Lista

Fick en lista av Fröken K.
Började svara redan igår, men gjorde klart den först nu... :)

Tio första:
Första bästa kompis
: Gecka-Kicka. Eller Jessica som alla andra sa...
Första bil: aldrig haft nån egen.
Första kärlek: Tomas. Jag var 5, han var 26...
Första husdjur: Malen Håkan.
Första semester: Sommarstugan på Orust. 1 1/2 månad gammal.
Första jobb: Meh!? Jag är ju hästtjej! Vad tror ni? ;)
Första köpta skiva: Bytte, mot mammas och pappas vilja, bort min gamla dockvagn mot Carolas 'Främling, och leksaksspisen mot Herreys 'Diggiloo'. Fast skiva, förresten. Det var fasen kasettband. *s*
Första riktiga kärlek: Robban. Han hade stora, vackra, bruna ögon, som både mamma och hennes väninnor drunknade i. Han var alltid så generad, stackarn, när tanterna (som man tyckte då) satt och glodde på han med ett fånleende på läpparna. Kanske var det därför det inte höll så länge... ;)
Första piercing: öronen. För lääänge sen.
Första konsert: Europe. I tipshallen i Jönköping. 10 år gammal.  


Nio sista:
Sista alkoholdrycken:
Kopparbergs Päroncider och Absolut, från Ikea i Cardiff. På Ann Summers-partyt härom veckan.
Sista bilfärd: Från hästarna.
Sista filmen du såg: Jaa... Vad hette den, tro... Nicholas Cage's senaste.
Sista ringda telefonsamtal: Mamma idag
Sista bubbelbadet: Hur långt tillbaka i livet tror ni jag kommer ihåg...? Vet ju inte ens vad filmen igår kväll hette!
Sista spelade cd: SmåMyrorna och jag hade nyss disco till Raymond och Maria. Pinsamt men sant. *s*
Sista kyss:  Maken igår. (kanske skulle skriva Naken igår...)
Sista gången du grät: Härom kvällen till en film. Jag lipar jämt...
Sista måltiden: Lammstek.

Åtta har du nånsin:
Dejtat en av dina bästa kompisar:
nja-ej. Det var nog ingen date...
Blivit arresterad? Nej
Blivit kär vid första ögonkastet? Ja. Om man kan kalla super-duper-intresserad för kär.
Fått ditt hjärta krossat:? Jomen visst. Både på kärleksfronten och vänskapsfronten.
Sagt att du älskar någon utan att mena det? Nej. Fast vänta nu. 'Älskar dig också' var ju en stående kommentar till folk man var irriterad på... ;)
Haft ett one night stand? Ett!?
Busringt till nån? Jaha.

Sju saker du har på dig:
1.
Jeans från River Island
2. Rosa Elle-tröja
3. Grå och rosa Reebok-hoody
4. Svarta hipster-trosor från CK
5. Tillhörande push Up-bh (jag veeet, falsk marknadsföring...)
6. Grå strumpor med Nalle Puh
7. Smycken

Sex saker du gjort idag:
1.
 Hundpromenad
2. Veterinären med Fulen. Igen.
3. Tittat på en hingst som ev ska köpas av en bekanting i Sverige
4. Surat över regnet
5. Drivit Maken till vansinne genom att poppa järnet i bilen. OCH sjungit (läs ylat) med för full hals.
6. Tryckt i mig 200g vit choklad med crisp. Utan att bjuda, och utan dåligt samvete.

Fem favoritsaker (Ingen speciell ordning):
Är inte så prylgalen direkt. Men vill ni kalla det för 'saker', så visst. ;)
1. Hästarna
2. Hundarna
3. MyrFamiljen
4. Nära och kära
5. Datorn


Fyra personer du kan berätta allt för:
1.
Inte ens mamma, som står mig närmast, vet allt...
2. Maken vet det mesta.
3. S har funnits med länge.
4. H är också ganska insatt.

Tre val:
Svart eller vit?
svart
Sommar eller vinter? Sommar
Choklad eller chips? choklad!

Två saker att göra innan du dör:
1.
Driva in en flock Islandshästar. På Island, såklart. Och självklart från hästryggen.
Altenativt sitta uppflugen på en Quarter uppe i Klippiga Bergen och leta kor.
2. Hitta och köpa DEN gården.


En sak du ångrar:
1.
Att jag inte tackade ja till jobbet på Rhodos.


Fyra personer som du vill ska göra samma blogginlägg:
[skratt, ja ni måste :D]
1.
Du som har grön tröja på dig när du läser detta.
2.
Du som drar på smilbanden och tycker den här listan var trevlig.
3.
Du som just nu är missnöjd över din hårfärg.
4.
Du som har för mycket tid över.

Sagt och Tyckt
Postat av: Sabina

Oj om man hade två av fyra, måste man göra den två gånger då:)

Nej då skojade bara....

Kanske så gör jag den lite senare, jag tyckte att den va riktigt trevlig plus att jag är riktigt missnöjd med min hårfärg just nu....

Postat av: Samuel

Vad var det för jobb som du tackade nej till?

2006-11-25 @ 16:02:58
URL: http://detmorkahotet.blogspot.com/
Postat av: Nika

hej du

jag ska ge mig på den där listan idag planerar jag....du det där med hunden på stranden låter fruktansvärt. jag hade blivit skiträdd och sen förbannad. kanske jag till och med örfilat upp hundägaren...

2006-11-25 @ 18:08:32
URL: http://blogg.expressen.se/undersolenicinci
Postat av: Myra

Sabina: Egentligen. *s* Men bara för du bjussade på en sån schysst låt idag, så behöver du bara göra den en gång. ;)
Samuel. Jag blev, som 18-åring, erbjuden att få jobba på en svensk pub där. Kände ägaren och fem av de anställda. Men korkade jag var nykär på hemmaplan, och valde istället honom. Det höll så klart inte... *s*
Nika: Den tar lite tid. ;) Hunden, ja. Jag hann aldrig bli rädd, hade bara i huvudet att jag skulle vara lugn och inte stressa upp Herr Fux. Och att hålla hunden framför oss. Arg blev jag först efteråt. Hundägaren bör dock hålla sig undan, om han ser mig igen... ;)

2006-11-25 @ 19:08:30
URL: http://myrasmysterier.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback