...aaand sheeee's BACK!!!

Hallå! Hallåå!!
Jag har internet! Hör ni vad jag säger!? JAG HAR INTERNET!!!!

Så nu tänker jag inte göra ett vettigt handtag i huset på flera dagar! *ler stort* 

Och jag är rörd till tårar över alla era kommentarer. Gissa om jag saknat er! :)

Nu har jag ju så attans mycket att skriva om så jag vet inte vart jag ska börja. Men å andra sidan finns det väl inte en själ i hela bloggvärlden som orkar läsa en hel sommarnovell. Jag kör en kort-kort variant. Häng med:

Sea Festival med SmåMyror, utklädda till prinsessor, i karnevalståget. Sedan tivoli för hela slanten, ända tills pariserhjulet började brinna och LillMyra brände sig på armen. Då alla Myror var i säkerhet igen, så hade den smått hysterisk mamman fått nog av karuseller och drog sig, med SmåMyror i släptåg, mot lottstånden istället. Tio minuter senare stod jag med två guldfiskar i en påse...

Och konsentrera er nu, för det här tar jag bara en gång: *s*
Hem med fiskar, ner och köpa skål osv och allt var frid och fröjd. Men dagen efter var ena firren död, och SmåMyror i upplösningstillstånd. Själv var jag mest förvånad över att en fortfarande levde...
Aja. Iväg och köpa ny kompis. Som dog. Samma procedur igen. Ny kompis.
Fick ett akvarium av grannen. 126 cm långt och rymmer 37.5 gallon (närmare 200 liter). Två små guldfiskar i detta 'lilla' akvarium var ju löjligt. Köpte ny kompis. Fortfarande löjligt. Köpte fyra till. Sju stycken, allt som allt. En dog. Sex. Köpte två nya. åtta. En dog. Sju. (Vad göör jag för fel!?) Köpte två till. Nio. En dog. Köpte två kaniner. Båda lever.

MyrFarmor med familj trotsade husrenoveringen och var över och tog hand om oss. Varken MyrFar eller MyrMor lyfte ett finger den veckan.

MellanMyra har hunnit fylla sju. LillMyra har hällt ut 1 kg socker på golvet. (Jag slår vaaad om att det var 10 kg) MyrFar har lagt golv. MyrMor har målat. Fru Silversvart har snart läkt ihop sitt ben, är igång igen och rids nu som vanligt. Herr Fux har blivit ett muskelknippe utan stoppknapp. Prinsessan har har haft det tufft i sommarvärmen och är tacksam för svalare vindar. Och Fulen bara yrar runt och vägrar bli stor. 

Massor har jag hoppat över och massor har jag glömt, men nu ska jag läsa bloggar tills ögonen blöder!


Sagt och Tyckt
Postat av: Daniel

Välkommen tillbaka, det verkar ha varit en händelserik sommmar med fiskar o allt =D. Väntar med spänning på många nya inlägg..

2006-08-30 @ 23:30:26
Postat av: Equilibrium

VÄLKOMMEN TILLBAKA!!!!!

Postat av: Equilibrium

MEEEN

2006-08-30 @ 23:33:51
URL: http://equilibrium.blogg.se
Postat av: Equilibrium

meeeeen jag har ju inte skrivit klart och samma feeel gör jag två gånger! kramas

2006-08-30 @ 23:34:15
URL: http://equilibrium.blogg.se
Postat av: Jessie

Välkommen tillbaka :) Och tack för krya-kramarna. De behöver hon min stumpa :) Läser att ni haft en bra sommar.

2006-08-30 @ 23:43:28
URL: http://jessies.wordpress.com
Postat av: Asfaltmamman

WELCOME BACK, MY FAVOURITE MS ANTSY!!!
Fy f-n vad skönt att du är tillbaka; lova att skriva massor nu!

Men du, det lät lite läbbigt det där med Lillmyras brända arm...vad var det som hände i pariserhjulet? Var det ett elfel eller var det någon som lekte med tändstickor, eller något dylikt?

Skönt att höra att Fru Silversvart mår bättre och bättre, men det är inte så konstigt...hon har ju världens bästa Myra som ser efter henne:).

När får vi se lite bilder på huset??? Jag är jättenyfiken!

Bamsebrontosauruskramar från betongen!

2006-08-30 @ 23:58:04
URL: http://blogg.expressen/albyhills
Postat av: Nika

Yiiiihaaa.....Myra..Myra...skönt att se dig igen. jag har själv varit en dålig bloggare under augusti men nu är jag igång. ska bli roligt att kika in hos dig....kram kram

2006-08-31 @ 01:19:19
Postat av: BagLady

oh....!oj....!JA....! Äntligen! VÄLKOMMEN TILLBAKA ! Saknar ord...tur att du har det....nu vill vi bara ha mera. måste rusa till kontoret nu.Kramar till alla Myror och puss till Darling!

2006-08-31 @ 07:44:20
Postat av: ullio

*ASG* Inte en dag för tidigt! Jag har smygt in här VARJE dag och hoppats att jag skulle ha något att läsa! Men skam den som ger sig! Här ÄR du ju!


Hahahaha! Ja, vad GÖR du för fel med firrarna! Själv har vi ett akvarium med bara en algätare i då våra två slöjstjärtar som vi hade dg. Men vi lyckades iaf hålla dem vid liv i TVÅ ÅR!?! (förstår iofs inte hur VI lyckades med det!)

Ha det super!

2006-08-31 @ 08:10:04
URL: http://ullio.blogspot.com
Postat av: Sess

Hej å härligt att se att du är tillbaka! Vad jag saknat Myrorna! Har själv varit utan internet ett par dar och det var inte skojjigt! Ha det gott. Kram. Sess.

2006-08-31 @ 08:19:32
Postat av: batbut

Det var väl på tiden! Välkommen ut i bloggosfärens underbara värld igen! Det där med fiskarna känner jag igen, jag vet inte hur många vi har som gjort en Nemo (=simmat ut genom toaletten, till friheten)
En nyfiken fråga; hälldes sockret ut innan eller efter att golvet var lagt?

2006-08-31 @ 08:56:48
URL: http://batbutathome.blogspot.com
Postat av: Klarakajsa

Jippie lilla myra är tillbaka! Men man får klicka som f-n! sen tillbaxs igen! Ja fiskar i burkar är ett kapitel för sig! haha, änglavakt trots allt i karusellen fy vad oräckt! Huset huset? Ligger det nära det förra? Innebär det permanet boeende i annat land? du poströstar väl ändå?
Ha det så jättebra! klarakajsa

2006-08-31 @ 09:44:26
Postat av: Jools

Du är tillbaka!
Yes!
Har saknat dig som bara den!
Hoppas det inte bidde några bestående men på LillMyras arm. Förstår att du blev smått hysteriskt.
Känns det bra i det nya huset?
Vill se bilder.
Vårt hus...ser ut som hmmm ja en byggarbetsplats. Just nu händer det nada. Väntar på rör och det är rörande hur läääänge man ska behöva vänta. Den största och otrevligaste överraskningen hittills är att vi inte kan klinkra badrumsgolvet förrän om si så där 3 månader!!! Help! Och det beror på att ett nygjutet cementgolv måste härda innan man kan klinkra det. Det lustiga är att darlingen har vetat om detta hela tiden och han har tagit för givet att även jag visste det...det gjorde jag inte (där fick han sig en överraskning) Nåja det löser sig säkert nångång i framtiden...där lååångt borta i fjärran *hahaha*
I alla fall...
det är himla skoj att DU är tillbaka!
Tjo & tjim från halta Jools.
Massor med kramar!

2006-08-31 @ 09:51:29
Postat av: Ingela

Hej Myra!

Åh, vad bra att ni har fått internet nu!

Det där med fiskar har jag ingen erfarenhet om, men jag har en sessa som gärna skulle vilja ha några...hmm..men mamma är tveksam. =) Här är vi mitt upp i kommande flytt. Maken har fått nytt jobb så vi måste flytta komma närmre det. Känns lite snurrigt just nu bara....men det kommer nog att ordna sig.

Ha det gott! KRAM!!

2006-08-31 @ 10:44:44
Postat av: Islin

welcome back cute myra :)

2006-08-31 @ 21:14:48
URL: http://blogg.aftonbladet.se/1454
Postat av: gigha

Varmt välkommen tillbaka!! Du är efterlängtad! Myrmormor har ju hållt oss uppdaterade, men det är ju inte riktigt samma sak.. Skrattade när jag läste om fiskarna - men enbart därför att jag haft samma otur när jag köpt akvarie o fiskar. Nu vill vi se foton på nya huset, och på hästar, hundar och får! Bott i Skottland tidigare och saknar det ibland, så därför extrakul att läsa om dina erfarenheter i Wales. Hoppas ni kommer att trivas riktigt bra i nya huset!

2006-08-31 @ 21:24:00
URL: http://myran4ever.blogspot.com
Postat av: Myra

Daniel: Tack! En mycket händelserik sommar... *s*
Equilibrium: Tack! KOPP!
Jessie: Tack! Och varsågod.
Asfaltis: Tack! Lovar, lovar, lovar. Elfel i pariserhjulet som gjorde att det började brinna 'i mitten'. LillMyra var enligt egen utsago mer eller mindre döende. Enligt mig mest sjåpig... ;) Bilder kommer!
Nika: Tack! Räkna med täta besök från mig! :)
BagLady: Tack! Stum? Du? Ok... ;) Fulen viftar febrilt på svansen och saknar din lammgryta.
Ullio: Hehe. Kram på're. Inte e' jag nån fiskexpert, inte... *s*
Sess: Nej, du ser. Inte alls kul! Kram du.
Batbut: Tack! Jag säger inte 'dör som flugor' längre... Inget socker i gamla heltäckningsmattor inte, utan fint utspritt på nya laminatgolvet från Ikea. :)
KlaraKajsa: Tack! Huset ligger kanske 500 m från det gamla. Inte så långt... :)
Jools: I'm back, tack! LilMyra ok. Huset tar alldeles för lång tid. Bilder kommer. Och vist e' det roligt att ha lååånga projekt! Eh... NOT! ;)
Ingela: Internet e' bra! *s* Ska ni också flytta? Långt? Inte till ett renoveringshus, hoppas jag....
Islin: Lilla gums. Nu e' ja' tebax!
Gigha: Tack! Fiskar e' inge' kul... *s* Bilder kommer, jag lovar. Och du. Välkommen! :)

2006-08-31 @ 23:01:02
URL: http://myrasmysterier.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback