Saker man inte säger. Del II

Jag har en avlägsen släkting. 
Det är min mosters fd svägerskas lillebrors halvkusins grannes ingifta styvmors dotter sen ett  tidigare förhållande. 
Hon har inte alla hemma... 

Hon skulle slänga igång en maskin tvätt idag. 
Och gjorde så. 
Inklusive jeansen. 
Jeansen med 160 pund i fickan. 
Vilken cirkus det blev. 
Maskinen stoppades dock och pengarna räddades endast en hårsmån från döden. 

VEM är så korkad att hon har så mycket pengar i fickan? 
Och VEM är så korkad att hon inte tömmer fickorna innan kläderna slängs i tvätten? 
Va...? *suck* 

Samma avlägsna släkting klev tidigare idag över ett elstaket. 
Ett litet för högt elstaket. 
Med lite för korta ben. 
Hon konstaterade snabbt att elen fungerar utmärkt. 
Och att man inte alltid behöver trevligt sällskap, för att det ska kittla lite.... 

Men VEM är så korkad?
Va...? *suck* 

Tur att man har avlägsna släktingar, så att man inte framstår som så korkad själv... 

Sagt och Tyckt
Postat av: Equilibrium

Avlägsna släktingar är super att ha ju ;) kramas

Postat av: Equilibrium

vad jag skrattade!!! Ser inre bilder framför mig...ja du myra...*ler brett*

2006-09-10 @ 20:42:30
URL: http://equilibrium.blogg.se
Postat av: Glitter-STHLM

Underbart! *skrattar gott, och ett lite "elakt" fniss kom också fram*

2006-09-11 @ 11:01:46
Postat av: Malde

Har läst en del av dig och har mycket trevliga stunder när jag gör det! Två mig närstående manliga individer (make och storson) har 1 respektive 2 ggr glömt mobilen i byxorna de lagt till tvätt, trots att jag (då) i minst 10 års tid sagt åt alla att tömma fickorna för jag kollar inte, det är deras ansvar vad de glömmer i fickorna... Det gick ganska bra i 2 fall av 3 möjliga ;-)

2006-09-11 @ 11:45:37
Postat av: Moniqa /Lightyliving

*skrattar* Kära nån, vilken tossa!
Ja såna elstaket ska man nog akta sig för...*hehe*
Och som du säger...klart bäst att ha såna personer på avstånd
*kraam*
ha en fin måndag

2006-09-11 @ 12:50:42
URL: http://moniqas.blogg.se
Postat av: Bloggerlina

Verkar inte vara så himla smart din släkting där! Klart att man kollar fickorna INNAN man langar in tvätten i maskinen!!

Och klättra över ett stängsel med el så där...jösses...snacka om att utsätta sig för fara!!

Det är ju tur att du har huvudet på skaft i alla fall!

Kramisar L

2006-09-11 @ 14:25:32
URL: http://spaceofluna.blogspot.com/
Postat av: Equilibrium

Väntar spänt på del 3 om din tossiga släkting ;)

2006-09-11 @ 15:13:29
URL: http://equilibrium.blogg.se
Postat av: Nika

hihi
ja det var väl inte så väl övertänkt *fniss* tvåan la faktiskt sina jeans i tvätten och jag tvättade dem...öppnar maskinen och här fanns det pengar...massor av tjugor. Hon hade 200 dollar i fickan!!!!jag gapade och gick på...vem fan har...precis som du säger...så mycket pengar i jeansfickan!!!!suck....och hon är min dotter....
Verkar som om ni haft en skön helg.
kram kram från Cinci

2006-09-11 @ 15:22:16
Postat av: Myra

Equi: *fnitter* Ja se släktingar... Hihi
Glitter: Elaking!! *s*
Malde: Tack. Kul att du kommenterar. :) Och jaf ser att det inte bara är mina (ehum) släktingar som är korttänkta emellanåt... *s*
Moniqa och Bloggerlina: Kan ni begripa vad hon skulle kliva över staketet för...? Mycket korkat. ;)
Equi: Hmm... Du tror det finns mer att berätta.... *asg*
Nika: Finders - keepers, kör vi med här. Gör inte ni!? *s*

2006-09-11 @ 16:22:25
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Vilda

Hmm... innebörden "tvätta pengar" fick plötsligt en annan innebörd... :)

" man dömer ofta andra efter sig själv, och då blir man så himla förvånad när andra inte tänker... " skrev jag i min blogg häromdagen, och faktum är att jag är förvånad dagarna i ända :)

2006-09-11 @ 23:44:25
URL: http://blogg.expressen.se/vilda/
Postat av: Vilda

Du har en himla rolig blogg, mest rolig för ditt sätt att beskriva saker på :)

*här stannar jag*

2006-09-11 @ 23:45:24
URL: http://blogg.expressen.se/vilda/
Postat av: Jools

Me lajk :))
Sådana släktingar är roliga att ha på avstånd *flinar lite elakt*

2006-09-12 @ 11:19:24
URL: http://blogg.expressen.se/jools/
Postat av: Nika

finders keepers!!!! woa varför tänkte jag inte på det......nu ska jag in i tvättstugan och tulla fickor...
later
kram

2006-09-12 @ 15:52:01
Postat av: PiaLiaLotta Potta

Hahaha!
ASGARVADE! TAck för en go BLOGG!
(SOm jag av ngn anledning läser framifrån o bak... eller... haha från nutid till dåtid! Haha!
Trött-o-glöttig-klubbens-ordförande Pia Här!!!

2006-09-30 @ 01:42:46
URL: http://pialialottapotta.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback