Alle man i köket

MyrMor och MyrFar står och lagar mat.
MyrMormor fixar efterrätt.
SmåMyror står och poppar musik.

Katy Perry. Kid Rock. Gwen Stefani. Amy MacDonald.
Amy Winehouse. Nickelback. Duffy. Jason Mraz.
För att nämna en del. Musiksmaken är det då inget större fel på.
(Får jag reklamintäkter nu?? Det borde jag få. Tycker jag. Inte? Snålartister. Då länkar jag inte.)

Anyhoo.
Sommarromanen sjunger på sista versen. Spännande till tusen är det, och jag har dessutom fått indikationer om att mitt liv hänger löst.
Tänk va. Jag har blivit mordhotad per telefon. 'Om det så är det sista jag gör' hörde jag i andra änden. Sedan vågade jag inte lyssna mer utan slängde på luren och sprang och gömde mig i sovrummet. Eller var det i köksskåpet...?
Eller det kanske var så att jag inget hörde för att jag skrattade så. Joo, så måste det ha varit.
Men jag måste medge, att hon (jo, det är en hon. Den fan.) jobbar på bra. Jag har klarat mig undan med endast en hårsmån flera gånger och MyrFar har ju redan vikt hädan. Stackarn. Jag undrar vad han har gjort för ont. (Eller ja, det vet jag ju. Egentligen. Men ändå.)

Jag har även fått hot om att jag bara skulle våga avsluta berättelsen själv. Inte ska jag få som jag vill inte. Inga lyckliga, romantiska slut. Inga rikedomar och inget kungarike. Inte ens en himmelsäng.
Det förstörde såklart en del, men snart som jag är så har jag lösningar på det mesta, och säger som såhär:
Ni själva får avsluta det hela åt mig! Bra va. I skrivande stund är det inte mindre än 51 kommentarer och jag bestämmer härmed enväldigt att kommentar nummer 60 ska vara den sista. Kommentar nummer 60 har även rätt att skriva upp till åtta meningar, inte bara fyra som nu, för att kunna få till ett riktigt saftigt slut.

Och den tredje i ordningen, som listar ut vem det är som vill mig ont, kommer att få ett tröstpris skickat till sig. Vad det nu kan bli. Vinägerchips, kanske. Den som lever får se.

Sagt och Tyckt
Postat av: Jenny

Liselittan! Jag har alltid vetat att hon hade det inom sig. Visst har jag ratt? Visst, visst, VIISSST?



;)

Postat av: Anna-Lys

Var är den röda tråden som jag ska dra i?



;-))



2008-09-08 @ 05:22:33
URL: http://anna-lys.blogspot.com
Postat av: Kim M

Men kära vän. Vad är det egentligen som händer där borta?

2008-09-08 @ 11:18:22
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: Liselott

Jag har vad inom mig!!?? flabbar jättemycket nu!!



Det är måndag och min hjärna har totalt lagt av. Complete shutdown. Ovanligt - nooot!



Nu måste jag ju läsa sommarromanen Hihihi!!

Bra låt förresten!



Ja din musiksmak är det inget fel på! :)



Kram L

2008-09-08 @ 11:39:56
URL: http://measiwannabe.blogspot.com/
Postat av: Malde

Då är allt som det ska i MyrStacken igen! Jag säger som Tor Modeen - "Härliga tider, stråålande tider!"



Jag gillar Duffy. Så mycket att jag har önskat mig hennes skiva till födelsedagspresent. Dessa önskningar brukar annars vikas åt artister som Bruce Springsteen och Rolling Stones ;-)



Väntar med spänning på att sommarromanen ska ges ut :-)



Må så gott

Malde

2008-09-08 @ 21:20:21
URL: http://maldes.blogg.se/
Postat av: Sabina

Det här med sommarromanen var verkligen kul=) Fram för mera sånt här på bloggar runt om=)

Kramkram å härligt att ha dig tillbaka även om jag inte hann med att träffa dig denna gång.

2008-09-08 @ 22:18:00
URL: http://grewe.blogspot.com
Postat av: Kottemor

Hahahahahhaahaa, i love Myra!!!:)

Du är bäst hjärtat!:)

Kramar!!

2008-09-09 @ 12:14:28
URL: http://www.ilasprivatespace.blogspot.com
Postat av: nika

snabbtitt.............här händer det grejer

kram

2008-09-09 @ 15:03:03
Postat av: Myra

Jenny: Hahaha. Skyll inte på stackars Liselittan! :P



Anna-Lys: Den är på fleeeera ställen i sommarromanen. :)



Kim M: Ja, säg det. Jag skrek på hjälp men ingen ryckte in, och nu är det försent. Mördaren lyckades knipa sista och avgörande kommentaren på romanen. lol



Liselittan: Hahahaha. Lyssna inte på nannyn. Hon tycker det är lättare att skylla ifrån sig än stå för det hon gör själv. roflmao

Klart det inte är fel på min musiksmak! Vad trodde du? ;)



Malde: Duffy är bra. Bra som fan. Bor nästan grannen med mig också. Om man jämför med Sverige. ;)



Sabina: Kul? KUL?? Jag DOG ju!! Hahahaha Men det är klart det kommer fler romaner. nickar



Kottemor: Jag vet! :D



Nika: Snabbsvar...... Fullt ös.



2008-09-09 @ 23:50:38
URL: http://myrasmysterier.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback