Gömma nyckel

VAR har jag lagt mina nycklar?
Jag brukar ALDRIG lägga bort dem.

Som jag letat.
I nyckelskåpet. (logiskt, va...!?)
På hallgolvet under nyckelskåpet.
I jackan jag hade igår.
I Makens jacka. (Man vet aldrig)
I jackan jag hade till hästarna.
I jeansen.
På golvet i sovrummet.
I ALLA mina väskor. (varför har man så många...?)
Osv, osv.

Men inte hittade jag dem.

Jag skyllde på mina barn.
Jag skällde på min man.
Jag ifrågasatte min mor.

Men inte hjälpte det.

Till slut gav jag upp.
Tjurade lite till o från.
Men tänkte att 'det löser sig'.
Muttrade dock lite ibland.

När MyrMormor packade det sista nu i kväll (hon åker hem i morgon *snyft*) så hittade hon mina nycklar.
I SIN väska.  (Jag har kanske inte tillräckligt många iaf.)
Där hade jag ju lagt dem igår.
Efter att ha frågat MyrMormor om det var ok.

Vilken koll man har.
Tur att huvudet sitter fast.....

Sagt och Tyckt
Postat av: Moniqa /Lightyliving

ja, det finns!! nyckeltroll...det är jag säker på!!
*kram* Skönt du fann dom. =)

Postat av: Glitter-STHLM

Hello! Men vá det tar sig - underbart eller hur! ;-) Fast jag förstår att det måste vara hur mycket som helst att göra....... Kram från Glitter!

2006-09-26 @ 12:51:11
Postat av: Tonårsmorsa

Tack för kommentaren, skäms nu rejält!! Men är det inte London du bor i ...? *Hukar och springer ut ifall jag har fel...* kram!

2006-09-26 @ 14:41:53
URL: http://blogg.aftonbladet.se/33
Postat av: Myra

Moniqa: nyckeltroll... Så det var det det var! *s*
Glitter: Huuur mycket som helst... *hjälp*
Tonårsmorsa: *Hmmpff* *jagar efter med stekpannan i högsta hugg* Du har svaret på din sida. *lol*

2006-09-26 @ 15:01:20
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Myra

Tonårsmorsa: Tog förresten helt fräckt en länk från din sida. Hoppas du inte misstycker. (se nästa inlägg) :)

2006-09-26 @ 15:03:35
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: equilibrium

Jaa myra, alldeles för lite Skyp var det..Snart är jag hemma hos MIG då kan vi skypa igen *s*.
är sjuk igen..eller än eller hur man ser det. Så tröttsamt. Har sovit till nu. Var upp en kort sväng i morse bara. kram kram kram kram

2006-09-26 @ 15:16:14
URL: http://equilibrium.blogg.se
Postat av: Iriz

Hej Myra! Jo, visst är dom fina! Myror har små fötter tänker jag... hur många undrars? Hihi! Kram och go´kväll! Iriz med stl.38½

2006-09-26 @ 18:45:05
URL: http://blogg.expressen.se/iriz/
Postat av: Klarakajsa

Men snälla myra då! Tänk om hon åkte hem?? Med nycklarna!
Hoppas du får kommenarer till dig! Dessa rymlingar alltså! Fina bilder! Mår hästarna bra?
Krama myrbarnen och alla andra!
klarakajsa

2006-09-26 @ 23:22:16
Postat av: Bloggerlina

It's magic! Att nycklarna försvinner. Fick allt förklarat i Harry Potter 4-boken. *skrattar* Förklarades med att vissa humoristiska trollkarlar eller häxor gör nycklarna magiska så att de försvinner för mugglare och då tror mugglarna att de förlagt nycklarna. Hehehehe!! Tror absolut att det är trollkonster där bakom! *fniss* Du ska nog se att du hittar de. Kramisar

2006-09-27 @ 10:56:44
URL: http://spaceofluna.blogspot.com/
Postat av: PiaLiaLotta Potta

Haha! Allra bästa sättet att hitta nycklar:
DAGENS TIPS!
När du letat länge o väl... sätt dig ner vid köksbordet... ta en tidning och låtsasläs lite... vissla, och se ut PRECIS dom om du faktiskt inte bryr dig längre... Du tänker inte leta mer!

Sen efter en stund... då släntrar du lite i egna takar genom bostaden... OCh OJSAN!
Då har de j-la nycklarna tröttnat på att leka... då kommer de framkrypande...
Oftast ligger de där man letat minst 40 ggr innan! Hehe!
Kramis

2006-09-30 @ 01:13:34
URL: http://pialialottapotta.blogg.se
Postat av: PiaLiaLotta Potta

Observera tiden då kommentaren skrevs.... jag skyller nämnligen på den att jag lyckats få in ett antal ANKOR!

2006-09-30 @ 01:15:08
URL: http://pialialottapotta.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback