Myra på äventyr Del II

(Del I finner ni här)

Det märktes tydligt att han inte var van vid hjälper från en ryttare, och han ställde sig ganska rejält frågande till skänklar. Sluta tryck med benen, svarade han bara. Och vikthjälper fick honom mest ur balans...
R satt i godan ro och fnittrade högt för sig själv, långt där framme på välridne Mr Bay.

Ganska kvickt lärde jag mig att en 15-20 meter ungefär, var lagom avstånd. Kom jag närmre så satt jag helt plötsligt på en uppblåst proffsboxare inför en världsmästerskapmatch eller något åt det hållet.
Och varje gång vi passerade hästhagar, fick jag öka avståndet till 30...

Herrarna skötte sig dock bra, och snart var vi halvvägs upp på berget, och skulle till att öppna grinden in till en av de milsvida fårhagarna. Under de tre sekunder det tog för R att sträcka sig efter grindhandtaget och få upp grinden, så hann Her Bay vända på huvudet och få ögonkontakt med Mr Black. Vips så satt vi genast på varsin ballong igen. Mr Black slog hotfullt med framhovarna och Mr Bay svarade med att vråla rakt ut.
-Sedärja. sa jag.
-Hoppsan. sa R.

In i hagen kom vi iaf, och stänga grinden lyckades vi också med. Även om det tog lite mer tid än det egentligen behövdes. Med hela berget framför oss så bestämde vi oss för att trava, och på så vis få herrarna att lugna ner sig något.
Jag hann inte tänka tanken klart, innan det small. Jag hann precis se i ögonvrån att Mr Bay fick till ett gigantiskt bocksprång innan min egna lilla Mr Black fullkomligt exploderade. Och på mindre ett ögonblick hade den annars ganska harmoniska ridturen förvandlats till ett okontrollerbart kaos.

Still to be continued...

Sagt och Tyckt
Postat av: Lisa

Ha en bra dag :)

Postat av: Kim M

Cliffhanger!

2008-06-24 @ 09:33:26
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: Myrmormor

Det är nu som jag skulle bli riktigt orolig om jag inte hade hört din röst på Skype... Jag har fortfarande inte hämtat mig riktigt efter den där gången när du blev sparkad och hamnade på sjukhus med skadad mjälte!

2008-06-24 @ 12:36:40
Postat av: Kottemor

Men hallå!!

Inte blir det bättre av din kära mors kommentarer...

OJoj, men kära hjärtat då...:(



Bamsekramar!

2008-06-24 @ 13:29:27
URL: http://www.ilasprivatespace.blogspot.com
Postat av: Iah

Medan jag fixar och donar med min blogg och dess utseende verkar du vara ute och försöka göra livet så äventyrligt som möjligt. Det känns sisådär faktiskt. Hästen verkar lite farlig, men eftersom du fortfarande skriver så antar jag att det hela slutat lyckligt! =)

2008-06-24 @ 17:23:17
URL: http://mangoolife.blogg.se/
Postat av: Myra

Lisa: Tack du.



Kim M: Haha.



MyrMormor: Jaja, inte vara harig nu. ;)

Och förresten så var det inte mjälten, det var levern. :D



Kottemor: Haha. Hon far med osanning. Inte lyssna! :P



Iah: Man får det inte mer livat än man gör det.

Och vad vore livet utan lite äventyr. ;)

2008-06-26 @ 00:46:34
URL: http://myrasmysterier.blogg.se/
Postat av: Liselott

Jösses...nu blir jag ju orolig...



Kram L

2008-06-26 @ 12:43:28
URL: http://measiwannabe.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback