Dog pack attacks gator in Florida!



At times nature can be cruel, but there is also a raw beauty,
and even a certain justice manifested within that cruelty.

The alligator, one of the oldest and ultimate predators,
normally considered the "apex predator" in it's natural ecosystem,
can still fall victim to implemented 'team work' strategy,
made possible due to the tight knit social structure and "survival
of the fittest pack mentality" bred into the canines over the last
several hundred thousands of years by natural selection.

See the remarkable photograph below courtesy of Nature Magazine.

Note that the Alpha dog has a muzzle hold on the gator
preventing it from breathing, while another dog has a hold on
the tail to keep it from thrashing.
The third dog attacks the soft underbelly of the gator.

Not for the squeamish!!!



..........



..........





..........



..........






88121-53

;)


Sagt och Tyckt
Postat av: Klarakajsa

Alltså? Han med utfrågningen var bra! dragkedja är nog verkligen ett nyckelord för att kolla upp vår hemvist, och namnet Ylva! Be de säga Ylva! Vi hade en kille från England boeende hos oss, han gick bet var gång. Sen ett år var det både en engelsman och en amerikan kille hos oss, jisses vad de bråkade, tex. petrol /gas..... ha det bäst du otränade stackars myra! * suckar beundrande* Klarakajsa

2006-12-01 @ 18:43:40
Postat av: Jessie

*ASG* Den var bra :D

Postat av: Sabina

Tjena Myra!! Nu har jag reggat min blogg på bloggportalen så att du vet:)

Trevlig helg.

2006-12-02 @ 13:07:30
URL: http://grewe.blogspot.comgrewe.blogspot.com
Postat av: Fia

Allvarligt talat. Gjorde mig redo för riktigt otäcka saker. ÅÅ vad du fick mig. Varför är man så blond?

2006-12-02 @ 14:07:51
Postat av: Myra

Klarakajsa: Ylva. Det ska jag komma ihåg. Jag brukar annars börja lite lätt med 'sju laxar i en laxask' och sådana saker, sen vill de inte försöka mer... *s* De däremot trimmar på mig för alla mina amerikanska uttryck. :)
Jessie: Söt, va! :)
Sabina: Du är redan på min lista! :) Men du, du envisas med att skriva din adress två gånger här... *s*
Fia: Inte bara blond. Du är inte så gammal och vis, heller. *Myra duckar och springer fortsomfan*

2006-12-02 @ 14:51:38
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Sabina

Ehm vahettere ja jag var rädd att du inte skulle hitta dit annars, ehm eller så är det min okunnighet av datorer som inte har fattat att den är inlaggd två gånger, eller så har det helt enkelt brunnit i mitt huvud, ehm men nu är det ordnat, tack för att du sa till, ha det jade ju kunnat blir pinsamt:)

2006-12-02 @ 16:33:28
URL: http://grewe.blogspot.com
Postat av: Fia

*ASG* Nu får du faan springa!!!!!!

2006-12-02 @ 18:26:04
Postat av: Myra

Sabina: Ja, vahetteredårå? *s*
Fia: Än så länge är jag lugn, du måste simma en bit först. *s* :P

2006-12-02 @ 19:40:47
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Samuel

Ha, ha, ha! Jag förväntade mig en hemsk upplevelse men gu' så gulliga de var!

2006-12-03 @ 12:53:56
URL: http://detmorkahotet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback