Här kör vi inte med röda strumpor...

Under de varma härliga sommardagarna, så tvättas det flitigt hos grannarna. De är smarta. Passar på att hänga ut då det torkar fort.
Hos MyrFamiljen ser du då ingen tvätt som fladdrar i vinden. Myra tvättar endast regniga dagar, för det är då hon befinner sig inom husets fyra väggar, och då får hon finna sig i att hänga tvätten inne också. Trots att hon vet att det inte får plats att hänga mer än tre maskiner i taget på tvättställningen, så tvättas det ofta minst fyra, vilket resulterar i att det hänger tvätt precis överallt. Dörrar, stolar, trappräcke och sänggavlar. Snyggt och hemtrevligt. *not!*

Ibland missas det att tömma fickorna också. Ofta slutar det, om än med
lite dramatik, lycklig.
Igår slutade det såhär:


Varför springer skitungen runt med illrött papper i fickan?
Och varför skulle det missas att tömma just DE byxorna?
Och varför trycks det alltid in så MYCKET vittvätt i en och samma maskin?

Jag har satt färg på tillvaron, kan man säga.
Röda fläckar på precis allt.
*mutter*

Sagt och Tyckt
Postat av: Britt-Marie

Jag förstår att du ser rött nu.
Sy ihop deras fickor.

Postat av: nika

jaha...ser att du tvättar helt i min anda.
kram

2007-06-28 @ 17:23:58
URL: http://simonslane.blogspot.com/
Postat av: Chitza

*Varning röd strumpa i tvätten*
Varför finns det ingen smart tvättmaskin som varnar en?
Här händer det alltför ofta att vita kläder blir rosa :D
Det har även hänt att en lusekofta åkte in i tvättmaskinen på sisådär 60 grader...
Kan om du vill, beema över den till LillMyra - för nu är den på tok för liten för darlingen :o)
Ha en underbar helg bland tvättlinorna :)
kramas

2007-06-28 @ 17:31:39
URL: http://lifeaschitza.blogspot.com/
Postat av: Anna-Lys

Britt-Maries förslag att sy ihop deras fickor är brilliant!!! .... fast ... vad ska du då skylla på? ;-))

2007-06-28 @ 18:28:15
URL: http://anna-lys.blogspot.com
Postat av: RackarTuss

Hej hopp i MyrStacken!
Jo då - mina små har också fått för sej att det är bra att ha en massa i sina fickor.......

2007-06-28 @ 22:11:38
Postat av: Sabina

Men ååååå så jobbigt, jag blev frustrerad över att en av killarna hade glömt kvar en almbi näsduk i sin ficka hela min svarta tvät var vitpudrig, gick inte att får bort trots att jag tvättade maskinen två gånger. MEN det här ser värre ut dock, men misströsta inte Myragumman även den bästa missar rödapapper i fickan.
Kraaaaaam

2007-06-29 @ 03:26:42
Postat av: Sabina

Menade givetvis lambinäsduk, men jag börjar bli väldans trött nu såjag skall hoppa i säng nu...

2007-06-29 @ 03:27:51
Postat av: Malde

Det är bättre med glömda papper i fickorna än glömda mobiltelefoner... som äldste sonen och maken! Det blir mycket dyrare med glömda mobiler, men det var "skönt" att veta att det inte bara är jag som är glömsk! Jag glömde visserligen rikskuponger i fickan, ett sprillans nytt häfte. Det vara bara att tejpa upp resterna och skicka in, så kom ett nytt häfte med motsvarande tvättat värde lite senare i brevlådan.

2007-06-29 @ 12:58:55
URL: http://maldes.blogg.se
Postat av: Kottemor

Klorin vännen.
Visst måste ni ha ngt sånt där giftigt dundermedel långt borta hos er med?:)
Men huh vad glad man blir när man får ut det där och hjärtat slutar slå för en liten stund,grr
Massvis av kramar!

2007-07-02 @ 22:26:13
URL: http://ilasprivatespace.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback