Att lära av sina misstag

Gör man det?
Lär sig, alltså.

Var bara tvungen att göra en liten jämförelse:

14/12 -05

Ont i halsen och tappat rösten så jag inte kan göra mig hörd.
Förkyld och snorig så jag inte kan andas.
Tatuering under läkning så jag inte kan sola i mitt nya solarium.
Piercing med infektion så jag får äta penicillin.
Penicillinet sätter en väldans fart på magen så... ja, ni vet...
Huset är inte städat, julklapparna är inte köpta.
Kläderna är inte tvättade, ingenting är packat.
Julkorten är skrivna, men inte postade.

Torsdag är jag uppbokad mellan 11.00 - 14.30
Fredag ska hästarna ridas till vinterbetet.
Lördag kommer R o L, och ev R o G, på svenskt julbord.
Söndag är Maken iväg, och SmåMyrorna ska på kalas.
Måndag är jag på The London International Horse Show at Olympia.
Tisdag är jag hos Mark i Cardiff.
Onsdag fm lyfter planet.

Men jag bara rycker på axlarna och tänker att: Det ordnar sig!
För det gör det. Eller hur!


14/12 -06

Huset är inte städat.
Julklapparna är halvklara.
Kläderna är tvättade, men inte torra.
Julkorten är inte skrivna.
Passen ligger på kontoret.
Tillsammans med flygbiljetterna.

15.30 ska SmåMyror hämtas. Hem och äta och packa deras sista saker.
De ska vara tillbaka i skolan vid 17.30 för att hinna förbereda sig inför kvällens 'Christmas play'.
Hoppas på att vara hemma till 19.00 så vi kan äta kvällsmat och få SmåMyror i säng i tid.
SEN ska jag packa mina saker. Torra eller inte.
Ungefär samtidigt som jag färgar håret, som jag ju inte gjort än...
Så ska jag se till att komma i säng i tid också.
Imorgon klockan 06.00 ger vi oss av mot flyget.

Det är härligt att ha koll på läget.
Och vara ute i god tid. ;)

Sagt och Tyckt
Postat av: BagLady

Ta det lugnt! ...det blir ju bra...för nu kan det väl knappast bli värre..
Skönt föresten att du hann slänga ner ett par rader...undrade vart du tog vägen
Gummistövlar ? ...har dom det? sessorna!

2006-12-14 @ 15:30:15
Postat av: Jenny

Men ah! Sa avundsjuk jag blir. Far jag ocksa folja med? I en vaska kanske?

:D

Jag kan blasa pa kladerna.

Postat av: Nika

I must say..you are my favorite because you make me feel so darn god about "my-hopless-self"....hughs

2006-12-14 @ 18:45:10
URL: http://blogg.expressen.se/undersolenicinci
Postat av: Nathalie

Trevlig resa!!! :D

2006-12-14 @ 20:11:54
URL: http://lockigare.com
Postat av: eeeh.... Doris?....

Hahahaha närå inte lär man av såna misstag inte, ständig tidsoptimist =)) Men snart ses vi =)) Yohoooooooooooooo!!!!!!

2006-12-14 @ 20:21:45
Postat av: Myra

BagLady: Det blev värre. Se nästa inlägg. *s* Gummistövlar? Vi bor i Landet-där-det-regnar-hela-tiden! Men, nej, det har de inte... ;)
Jenny: Håll uuuuut. Bara några dagar kvar ju! Men infinner du dig 05.45 imorgon bitti, så ska jag knyckla ner dig i stora väskan. Nema problema! *s*
Nika: Hmpf! Ser texten väääldigt dåligt. Är jag din favorit, säger du...? *lol*
Natta: Tack, söta du. :)
Doris!: Hade jag inte varit född tidsoptimist, så hade jag skyllt det på dig. För du e' fasen snudd VÄRRE än mig! *asg* Fatta att det var ett helt ÅR sen vi sågs. :)

2006-12-14 @ 23:10:37
URL: http://myrasmysterier.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback