Stor sorg och sann glädje

Igår (27/9) skulle du fyllt tio år.
Det blir inte alltid som man tänkt sig...

För drygt tre år sen somnade du in.
Det fanns inget mer vi kunde göra.
Vi ville inte se dig lida.

Sorgen har släppt.
Saknaden är inte längre lika svår.
Minnena av dig är ljusa.
Ändå trillar tårarna, och jag skulle ge vad som helst för att ha dig här.
Bixi
RIP Markalle'ns Bixi februari -96 - juli -03

Dagens (28/9) stora glädjeämne, är dock det vita födelsebarnet.
Att det regnar och är allmänt tråkigt väder, gör ingenting.
Man får ju ligga i soffan!

Vita
(Kortet är taget vintern -03. Hon föddes -02)

Sagt och Tyckt
Postat av: Asfaltmamman

Hej vännen,

Vad fin din Bixi var:), verkligen bra foto!
Miste min älskade Kyrketorps Dolores (kallad Pepsi) den vintern som jag väntade Lilltjejen...saknaden är fortfarande enorm. Kan inte bringa mig själv till att göra mig av med hennes koppel och klosax...båda sakerna påminner så mycket om henne och är kopplade till så många roliga minnen. De ligger så bra på sin hylla i städskåpet.

Ge födelsedagslurvingen en stor kram från Asfalten; och kanske en bit leverpastej eller något:).

Hoppas att allt är bra i mysterielandet; häromvärlden är det i dag lite trögt, mest med anledning av gårdagens utgång med jobbkamraterna...

Kram från en sliten Asfaltmamma:)

Postat av: ullio

Alltid lika jobbigt när djur dör.. Men ändå bra att man kan vara så oegoistisk att man låter dem somna för sin egen skull istället för att hålla dem kvar för att man helst hade velat det.

Jag längtar INTE tills det blir dags för mina djur.

2006-09-29 @ 14:49:32
URL: http://blogg.aftonbladet.se/3394
Postat av: equilibrium

Det är jobbigt det där när någon man håller varmt inom försvinner. Det är snart 8 år sedan min käraste vän somnade in. Samma dag skaffade jag min Sotis..För att få annat att tänka på och ta ansvar över. Men Urax (som min hund hette) kommer alltid alltid vara min älskade Urax...kram kram på dig

2006-09-29 @ 18:00:48
URL: http://equilibrium.blogg.se
Postat av: PiaLiaLotta Potta

KAn bara säga Ååååååh så fina!
OCh tack söta du för att du läser o kommenterar i min blogg!
Kram o ha en Skön helg!
PiaLia

2006-09-30 @ 01:03:17
URL: http://pialialottapotta.blogg.se
Postat av: Liv

Åh, vad fina bilder på hundarna.

Jag kommer ihåg när min hund dog. Hon bara försvann en dag och vi kunde inte hitta henne. Men nästa dag såg vi att hon hade somnat in under en buske. Det glömmer jag aldrig. Min lilla Tina.

Hälsa födelsedagsbarnet! Så fin hon är.

*Kram*

2006-09-30 @ 13:32:41
URL: http://blogg.aftonbladet.se/95
Postat av: Camilla

Tråkigt när en djur försvinner...mkt vacker hund..jag har oxå en schäfer..hon är bara så mysig o personlig...

2006-10-01 @ 18:37:27
URL: http://quarter65.blogg.se
Postat av: Myra

Alla: Tack, vad ni är gulliga. Lipade när jag skrev inlägget, och nu bränner tårarna igen....
Är inne på min tionde (!) hund och alla har de en plats i mitt hjärta. Blir alltid helt förstörd när det är dags för dem att flytta eller somna in.
Vänjer mig aldrig. :/

2006-10-01 @ 19:34:30
URL: http://myrasmysterier.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback