Tråkigt och trist ...och typiskt.

Tror ni inte att ena kaninen var dålig. 
Och blev sämre.
Så vi fick åka till veterinären.
Lilla plutt.
Tack o lov stod djuraffären för kostnaden. *andades lättad ut*

Hon fick ligga inne under dagen, men vi kunde hämta henne senare på kvällen.
Fick mediciner och jox med hem, och har nu pysslat och daltat i flera dar. 
Men inte blir hon bättre inte. 
Snarare tvärtom. 

Blir så löjligt besviken på mig själv.
Som gammal djursjukvårdare borde jag reda ut det här, tycker jag.
Men jag vet ju att man inte kan råda över detta. 
Hur gärna jag än vill. 

Ändå kan jag inte dämpa frustrationen. 
Vill ju så gärna hjälpa. 
Om det så 'bara' är en liten kanin. 

I morgon blir det ett veterinärbesök igen. 
Och jag bara vet vad som kommer sägas. 
Och ske. 

Jag vet. 
Men blundar. 

MellanMyra kommer bryta ihop. 
Hon har ärvt sin mors hjärta. 
Ett hjärta som blöder för djuren, mer än för en självt. 

Det kommer bli en tuff dag.
 


Sagt och Tyckt
Postat av: Ninni

Åhh dessa djur vilken oro dom ger oss. Och det är inte bara en kanin, det är ett liv!

Vill tacka dig för titten på min blogg, kul med nya besökare...välkommen tillbaka.

Och jag avundas dig inte för din dag...kanske ,kanske det går bra!

Postat av: Asfaltmamman

Fy fan vad pissigt. Jag lider verkligen med både dig och småtjejerna; att mista ett husdjur är jättejättejobbigt. Och det finns inget varsamt sätt att säga sanningen på, för den gör lika ont hur det än framförs.

Tänker på er jättemycket och hoppas att det går förhållandevis bra.

Bamsekramar från Asfalten

2006-09-03 @ 11:05:01
URL: http://blogg.expressen/albyhills
Postat av: Krokofant

Jag glömde ju att säga att jag har hittat en ny favorit blogg... Jättefint och kul skrivet!!
Kommer att hänga här ofta... :o) Hoppas att Stampe blir bra!! Kram

2006-09-03 @ 12:46:38
URL: http://krokofantinfrance.blogspot.com/
Postat av: Nathalie

Det är aldrig kul att mista sitt husdjur... Jag fasar för den dagen då min lilla sötis-kisse kommer lämna mig, även om det troligtvis inte kommer hända på ett bra tag...
Dom blir familjemedlemmar, så är det bara!
krams

2006-09-03 @ 17:25:28
URL: http://lockigare.com
Postat av: Equilibrium

Lämnar av en BAMSEKRAM

2006-09-03 @ 17:47:13
URL: http://equilibrium.blogg.se
Postat av: Myra

Ninni: Jag kommer tillbaka. :) Och dagen gick som jag trodde. Dvs inte bra.... ;(
Asfaltis: Pissigt är precis vad det är. Och det gick som sagt inte bra...
Krokofant: Favvis! åh, *blir glad* så häng på du. ;)

2006-09-03 @ 18:37:50
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Myra

Nathalie: Man fäster sig alldeles fruktansvärt mycket, ju!
Equi: Tack. Det behövs. :)

2006-09-03 @ 18:39:12
URL: http://myrasmysterier.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback