Orättvisare än orättvisast!

Vi har strålade solsken, vindstilla och en bra bit över 20 grader varmt.

SmåMyrorna vill vara ute. Cykla, vara på lekplatsen, gå ner till havet. äta glass.
Hundarna vill springa i strandkanten, jaga måsar och strosa runt bland sanddynerna.
Hästarna vill bli pysslade med och vara ute på långturer. (Jodå. Det vill de visst!)
MyrPappa vill umgås med sin familj. Utomhus i det fina vädret. Och leka med sin motorcykel.
Och jag vill göra alltihop.

Istället halvligger jag i soffan och är galet förkyld. Svettas och fryser om vartannat och snorar i samma takt som vattnet forsar i Niagarafallen. Jag nyser. Ögonen rinner. Och jag har ett underbart tryck över tinningarna.

SmåMyrorna är rastlösa och gör av med energin på att bråka.
Hundarna är rastlösa och gör av med energin på att traska omkring som osaliga andar.
Hästarna äter säkert för mycket gräs, och mår alldeles prima i solen.
MyrPappa jobbar och sliter i studion.
Och jag ligger och tycker synd om mig själv.

Idag är jag allt annat än nöjd med livet.

Sagt och Tyckt
Postat av: Kim M

Attans!
Som tur är kvicknar ju fru Myra snabbt till. Du är ute i solen i morgon igen.

Postat av: Liv

usch då...inget kul ju...

Hoppas att du snart bli kry och frisk som en nötkärma!

kram :o)

2007-04-14 @ 15:16:15
URL: http://blogg.aftonbladet.se/95
Postat av: livsnjutare på aftonbladet

Stackars dig som ska behöva vara inne, när ni har så fint väder ute. Förstår att småmyrorna vill ut och även hundarna. De har kanske lite svårt att fatta varför de inte kommer ut.
Jag hoppas verkligen att du ska vara så pigg i morgon så du kan gå ut.
Kär hälsning från gamla Inez på expressen förr.
KRAMAR OM!

2007-04-14 @ 19:08:48
Postat av: Think Twice

Aj då, så tråkigt, hoppas det går över fort!
Krya på dig!

2007-04-14 @ 19:47:15
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/
Postat av: Synthloppan

Hua, stackars dej!

Skickar stora krya på dej kramar till dej!!!!

2007-04-14 @ 22:34:56
URL: http://Synthloppan.blogg.se
Postat av: Fröken K

Krya på dig vännen, jag tycker också att det är jätte synd om mig..såklart det är :P kramar om och ger dig lite saltlakrits

2007-04-15 @ 10:33:25
URL: http://frokenk.blogspot.com
Postat av: Jools

Krya på dej gumman!
Rackarns attans att man ofta blir sjuk när det är som finast ute :(
Nåja, imorrn är du på benen igen...annars ger vi bacillerna på moppo!

2007-04-15 @ 18:20:50

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback