It wasn't me, it was my neighbour.

Här ligger man mysigt nerbäddad i soffan. Kuddar till både höger och vänster, och GammelMyrFarmors hemvävda pläd och Fulen över sig.
Hostar gör jag, snorar gör jag, och ögonen rinner. Men annars är det bra. Ganska skönt att inte lyfta ett finger på en hel dag. (Om jag ska vara ärlig, så är det för fjärde dagen i rad. Men shyyy.)
Största ansträngningen hittills har varit att sträcka mig efter fjärrkontrollen till Tv:n.

Så ringer det på dörren!
Va! Då måste jag ju resa på mig. *suck*
Tanken att strunta i det hinner fara genom huvudet, men jag puttar undan Fulen och masar mig upp och ut i hallen. Precis när jag trycker ner dörrhandtaget så slår det mig.
Fasen!
Håret står på ända, det är varken tvättat eller borstat. Näsan är sårig och illröd av allt snytande. Ögonen röda och svullna. Kläderna är fulla av hundhår, och jag har inte ens borstat tänderna.
Men då var det ju så dags. Bara att öppna dörren och se... eh... glad ut.

Utanför står det två poliser!?
Barna! hinner jag tänka, och pulsen går upp.
Men poliserna nickar artigt och frågar om det är våran BMW som står parkerad utanför.
-Yes, it is. får jag ur mig, samtidigt som jag tänker nåt i stil med 'Maken! Vad f-n är det som har hänt?' Pulsen går inte direkt ner igen.
-We just want to make you aware of that your car is unlocked. log den ena polisen.
-And your cd-player is in the car. fortsatte polis nr 2. 'Someone might take it.'

Sen strosade de sakta vidare utmed gatan, med händerna på ryggen och med en vaggande ankgång. Precis så som poliser gör.

Jag undrar jag, hur många fler goda gärningar som hinns med under dagen...

:D

Sagt och Tyckt
Postat av: Nathalie

Nämen vilka snälla poliser. :P Sådär skulle dom aldrig göra här inte...

Postat av: Christina W

Kan man låna dom? Jag kan bjuda på mat

2007-04-20 @ 16:28:24
URL: http://godmat.webblogg.se
Postat av: Nika

vilka gosiga poliser...får mig att tänka på Pippi poliserna kling och klang. MEN VAD HAR HÄNT MED DITT FINGER???det har du ju inte berättat än...var du ute på bus?

2007-04-20 @ 16:46:07
URL: http://simonslane.blogspot.com/
Postat av: Anna-Lys

Förstår bara inte varför de strossade iväg ??
De kunde väl bäddat ner Dig i sängen igen, kokt lite te och serverat med honung på sängkanten.

Jag hatar när folk avbryter sitt goda arbete!! Grrr

Var de ogifta? :-p



2007-04-20 @ 20:38:54
URL: http://anna-lys.blogspot.com
Postat av: barbro

Stackars stackars dig......

2007-04-20 @ 23:37:33
Postat av: filosofan

Häftigt med snälla poliser! :) efter en händelse på Irland följde en polis medd hem och jag visste inte riktigt vad jag skulle göra så jag bjöd på té och kaka. han satt kvar i bort emot en timme och pratade mest väder och vind. Riktigt snällt av dina att uppmärksamma bilen och tala om det för dig, det är så att man blir chockad av den mänskliga godheten ibland -tyvärr. Kram på dig! Och jag stälelr samma fråga som Nika -vad HAR du egentligen gjort med handen och hur ser det ut nu?

2007-04-21 @ 15:40:59
URL: http://filosofansfunderingar.wordpress.com
Postat av: PiaLiaLottaPotta

Aaaah! Sååå glad jag blebv när jag läste! Skickar genast skånepolisen på charmkurs i Wales! Det kan de vara värda! (Eller vi medborgare!?)
Kram på dig !

2007-04-22 @ 02:34:45
URL: http://pialialottapotta.blogg.se
Postat av: Ivana

Såna där snälla poliser hör man sällan något om! Kul :)

2007-04-22 @ 09:40:48
URL: http://pimpgizmo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback