Det var ett jäkla gnäll!

I flera dagar har det varit mulet och grått.
Det har regnat mestadels.
Blött och trist.

Vädret har, som alltid, smittat av sig på humöret.
Jag har varit hängig och uttråkad.
Surat och varit retlig.

Idag vaknade jag av solen som strålade från en relativt mornfri himmel.
'Finally' tänkte jag lyckligt och klev upp.

Men då är det istället sviiinkallt!
Trots min tjocka, varma Tog24-jacka, så frös jag så jag skakade då jag följde SmåMyrorna till skolan.
Det är säkert trettio meter...

Men ska det vara så här?
Att jag aldrig kan va' nöjd.

Skärpning, eller.

Get a grip.

Sagt och Tyckt
Postat av: Jenny

Men om man inte far gnalla - vilka nojen har man da kvar i livet? :) Har har vi ocksa haft stralande solsken och jag hade till och med uppknappt jacka idag, men jag tycker ju om att "live on the edge" :P

Sa gnall on! :D

Postat av: Kim M

Visst bli man påverkad av vädret men jag trivs när det är mulet och grått och gärna regnigt också. Tankarna flödar bättre och jag får en massa bra ideer. Och så FÅR man sitta inomhus hela dagen och att riskera att skrivas in på psyket.

2006-11-21 @ 16:01:02
URL: http://kiremik.blogspot.com
Postat av: Kim M

Men förresten; visst får man gnälla! Allting blir ju dessutom mkt roligare sedan när man inte längre har anledning att gnälla :)

2006-11-21 @ 16:01:58
URL: http://kiremik.blogspot.com
Postat av: Bloggerlina

Frysa är det värsta jag vet. Usch. Sätt på dig mera kläder, vännen. Och gnäll på över det trista vädret, man får gnälla. För övrigt är du ju faktiskt en glad Myra! *ler* Kramisar

2006-11-21 @ 17:21:57
URL: http://spaceofluna.blogspot.com/
Postat av: Geddfish

Nöjd, vem f-n är nöjd över detta väder? Fast - egentligen kunde det varit värre. Bäst är när solen skiner! Kram på dig gnällspik säger en snorgärs. /G

2006-11-21 @ 17:57:57
Postat av: Sabina

Men kan man inte få gnälla ibland då?? Särskilt nu i skit november som verkligen är grå, trist å skita tråkig!!

Jag tycker att du kan fortsätta gnälla allt du kan, jag håller iaf. med:)

Hoppas dock dagen blir bättre i morgon!

2006-11-21 @ 22:08:18
URL: http://grewe.blogspot.com
Postat av: Kottemor

Jamen det är segt nu!!
Här i Skånelandet bara regnar o regnar det,det gillar jag ej alls:(
Jag är halvnorrlänning/smålänning så detta är inte alls min melodi!

Ja visst är det härligt med barn och djur,själv är man ju uppvuxen på en kennel med hundar överallt,när jag sku lära mig att gå var det bara att traska på med en hund på var sida och ett fast tag i pälsen;)

Många kramar!

2006-11-22 @ 00:06:40
URL: http://www.ilasprivatespace.blogspot.com/
Postat av: Anna-Lys

Här ... vassego

För lite salt, tror jag (och slänger in en lakrits).
Förutom kyla, rusk och regn, vad gör du därborta?

*kram*

2006-11-22 @ 00:58:42
URL: http://anna-lys.blogspot.com
Postat av: Tonårsmorsa

Mitt svar till din kommentar:

Myra: Oj, ja det funkar, men tar lite tid! Det finns hos Åhlens och är Elvital. Fråga där, de hade flera sorter, dessutom! Shit! Du bor ju inte här! Nåja, de lär ha något liknande där du bor... Kram och lycka till!!

2006-11-22 @ 08:45:23
URL: http://blogg.aftonbladet.se/33
Postat av: filosofen

En väldigt vis fellow bloggare talade om för mig igår att jag var tvungen att få vara gnällig och nere ibland för ananrs kommerjag aldrig orka vara glad och stark när jag behöver vara det. Jag tycker samma sak gäller för dig! Kramkram :)


Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback