Från noll till hundra.

Att tjata på andra, kan straffa sig. ;)

1. Jag har spelat biljard 15 timmar i sträck.
2. Jag har suttit fast mellan lastgallret och ryggstödet i en gammal volvocombi.
3. Åkt polisbil med min pappa.
4. Jag har lyckats låsa in mig i en hönsgård.
5. Stal, vid 14 års ålder, 2 1/2 liter halvfärdigt hallonvin av mamma.
6. Och fick i mig alltihop.
7. Dragit ut 12 tänder.
8. Tillbringat två veckor på Rhodos med Electric Boys och Vildsvin.
9. Jag har blivit påsprungen av Kronprinsessan Victoria i Borgholms slottsruin.
10. Jag har cyklat med trehjuling nedför källartrappan.
11. Jag har, 21 år gammal, fastnat i en gunga (bildäck) och engagerade dåvarande pojkvännen i hela 20 minuter innan han fick loss mig.
12. Vunnit ett nattligt street race över Ölandsbron.
13. Blivit bjuden på lunch av Bengt Palmers.
14. Jag har spräckt levern.
15. Jag har under 'exotisk dans' blivit hängande i sprinklersystemet på Harrys.
16. Jag blir på dåligt humör om jag inte har hästarna i min vardag.
17. Jag är hopplöst beroende av Tracy Chapman.
18. Jag har slagit ner en kille som erbjöd min kompis pengar för ett ligg.
19. Jag har galopperat 1 1/2 kilometer. Barbacka. Sittandes baklänges.
20. Fnittrat sönder ett helt skolmöte tillsammans med, en mycket generad, mamma.
21. Försvunnit  i Venedig.
22. Supit mamma under bordet och klätt ut henne till punkare. Tog kort, men någon stal kameran...
23. Haft sex på offenlig plats.
24.  Började röka när jag var tolv.
25. Favvofärgen är utan konkurrens rosa.
26. Fick mitt första barn med katastrofsnitt fredagen den 13:e. Fyra veckor för tidigt.
27. Jag bad taxichaffisen att köra till djursjukhuset istället för BB.
28. Sparkat in dörren till lillebrors rum, och fastnat med foten.  
29. Jag sa häst innan jag sa mamma.
30. Jag har klämt lillebrors fingrar i köksfönstret.
31. Deltagit i drakbåtsrace fyra gånger, utklädd till bl a kroppkaka och Ölandsbro.
32. Jag är vänsterhänt
33. kan skriva med båda händerna samtidigt
34. och spegelvänt med vänsterhanden.
35. Jag drömmer om att, från hästryggen, driva in en flock hästar på Island.
36. Eller Quarterhästar bland Klippiga Bergen.
37. Suttit fastbunden mitt på gågatan i fyra timmar överröst med kondomer och en skylt: 'Byxmyndig'. (ja, jag fyllde år...)
38. Jag äter alldeles för mycket chips och choklad
39. och alldeles, alldeles, alldeles för myckel saltlakrits.
40. Badat skumbad mitt i natten med dåvarande strulet, och fixat  översvämning i trapphuset.
41. Fått min nyinflyttade mamma hotad med vräkning trots att jag inte bodde där.
42. Slutade röka mellandagarna -98. Inte rökt sen dess.
43. Ägt en hund som kunde klättra i träd.
44. Jobbat som hundinstruktör.
45. Varit figurant på MH-test.
46. Jag tål inte folk som vänder kappan efter vinden.
47. Jag har fått kokhet nässelsoppa över mig.
48. Jag är löjligt rädd för spindlar.
49. Jag tror på det övernaturliga.
50. Jag har tillbringat en dag i en vargflock.

Jag vet att personer jag inte vill ha här, slaviskt läser mina inlägg(stick du stygga spöke!), och vill därför inte bli för personlig utan väljer att inte publicera resten av listan.
Vill ju inte ge dem mer att prata om, än de klarar av. ;)

Sagt och Tyckt
Postat av: Jenny

Hahahaha!

Sa djavla bra. Jag far prestationsangest.

Hahaha.
Det dar kommer klistra ett leende pa mig resten av dagen ;)

Postat av: Glitter-STHLM

Ha...... och....... 51 - 100....... va va va va?

2006-12-05 @ 11:01:48
Postat av: mia

hihi, alltid roligt att läsa dina blogs... denna va extra rolig tycker jag, lärde känna dig lite extra nu kändes det som...

saknar er!

kram

2006-12-05 @ 12:59:51
URL: http://micar72.blogs.se
Postat av: Equilibrium

hahha...ja men det är alltid trevligt att veta lite mera om dig ;)

2006-12-05 @ 14:09:40
URL: http://equilibrium.blogg.se
Postat av: PiaLiaLottapotta

Haha! Skitbra!
Men att sitta o klura ut allt!
Ska nog oxå göra det en dag! Hihi!
Shas på spökena! Såå tradit med förvedna (Nyfikna) skvallertackor... Men... de kanske inte har nåt eget liv av intresse...
Och inte förmåga att uttrycka sig i ord!
Kram på dig iallafall o tack för hjärtliga skratt!

2006-12-05 @ 15:52:56
URL: http://pialialottapotta.blogg.se
Postat av: Sabina

Heheeehehe, du e rolig du.....

Alltid lika underhållade:)

2006-12-05 @ 16:08:00
URL: http://grewe.bloggspot.com
Postat av: Ronja

Vem är det stygga spöket ?

2006-12-05 @ 16:15:31
Postat av: Lotta

Vem kan det stygga spöket vara tro? Kramar från Humlelandet

2006-12-05 @ 17:00:52
Postat av: Kim M

Man undrar ju om punkt 5 och punkt 14 hör ihop...

2006-12-05 @ 17:16:53
URL: http://kiremik.blogspot.com
Postat av: Myra

Jenny: Prestationsångest? Det hade JAG när jag läste DIN lista. *s*
Glitter: Eh... Inte lika rumsrent då, va. ;)
Mia: Kram på're! Snart ses vi ju! *längtar*
Equi: Jag ÄR trevlig. Mot de trevliga. ;)
PiaLia: Det klurades, ska du veta. *s* Lääänge. Och ändrades, och suddades, och fixades...
Och spökena. Tänk att ha så innehållslöst liv, att man väljer att lägga en massa tid och energi på nån man (säger att man) inte tycker om. Tragiskt.
Själv har jag inte fler spöken än ett par-tre stycken. Ändå finner jag ingen tid för dem. :)
Sabina: Söta du. :)
Ronja och Lotta: Det stygga spöket inkluderar den klick tragiska människorna som lider brist på både kunskap och talang att ordna upp sina egna liv, utan istället letar fel och brister hos andra.
När det inget finner att klanka ner på, så hittar de på egna historier och förvrider synen på sin ytterst lilla, men ack så trogna, skara av kan-inte-tänka-själv-utan-tror-på-allt-du-säger-och-gör-anhängare, och lever sedan i tron att allt de själva sagt är sant.
De ser sig själva som förmer än andra, är oförmögna att känna glädje för andra, har åsikter om saker de inget vet om, och lever sina liv i svartsjukans-, falskhetens- och bitterhetens tecken.
Den som känner minsta misstänksamhet eller 'skyldighet' att tillhöra mina stygga spöken, hör nog med all säkerhet dit.
( OBS: INGEN av de jag har kontakt med tillhör den skaran. Mina spöken kontaktas aldrig av mig. :) )
Kim: Min ängel. *asg* Nej, de hör inte ihop. Punkt 14 hände måånga år senare och beror på en väl placerad bakhov från en av mina tidigare hästar.

2006-12-05 @ 17:38:30
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: BagLady

punkt 45! MH-test! Var det när brandövningen gick över styr?

2006-12-05 @ 19:58:35
Postat av: Jenny

Jag framstar ju som kusinen fran landet :P

Jag kanske maste kontra med 25 till *funderar*

2006-12-05 @ 21:41:08
URL: http://blogg.aftonbladet.se/7574
Postat av: Clåla

Det låter som att du är wild and crazy. Härligt. Men HUR kan man galoppera baklänges - barbacka - 1½ km?? Jag menar, jag har t o m sysslat med voltige, men skulle aaaaldrig! *impad*

2006-12-05 @ 22:09:43
URL: http://daCarm.blogg.se
Postat av: Myra

BagLady. Dra nu inte upp FLER punkter till listan! *s*
Jenny: Haha. Och det här var den rumsrena delen. ;)
Clåla: Jag hade väl mina stunder.... *asg* Jag hade turen att sitta på en stabil nordsvensk med mycket man. ;) Men jag skulle INTE göra om det idag. Stel som en pinne i kroppen, mot vad man var för några år sen... Välkommen, förresten. :)

2006-12-05 @ 23:24:50
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Iriz

Myra !!! Jag håller på och provar att blogga på annat håll. Vet inte vad som är bra eller dåligt. Det veliga i mig håller i sig. Det är för och nackdelar överallt. Testar blogg.se och aftonbl. men vet inte... Vad är dina erfarenheter? Kram Iriz

2006-12-05 @ 23:32:48
URL: http://blogg.aftonbladet.se/8643/
Postat av: Kottemor

Ha,jag som tyckte jag hunnit med en del innan jag flyttade till skogen och skaffade barn och hela faderullan,men man ligger i lä inser jag nu...
hahahahahahhaa

Nej,spöken är trista,de jag har hos mig gör att jag inte ens skulle kunna lägga ut en sådan lista som du har...
Det som har varit har varit,jag får skaffa en hemlig blog tror jag,hahahahaa

Hur var det o vara i en vargflock?!
Burr

KRAMAR

2006-12-05 @ 23:44:05
URL: http://www.ilasprivatespace.blogspot.com/
Postat av: Klarakajsa

Puh! Alltså klart du måste tro på något andligt, annars hade du varit död för längesen, Nio liv minst har du säkert, vem annan hade överlevt spräckt lever och galopp och vargflock kejsasnitt och allt? Kära goa myra, kan du kanske tänka en aning på riskerna med detta liv? Jag mejlar över några liv till för inte vill vi vara utan myran vår! klarakajsa

2006-12-06 @ 00:25:43
Postat av: FANCY

Jösses...jag såg alla punkter gav ifrån mej ett jättestön. efter detta stön har jag asgarvat...och skrattar fortfarande. måste fråga hönshuset hur var det egentligen?...*asg*...

//Fancy

Tomten har varit synlig i Canada där har dom startat demonstrationen så att han tar boysen och renarna tillbaka . Hans beteende är ej acceptabelt...*s*...

2006-12-06 @ 00:39:54
URL: http://fancysweden.blogspot.com
Postat av: Moniqa/lightyliving

Hallå där! Vilken härlig tjej du´är och vad mycket tok du råkat ut för *hihi* Skönt du klarat dig i princip oskadd! =) Låter härligt med dina drömmar om hästflockar på Irland. =)
Och va skönt att du slutade röka, en fantastisk vinst i livsenergi
*kramar om varmt** Ha det gott och var rädd om dig!

2006-12-06 @ 08:42:12
URL: http://blogg.expressen.se/funktion/
Postat av: filosofen

hrm....jag skrattar fortfarande!Jag tänkte liksom att jag skulle lugna ned mig innan jag kommenterade när jag läste inlägget igår...Men vad 17 hjälpte den tanken när jag fortfarande skrattar? ;) Nästan lite sugen att göra en lista jag också men får världens prestationsångest och har nog inte tillräckligt många rumsrena saker att skriva ut. De icke rumsrena sakerna kan jag nog skriva en lista ganksa snabbt på...men det finns ju vissa som läser min blogg som jag inte vill ska veta allt...mamma t ex.Jaja, snart ses vi :)!!!!Kramkram

Postat av: Myra

Iriz: Jag mailar dig. :)
Kottemor: Ja, spöken är trista. Det roliga i kråksången är att jag kommit så långt att jag kan bjuda dem på ett och annat att snacka om. ;) Nu har de dock fått sola sig i glansen av min uppmärksamhet alldeles för mycket, så jag lägger dem återigen på hyllan. *s*
Att 'bo' med en vargflock var helt otroligt. En upplevelse som inte går att beskriva. Har ett kort på kylen där jag sitter på huk och klappar alfahannen. Ler varje gång jag ser det. :)
Klarakajsa: Jag har lugnat ner mig nu. Tänker tom efter före. Ibland. *s* Men tack för 'extraliven' de kanske kommer till pass nån dag. ;)
Fancy: Jag brukar också stöna och tänka 'Neej' när man får upp bloggar med lååååånga listor eller inlägg. Kul du orkade ta dig igenom det. ;)
Hönshuset ja... Hehe... Jag skulle precis ge mig iväg på en ridtur, då jag av någon anledning band hästen utanför och knatade in i hönshuset. En av hundarna lyckades putta igen dörren, som gick i baklås. Det hela slutade med att jag fick krypa ut genom hönornas lilla lucka, och sedan tvinna upp en bit av nätet på utegården. Det tog mig drygt en timma att ta mig ut, och det hade börjat skymma, så det var bara att sadla av pålle som stått som ett ljus vid trädet... Jag var helt tokig! *asg*
Bra att du har koll på tomten! Hahaa.
Moniqa: Hihi. En del har man ju varit med om. ;) Att jag slutade röka, är nog nåt av det bästa jag gjort, tror jag. Kram tillbaka.
Filosofen: Satt med mamma i telefonen och försökte få ihop listan. Vi skrattade så vi grät och sa typ 'Nej, det där kan vi inte ha med' om säkert hundra saker. *s* Så hade jag mailat till några också, och bett dem skriva ner saker. Tog bara med en bråkdel av deras ide'er. Hmm... ;)

2006-12-06 @ 14:28:46
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: synthloppan

Då så! då har du ju 50-100 nästan klar, eller?
Du har min mail =)

2006-12-07 @ 10:28:01
URL: http://synthloppan.blogg.se
Postat av: Jenny

Meh!
Vad ar det jag laser? FUSKADE du med listan? ;)

Jag har forovrigt okat pa min, sa ja, du ar nu skyldig mig 75 punkter ;)

2006-12-07 @ 12:22:41
URL: http://blogg.aftonbladet.se/7574
Postat av: Myra

Synthloppan: Vågar du läsa, dårå? Och fortsätta träffas? *asg*
Jenny: Jag FUSKADE inte! Fräschade bara upp minnet lite... ;)

2006-12-07 @ 14:33:12
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Samuel

Jag är också löjligt rädd för spindlar...eh, NÅGON jag känner är rädd...!

2006-12-07 @ 18:13:43
URL: http://detmorkahotet.blogspot.com/
Postat av: Nathalie

Yei, jag är också vänsterhänt, och kan skriva spegelvänt. Haha. :P Iaf... måste säga att man fick veta rätt mycket saker man inte ens kunnat tänka om dig! ;D

2006-12-07 @ 19:27:46
URL: http://lockigare.com
Postat av: Jenny

Kom mest in for att saga BU.

;)

/ Labolina

2006-12-10 @ 00:35:24
URL: http://blogg.aftonbladet.se/7574
Postat av: Myra

Samuel: Haha. VEM, menar du? ;)
Natta: How cool is that! Inte många som skriver spegelvänt. Ska vi starta klubb? *s* Och vaddå inte kunnat tänka dig? ;)
Jenny: Gå å lägg dig! *s*

2006-12-11 @ 14:41:27
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: hockeyfrugan

vad hände när du spräckte levern?

2008-05-07 @ 11:34:36
URL: http://hockeyfrugans.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback