare hur tråååkigt han tyckte att det var. 
 
Ser ni att han sover!

Herr Fux börjar äntligen bli bättre igen. Efter att hägnat av en hörna, så han inte kan fara runt, och haft värmebandage runt hovarna, går han riktigt bra idag. Han är så duktig, och finner sig i alla behandling, även om det lyser osäkerhet om honom. Han förstår inte alls vitsen med att ha skräp runt fötterna...


(Det finns massa nya bilder på min andra sida, för er som har lösen dit.)

Sagt och Tyckt
Postat av: Chitza

Njut nu av solen & värmen :)

Postat av: Malde

Då har ni fullt upp och väldigt roligt! Då sover väl SmåMyrorna ovaggade på kvällen ;-)

2007-08-01 @ 18:56:17
URL: http://maldes.blogg.se
Postat av: Asfaltmamman

Åååhh, jag vill också vara ledig mera. Två veckor är alldeles för kort tid. Det är så mysigt med dagar, som man kan vara tillsammans hela familjen och göra roliga saker och komma hem på kvällskvisten och fika en kvällsfika innan man med frisk luft-sjunker ned i sängen och känna att ett helt dagsverke är avverkat. Så gott man somnar då :o). Njut av ledigheten! Kramisar från betongen

2007-08-02 @ 13:12:28
URL: http://albyhills.blogspot.com/
Postat av: Kottemor

Ojojojojojojojojoj såååå härligt!!
Här har vi också blivit lovade sol, dock såklart lite ostadigt väder i södra sverige där jag bor men ändå, kan ju hoppas på ngt bad sista sommarlovsveckan för kottarna...
Fulen är för go, helt klart min favorit!
Hehe
Lösen?!
Andra sida?
Jag jobbar helt klart för mkt:(
Skulle gärna vilja bli invigd i hemliga klubben jag med:)
Kraaaamar och njut lite för mig med:)

2007-08-02 @ 14:02:59
URL: http://ilasprivatespace.blogspot.com/
Postat av: RackarTuss

Hej!
Grattis, till solsken osv.
Kram Tussen!

2007-08-02 @ 16:20:53
Postat av: Kim M

Grattis till sommaren. :)
Det är skönt att ta paus från "nästan allt" ibland. Det gör jag idag!

2007-08-03 @ 15:12:52
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: Nathalie

Alltså nu förstår jag inte riktigt. Det är väl samma häst på båda bilder? Vad gör Herr Fux på den sista som gör att hans kropp ser så otroligt kort ut? :P
Btw, diggar Fulen!

2007-08-03 @ 22:25:41
URL: http://lockigare.com/blog
Postat av: barbro

Hoppas att ni får behålla det vackra vädret nu. Vi skall få fint här nu iaf. Vi slår ner det sista höt i morgon.... Fasen, ta första skörd i augusti, det e inte dåligt det. Eller jo, det e det ju.
Kram på dig och krama herr fux.
B

2007-08-03 @ 23:59:19
Postat av: Myra

Chitza: Det gööör jag. :)
.
Malde: Ja, de somnar faktiskt riktigt bra. Bara liiiite 'jag ska bara kissa' och sånt. Men det hör väl till. Haha
.
Asfaltmamman: Två veckor är aaaaalldeles för lite. Speciellt under somrarna så känner jag mig extra lyxig över att inte behöva jobba. Vintertid kan det dock bli lite långtråkigt, vilket jag aldrig trodde jag skulle säga under tiden jag jobbade. ;)
.
Kottemor: Lite ostadigt här också, men efter början på den här sommaren så är jag nöjd om det bara kommer ett par skurar om dan! :) Och Fulen är inte klok... *s*
.
RackarTuss: Tackar, tackar. :)
.
Kim: Paus är alltid trevligt. Det borde vi ta oss tid till oftare. Eller hur. ;)
.
Nathalie: Jo, haha, det är ju det som är så roligt! Sålänge han stod vid mig så var han ok med bandagen, men då han fick tillåtelse att gå, så blev han jättenervös över att de blåa otäcka sakerna följde varje steg han tog. Han drar in hela rumpan under sig och ska samtidigt lukta på framhovarna. Ser ut som en uppstoppad korv! Jag LOVAR, han är INTE riktigt så fet! lol
Fulen, ja. Vad säger man... suck. Hihi
.
Barbro: Åhh, har ni fått vänta så länge med skörden! Skit, minst sagt. Ingen andraskörd i år då... :/
Här har det varit likadant. Det var några få som hann slå i juni innan regnet tog fäste ordentligt, och de har tur och får en riktigt bra andraskörd också. De som inte hann då, har slagit sin första under gångna veckan.

2007-08-04 @ 15:20:57
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: I hemmet

Får jag fråga var Lilla Ful kommer ifrån? Alltså namnet ;)
Kram

2007-08-04 @ 19:57:51
URL: http://ihemmet.blogg.se
Postat av: Myra

I hemmet. 'allå, 'allå. Jag fick klura lite innan jag kom på vem du var. :P
Fulen? Busenkelt: han är liten och ful! :D (han heter nåt annat egentligen, men behövde ju ett passande alias för att kunna vara med i bloggen *lol*)

2007-08-04 @ 23:21:46
URL: http://myrasmysterier.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback