Hur var'e nur'å?

Det står Games på LillMyras schema på måndagar. Då har de inte skoluniform, utan gympakläder och gympaskor för 'ute-sport'.
På torsdagar har de PE, gymnastik inne, och ska ha med gympapåsen med shorts och t-shirt.
MellanMyra har Games på torsdagar = ingen skoluniform.
Och PE på tisdagar = gympapåse.
På tisdagar har LillMyra Craft Club. Kom ihåg fika.
MellanMyra på fredagar. Också fika.
Fredagar är det även rättstavningsprov. Listan med ord för hela terminen har vi hemma. Någonstans.
LillMyra har en bok som ska läsas ut till varje torsdag.
MellanMyra ska läsa fem minuter varje dag.

Så det gäller att packa MellanMyras gympapåse till torsdagar.
Och inte ta på LillMyra skoluniformen på fredagar.
Eller vänta nu...

Var det LillMyra på torsdagar?
Eller MellanMyra?
Och var det Games eller Pe?
Eller rent av rättstavning?
Var är listan?
Hade vi läst ut boken?
Och hur var det med fikat?

Är det söndag idag?
Har hundarna fått mat?
Kommer det regna på julafton?
Behöver jag också gå på toa?
Och när klippte jag mig sist?


Sagt och Tyckt
Postat av: Equilibrium

*ler*..virrig lite myra..jaa men ett helt under att flerbarnsfamiljer kan hålla reda på alla barn och aktiviteter och dagar. jag har problem med att ens komma ihåg vad jag själv ska göra..och ibland vilken dag det är..

Postat av: Bloggerlina

Känner igen det där! Man håller ju inte reda på något alls! Jag blandar alltid ihop när kidsen har gympa eller ska till skogen och ha matsäck med sig eller någon annan aktivitet i skolan eller på dagis som gör att det inte räcker med att bara klä på kidsen, få i de frukost och sedan iväg liksom! *ASG!!* Kram kram

2006-10-25 @ 11:04:27
URL: http://spaceofluna.blogspot.com/
Postat av: ullio

Hahaha, Förstår snurret.
Själv har jag ETT barn att hålla reda på. Och redan DET är övermäktigt med alla läxor, veckobrev, gympadagar, övriga aktiviteter. Phew.

Och så ska man hinna med hästeri och taekwondo också!

2006-10-25 @ 15:48:20
URL: http://blogg.aftonbladet.se/3394
Postat av: Myra

Equi: Det är tur att huvudet sitter fast. Annars hade jag glömt det... ;)
Bloggerlina: Välkommen i klubben! *s*
Ullio: Precis. Man har ju ett liv också! *asg*

2006-10-25 @ 21:54:53
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: PiaLiaLottapotta

hahaha! Du e för go...
Just nu, för första ggn i mitt liv, funderade jag över att det faktiskt ibland skulle kunna vara en vits med att få trillingar! HAha! Men liiite svårt att planera, eller ens ändra på i efterhand! Men... PRAKTISKT hade det ju vart!

2006-10-26 @ 11:28:39
URL: http://pialialottapotta.blogg.se
Postat av: Nika

jaha...så har vi det här med...vilken dag gäller vad???soccer för trean men inte gym....gym för fyran men inte soccer...pizza dag? vaddå? pengar till hamburgare?? dag ut och dag in och vi missar hälften
kram

2006-10-27 @ 05:33:30

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback