Utmanad

Fick en utmaning av Vargakvinnan tidigare idag.
Här kommer min lista:

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
...until with a sigh of relief, she watched them set of for the ball.

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Väggen brevid soffan.

3. Vad var det senaste du såg på tv?
'Timothy goes to school' innan kvällsmaten. Inte mitt val... :)

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:
21.03 (rätt är 21.11)

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Det förbaskade skvalpet från akvariet. Måste fylla på mer vatten...

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
Meh!? Har'u 'nte läst förra inlägget??

7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?
Kaninen, och funderade på om jag skulle städa buren nu eller i morgon.
Det blir i morgon.

8. Vad har du på dig?
En grå mysdress från Helly Hansen, med vita och rosa detaljer. En klar favvis.
Och Fulen i knät. Räknas han?

9. Drömde du något inatt? I så fall - vad?
Gjorde jag säkert, men minnet är bra men kort.

10. När skrattade du senast?
Har'u fortfarande inte läst förra inlägget?

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Svartvita förstoringar på SmåMyror och hundar.  Maken har fotat.

12. Har du sett något konstigt på sistone?
Britter, britter och åter britter.

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Jodå. Kul, men måååånga frågor. :/

14. Vilken var den senaste filmen du såg?
Eh... räknas de man somnat ifrån...? I såfall var det DaVinci koden.

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
En stor hästgård i en vacker dal nära havet. Med stora betesmarker på kullarna runt omkring. Och oändligt med ridvägar. Möjligtvis ökar jag på djurantalet något också. ;)

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Jag hade samma nummer som en annan bebis på bb, vilket orsakade en del kaos. Undrar fortfarande om jag hamnade i rätt familj. *lol*

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Oj... bara en... Vatten är viktigt, så det får nog bli rent vatten på hela jorden.

18. Tycker du om att dansa?
I löööööv it! Just can't get enough.

19. George Bush?
Jag talar inte om vad skit som helst...

20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
Jag skulle inte ha nån pojke. Två flickor skulle jag ha, och från början hade de namnen Robin och Jovanna. Någonstans under resans gång så ändrades det till Nova och Isa.
Blev i sista änden inget av de. :)

22. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?
Haha. Neej, absoluuut inte. ;)

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Jag blir bara glad om han släpper in mig...

24. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?
Ullio, Liv, Filosofen, Klarakajsa och Asfaltmamman.
Och, nej, jag kan inte räkna...

Sagt och Tyckt
Postat av: Equilibrium

Du kanske har någon tvilling någonstans????..hehhe..kramaas

Postat av: Samuel

Med alla de där hästarna - och miljonerna - få du nog anställa lite personal som tar hand om hästarna och megatomten också!

2006-11-10 @ 05:34:16
URL: http://detmorkahotet.blogspot.com/
Postat av: Asfaltmamman

Åååhh....I lööööööv lists! Får jag åsså va me'??? Fast jag måste till jobbet just nu, men jag kan göra listan ikväll.

Ha en finfin dag:). Kram/Asfalten

2006-11-10 @ 06:10:47
URL: http://blogg.expressen.se/albyhills
Postat av: Vargakvinnan

Min dator har blivit knäpp, för jag kan inte läsa din blogg... Texten är så liten att jag inte ser!

:´(

2006-11-10 @ 12:03:55
URL: http://www.vargakvinnan.blogspot.com
Postat av: Liv

Halloj! Oj, har jag blivit utmanad? Vad kul!
Det var många frågor... :o) Jag antar utmaningen!

Kram på dig!

2006-11-10 @ 12:19:50
URL: http://blogg.aftonbladet.se/95/
Postat av: Klarakajsa

Tack för utmaningen jag ska försöka hinna med den snart. vilket kaos det kan bli bara så där!
Fast jag inte äger en endaste häst eller kanin eller har småmyror i huset, så är det fullt av myror i huvet! haha- Är det JAG som "bara" går hemma o är pensionär??? Ha en kaongosig helg! kram klarakajsa

2006-11-10 @ 22:34:08
Postat av: 43 +

okej 1. är att stå på fast grund, sa hon. Och den grunden bygger man....
2bokhyllan 3. Jordan rättsläkaren. 4. 14.50. (14,42) 5. Lol, teve, dator, barn, musik. 6. För en timme sen, var på myrorna. 7. _Nikas blogg
8. Blå puma mjukisbyxor och dotterns rutiga skjorta. 9. minns ej
10. För ca 20 sekunder sen. 11. 2 stora tavlor och en antik klocka. 12.
Jag jobbar inom psykitrin jag ser konstigheter dagligen, har tystnadsplikt. 13. kul men låååång 14. Wallander 15. Betala min sons hus så han slapp jobba så hårt. 16. LOL!!! Jag har ääöver 250 högskolepoäng, (det finns mängder av gamla brott)
17. Demokrati till alla 18. Love it 19. DÖÖÖ 20. Jag har barn men om jag fick två till ???? Mika och Lee 22. ABsolut! om jag fick ta barn och barnbarn med mig. 23. TAck för allt! 24. De fyra som känner fördet!

2006-11-11 @ 14:51:40
Postat av: ullio

Haha, I´ve accepted and made it.. =)

2006-11-11 @ 15:03:14
URL: http://blogg.aftonbladet.se/3394
Postat av: Myra

Equi: Ja, eller en mamma... *asg*
Samuel: Jo, kanske. Men jag vill ju ha nåt att göra om dagarna ju. :) Kan ju inte leja bort allt arbete och själv sitta och pilla navelludd. DET passar inte en rastlös Myra.
Asfaltis: Som du redan sett, så lade jag till dig på stört! :)
Vargakvinnan: Va? Mobbing, ju! Nedrans dator. Sparka lite på det! *s*
Liv: Mååånga frågor var'e ju... :)
Klarakajsa: Känner igen det där med att 'bara' gå hemma. Jag hinner fasen ingenting! Fick mycket mer gjort när jag jobbade. *s*
43+: Du antog utmaningen! Kul! :)
Ullio: I've read it! :)

2006-11-12 @ 11:55:33
URL: http://myrasmysterier.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback