Off and grounded.

För sjätte dagen i rad har rösten rymt under natten. Mandlarna känns stora som pingisbollar och det river långt ner i halsen. Löjligt trött också, då jag hostar mig igenom nätterna, och således inte får min mycket viktiga skönhetssömn. Inte för att jag blir vacker om jag sover länge, men jag blir iaf inte så mycket monster.
Dagens två första timmar går sen åt till att harkla loss allt äckel som samlats i halsen under natten. Väser dessutom som en skadeskjuten kråka.
Framåt lunchtid har jag fått ihop en ganska traditionell Whiskeyröst. Dock med ett och annat inslag av högre toner.

-Varför blir det inte bättre, väste jag ynkligt i morse.
-Jamen, va' f-n tror du!? svarade Maken. 'Du far ju runt hela tiden. Spenderar timmar utomhus varje dag.'
-Men... började jag försvara mig.
-Du behöver stanna inne idag. Nerbäddad i sängen. fortsatte Maken bestämt.

Jaha!?
Har jag fått utegångsförbud nu då?
HUR ska jag tackla det?
VAD ska jag då göra idag?
KAN man hålla en Myra inne en hel dag?
Jäkla karl!

*Hmmpff*

Sagt och Tyckt
Postat av: Liv

Ja, bums i säng! *försöker se bestämd ut* Små sjuka myror ska inte springa ute och frysa... ;o)

Krya på dig, vännen!
Kraaaam!!!

2006-11-07 @ 11:13:30
Postat av: filosofen

Myror kan vårda myrsängen eller myrstacken om myran nödvändigtvis måste göra saker idag. Titta på filmer du redan sett 100 gånger, blogga, maila, läs, sov så mycket du bara kan. Du får inte gå ut idag! *filosofen höjer pekfingret och stirrar bestämt på en sjuk myra samtidigt som foten stampar i golvet i takt med fingret i luften* krya på dig!

Postat av: Equilibrium

Man behöver vila när man är sjuk..

2006-11-07 @ 12:18:50
URL: http://equilibrium.blogg.se
Postat av: Moniqa /Lightyliving

men du då.... tänk att du har en sån omtänksam make! Passa på och ta det lite lugnt så läker du bättre och får mera kraft till allt barrbärande som en myra får göra. *kraaam* Hoppas du får en klarare röst snart =)

2006-11-07 @ 13:21:52
Postat av: Glitter-STHLM

Hej!
ÄNTLIGEN fick jag tid att läsa i din blogg!
Yippie!
Du vet, ett Glitter med abstinens är inte kul.....
Snygg tatuering - har skrollat och läst..... :-)
Bling bling.....

2006-11-07 @ 13:42:03
Postat av: Nika

Gör som han säger!!!!vi kan ju inte ha en sjuk myrmamma. *går till köket och kokar te* när teet är klart kan vi kolla på gamla filmer..*ler entusiastiskt* hehe.
kram och krya på dig

2006-11-07 @ 13:43:09
URL: http://blogg.expressen.se/undersolenicinci
Postat av: Karin

Vispa dig en ägg-toddy (2 äggulor med valfri andel socker) och häll lite konjak eller whiskey, eller nåt annat starkt (går med vadsomhelst) och ät detta med en tesked. Du ska se att halsen känns bättre, och så är det så gott..... :)

2006-11-07 @ 14:17:26
URL: http://rachel99.blogg.se
Postat av: datorkrasch doris

Heeeeeeeeeeeeeeeeeej!!!!!!!!!! Nu är jag tillbaka!!!!!!!!! =)) Efter många svängar fram å tillbaka med dumma burken hoppas jag att jag nu är här för att stanna. Skickar en febrig krya-på-dig-kram från mig å fyrbeningen. Kraaaaaaamiiiiiiiz

2006-11-07 @ 19:01:28
Postat av: Equilibrium

Krya på dig kramar också ju...(glömde innan)

2006-11-07 @ 19:18:46
URL: http://equilibrium.blogg.se
Postat av: Myra

Liv: Ehh... *skruvar lite på mig* Jag frös iaf inte... ;)
Filosofen: Alltså... eh... *harkel* Jag har inte stressat, iaf... :)
Equi: Vila...? Tråkigt, ju. ;)
Moniqa: Myra är ungefär lika mycket envis, som maken är omtänksam... *s*
Glitter: Hehe. Kan du andas lugnt igen? Kul du tyckte om den. Tack. :)
Nika: *tittar förläget ner i marken* Förlåt att jag missade filmen... Och du. Teet har kallnat också. ;)
Karin: Det gååår inte. Jag får inte i mig varken whiskey eller konjak. Går det lika bra med varm choklad? ;)
DORIS!!!: *glad jag sitter ner*HUR ÄÄÄR DET!! GISSA OM DET VARIT TOMT I MIN INKORG UTAN DIG! *S* Klappa den lurviga och ge dig själv en kram från mig. Du har varit saknad!
Equi: Tack söta du. :)

2006-11-07 @ 21:28:43
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Becca

Jag fattar inte meningen med de här

2008-04-03 @ 19:07:59
Postat av: Myra

Becca: Ingen har någonsin sagt att man ska förstå sig på den här bloggen.... Det är som den är, och blir som den blir. Och ingen vet hur det slutar.

2008-04-03 @ 23:20:47
URL: http://myrasmysterier.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback