Jag mötte Lassie

En klar favorit hos SmåMyrorna är Lassie.
Inte vilken film som helst, dock. Det finns ju vissa riktiga stolpskott.
På vägen hem från stranden igår, så köpte vi en ny Lassie-film.
Ett lyckoskott.
MellanMyra Och MyrMamma lipade ikapp, StorMyra drog sig diskret in på sitt rum, och LillMyra satt
STILL (obs!) i soffan och tittade storögt på hela filmen.

Idag skulle de promt titta på filmen igen.
Och varför inte, en regning söndagmorgon. (Vad gör man med en sån, Mare?)

Men tom denna film, sätter griller i huvudet på MonsterUngarna:

-Mamma. Kan inte vi få måla Prinsessan? hojtar MellanMyra
-Måla!? Nej, det får ni inte.
-Snäälla. Vi kan väl få måla henne. Som Lassie. Och sen vill vi döpa henne till Lassie.
-Nej, lilla vän ,det går inte.
-Men. Hon är ju vit!

Sagt och Tyckt
Postat av: Lisa

Hahahahahaha!! Fasen, du bara MÅSTE ta kort när kidsen målat Prinsessan som Lassie! Hahahahaha!! För jag tror knappast att du kommer att kunna hindra dom! *asg!!* (ajajaj, min mage - din blogg får mig att garva ihjäl mig snart!!).

Hörru, är du lättskrämd? Eller har du en spöksignal som sms-pip? *mwoaahahahaha - smssss!!* Hahahaha!! Sorry, jag är en sån människa som smsar i tid och otid! Lika bra att du lär dig det och antingen stänger av mobilen eller har den på ljudlöst! *fnizz*

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam Lisa

Postat av: Anonym

Hej på dig, hoppas allt är bra :-)).

2006-07-02 @ 21:41:07
Postat av: MariaMagdalena

Glömde säga vem som hälsat på :-))).

2006-07-02 @ 21:41:44
Postat av: 43

Hittat dig igen... fick först inte lägga till din länk, godkändes inte av någon anledning... kul att läsa om myrstakcen igen!!! :-))))

2006-07-02 @ 21:55:29
Postat av: Fröken K

hahhha...fick inre bilder om hur detta går till..nyfiken..blev det någon målad prinsessa?? Kramas

2006-07-02 @ 23:02:17
URL: http://blogg.expressen.se/123456
Postat av: Jools

Hur gick det? Är himla nyfiken *ler* Ha en underbar dag goa Myra - hoppas solen hittat tillbaka *kram*

2006-07-03 @ 12:27:26
Postat av: Ullio

Hahaha, vad de kan de små liven!

Vädret härhemma är GULD! Kunde inte önska bättre väder. Nästan deprimerande att sitta här och jobba då, men vad gör man inte för den goda sakens skull.. =) Någon måste ju göra det också.. *s*

2006-07-03 @ 15:29:57
URL: http://ullio.blogspot.com

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback